2 paardstrailer zonder schot..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sempre

2 paardstrailer zonder schot..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 18:09

is toch levensgevaarlijk of niet ?
Een vriendin van mij zegt dat mét schot juist gevaarlijk is, omdat hun hoef eronder kan komen.
En zonder schot, als ze met zijn tweeën staan, kunnen ze op elkaar leunen in de bochten.
Ook de stang bij hun kont bestaat niet geloof ik.
En al met al is dit natuurlijker voor het paard
(ofzo )

Mijn knollie durf ik er niet in te zetten bij hun, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Ik vind het heel belangrijk dat er een schot+stang bij zit.

edit: typos
Laatst bijgewerkt door Sempre op 05-04-06 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:11

ik vind het erg gevaarlijk. je hebt ook schotten die heel lang zijn tot op de bodem. dus kunnen ze niet vast komen te zitten de stang vind ik ook erg belangrijk. als je hem bv moet uitladen en het touw knapt...weg paard. dat moet maar niet. gevaarlijk hoor!

paardje25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:14

Laatst bijgewerkt door paardje25 op 05-04-06 18:16, in het totaal 2 keer bewerkt

paardje25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:14

natuurlijk is het veiliger met schot !

KirstenFranc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:16

t gaat toch om een trailer??

paardje25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:17

ja kweet het ,maar moesten ze mij niet geloven ,zet ik wat foto's van mijn soms rare lerares...........

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 18:19

ja het gaat om een trailer.
Heb het veranderd

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:15

Zonder schot.... brr moet er niet aan denken.
Zonder achterstang trouwens ook niet, je neemt op die manier een hoop stevigheid van de trailer weg.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:58

Het ligt aan de situatie en het paard
HET KAN ALLETWEE NAMELIJK

Als je een paard hebt wat steun zoekt om zijn balans te houden dan moet je met een tussenschot gaan rijden om omvallen te voorkomen.

Als je een paard hebt wat de benen wijd wil zetten om balans te houden moet het tussenschot eruit of aan de achterkant opzij gezet worden en vastgemaakt.
Of een rubberflap in het tussenschot zodat de benen wijd gezet kunnen worden.

Dit is dus totaal afhankelijk van het paard wat je wilt vervoeren en je kunt dus niet zeggen wat beter/slechter is.

Er zijn gewoon lange achterstangen te koop die voor 2-paards-trailers zijn zodat ze met het schot eruit of opzij gewoon dichtkunnen.

Er is overal een olossing voor als je je erin verdiept.
Het is niet zo dat iets gevaarlijk of dom is simpel omdat jullie niet beter weten !!

kamaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:07

op mijn vroegere stal hadden wij en een schot en 2 lange stangen...dus de stevigheid van de trailer werd behouden.....idd als je die stangen gebruikt leunen ze lekekr tegen elkaar aan...we hadden nl 1 ruin die panisch was met het schot en als \we hem samen met een andere neerzette met de stang merktte je amper dat je hem op d etrailer had staan.
Ook voor merries met veulens op de trailer te zetten was dat ideaal !
Dus het kan wel mits je die kleine stangetjes dan vervangt voor 1 lange dikke stang....dan blijft de trailer gewoon stevig.

RUBYWHITE

Re: 2 paardstrailer zonder schot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:36

Hebben jullie wel eens in een rijdende trailer gezeten? Als ik zie hoe een paard zich staande moet houden in zo`n trailer is een voor en achterstang wel degelijk belangrijk. Een trailer stelt geen fluit voor als het om stevigheid gaat. 600kilo paardengewicht tegen de laatklep drukkend lijkt me niet bevordelijk voor je paard noch voor je trailer.

Ik en wel mensen die het tussenschot eruit hebben. Zo`n tussenschot sluit een paard alleen op en beperkt hem in zijn vrijheid...hij keert een paard niet. Paarden die op een 2 paards trailer zonder tussenschot staan kunnen zichzelf makkelijker corrigeren en staan vaak rustiger. Mijn vriendin heeft een trailer zo omlaten bouwen dat het tussenschot niet in het midden staat maar meer naar 1 kant. Zodat haar paard meer ruimte heeft om zijn benen kwijt te kunnen en de shet er naast gezet kan worden als reis genootje.

_Margarita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:51

als ik het goed begrijp is het dus niet gevaarlijk om zonder schot te rijden? mijn paard is namelijk verschikkelijk bang voor dat schot, vind ze veels te smal en durft hierdoor de trailer niet in. Ik dacht dat ze veel sneller zou vallen wanneer we zonder schot zouden gaan rijden. Maar als ik het goed begrijp kan ik dat gerust eens een keertje proberen?

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:54

Maar wel een stang erachter!En het paard goed vastzetten.

Eilatan

Re: 2 paardstrailer zonder schot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 08:51

In frankrijk reden wij met een grote 2 paardstrailer, zonder schot of stangen of vastzet ogen.
Paarden en ponys gingen er dus gewoon los en met zijn tweeën in. De kleinere gingen ook wel met zijn 3en of zelfs 4en.

Maar dit was een hele oude trailer, een gietijzeren frame met houten planken, dus dat is echt wel wat steviger dan die polyester trailers. De laadklep was ook gebarricadeerd met een balk, voor als de sluitingen het niet hielden o.i.d. Het is ging daar al jaren zo en het zal ook nog wel jaren zo gaan, nog nooit mis gegaan.

Het enige nadeel was het uitladen, je gooide de klep open en dan kwamen de paarden eruit, en dan moest je ze snel pakken; anders waren ze los En je had een hele zware auto nodig om die trailer in beweging te krijgen, wij reden met een 4x4 landrover.

Ik denk dat het met die trailer niet 'onveilig' was, trailer is stevig genoeg, die krijgen ze echt niet uit zijn voegen, de laadklep sloot bijna tot bovenaan, echt geen mogelijkheid voor het paard om eruit te klimmen ofzo..

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:46

koop gewoon een lange stang voor een 2-paards trailer.
Heb je wel je stevigheid, je paard kan er niet uitglippen.
Niks aan de hand dus !!