Is het levensnummer hetzelfde als het stamboeknummer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pardon

Is het levensnummer hetzelfde als het stamboeknummer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 21:30

Ik zit me nu flink te verdiepen in mijn startkaartaanvraagformulier (misschien wat voor de scrabblefanaten onder ons ) en ik kan dus geen ander nummer vinden dan het levensnummer. Kan het zijn dat dit hetzelfde is?
Ook vroeg ik me af of ik de inschrijfformulieren ook moet bestellen, of dat als ik de startcoupons bestel het genoeg is? (wat is het verschil?)

Help help help!

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 07:10

Het levensnummer en het stamboeknuymmer zijn inderdaad hetzelfde. Verder hoef je alleen de coupons aan ta vragen, inschrijven doe je met behulp van je coupons.

diehdieh

Re: Is het levensnummer hetzelfde als het stamboeknummer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:03

Levensnummer en stamboeknummer zijn inderdaad hetzelfde
Weet ik ook pas sinds zaterdag
Ik kom er alleen nog niet uit wat ik bij "land van herkomst" en "aftekening paard/pony volgens gebruikleijke afkortingen in de Nederlandse taal"

Dus als je daar het antwoord wel op weet zou je me dan even een pm willen sturen

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:28

diehdieh, dat moet je gewoon even overschrijven van je paspoort. Daar staan ook de afkortingen in.

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:49

@ mirjamalvaro

In mijn paspoort staat het volgende;

hoofd: maanvormige kol, sneb linker neusgat indringend,
r.v.: -
l.v.: witte krand.met zwarte vlekken achter oplopend,
l.a.: sokje achter oplopend met zwart vlekje voorz . krrnd .,
r.a.: sokje binnen oplopend.-
overige: -

En dat past echt niet in die hokjes die ik heb op de startkaartaanvraag.

Dus ik denk dat het nog korter moet kunnen ofzo, maja ik weet dus ook niet hoe.

Maar volgens jou moet ik dat hele verhaal wel gewoon erneer zetten dus?

Want anders kan ik dat wel even op een papiertje erbij doen en dan opsturen, als het dan nog korter moet, kunnen ze het dan misschien zelf nog wat korter neerzetten

En weet je heel toevallig dan ook wat ik neer moet zetten bij land van herkomst?

Het gaat om een KWPN merrie van Gribaldi x Sovereign Bill.

Alvast bedankt

Pardon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 15:15

maanv. kol, sneb li neusg. indr. , lv wi krnd zw vlek a opl, l.a. sok a opl + zw. vlek voorz krnd ra sok bi opl

Zo..das toch aardig ingekort..al meot het nog korter want dit gaat nog niet passen.

Land van herkomst hoef je alleen in te vullen als je paard uit het buitenland komt en dan alleen de eerste 4 letters van het land.

Heb nog een tweede vraagje..ik wil graag gaan springen maar moet dan natuurlijk eerst een puntje in de B halen. Het leek mij handig om dan blanco startcoupons aan te vragen voor de ene keer dressuur. Is dit duurder dan gewone startcoupons? (wat kosten ze normaal eiglijk )

Toedeloe

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:09

Ik heb op het aanvraagformulier bij 'aftekeningen' gezet: 'zie kopie paspoort'.

Nu was mijn paard toch al bekend bij de KNHS, maar het leek me daarnaast ook vrij zinloos als ik al die afkortingen in die hokjes ging proppen terwijl het allemaal luid en duidelijk in zijn paspoort staat. Mijn paard heeft nogal veel en vrij lastig te omschrijven wit.

Overigens worden aftekeningen nu meer voluit geschreven dan eerder het geval was. Voor ieder been staat op de startkaart nu een aparte regel, tot een paar jaar geleden stond alles achter elkaar geschreven.

maessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:46

Voor coupons zou ik gewoon een setje dressuur bestellen dan heb je 16 stuks voor ongeveer 18 euro. Blanco coupons kosten al 12,50 per stuk!
Land van herkomst als ie uit nederland komt, gewoon Nl neerzetten, dan is het altijd goed:)

Pardon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 16:30

Laatste vraagje..naar welk adres moet ik de startkaart aanvraag precies sturen?
Het enige wat ik akn vinden is:

KNHS
Postbus 3040
3850 CA Ermelo

Is dit hem? (is zo zonde als ik straks weer op nieuw alles moet gaan invullen )

Toedeloe!

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:11

Dacht wel dat het dat adres was ja.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:45

Waarom doet jullie vereniging dat niet? Ik heb mijn kopies e.d. gewoon bij mn vereniging gedumpt en die heeft de rest met de knhs geregeld.

Pardon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:59

Hmm..geen id..ik mag het allemaal zelf doen..(niet dat k t erg vind hoor..is eiglijk helemaal niet zoveel werk)

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:14

Bij aftekeningen vul ik ook altijd "zie papier" in.
Bij land van herkomst "nede" (of ze moeten uit n ander land komen, maar dat heb ik nog nooit gehad)
Ik zou idd gewoon normale dressuurcoupons bestellen, ipv blanco. Idd ivm de prijs.

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:10

Nou volgens mij is het mij nu dan duidelijk

Bij land van herkomst "NL"
Bij aftekeningen "zie kopie"
het adres staat er ook

Dan als allerlaatste vraag
Wat voor kopies moet ik allemaal opsturen?
Ik heb nu van de aftekeningen en heet eerste blaadje, met dus de vader en de moeder en het levensnummer enzo.

Ooh ja en ik heb mijn paardje nu net een maand, dus ze is nog niet overgeschreven zeg maar. Maar maakt dat verder ook wat uit, want we gaan haar nog wel over laten schrijven, maar misschien dat het voor nu dan lastig is met de aanvraag van mijn startkaart.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:25

Volgens mij is dat voldoende hoor. Ik heb hier even geen aanvraagformulier bij de hand, maar ik kan zo ook niet bedenken wat voor kopieën je er nog meer bij zou moeten doen. Gewoon nog even goed de aanwijzingen bij/op het formulier lezen.

Overschrijving is niet van belang voor het aanvragen van de startkaart. Er zijn een hoop paarden die op papier zelfs nog op naam van de fokker staan en nooit zijn overgeschreven naar de nieuwste eigenaar. Officieel schijnt het paard wel op naam van de eigenaar te moeten staan als er wedstrijden mee worden gereden (er staat iets over in het paspoort) maar de praktijk is anders.

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:36

volgens mij hoeft het paard idd niet op jouwn naam te staan want er zijn ook ruiters die voor andere mensen rijden dus dat zal geen probleem zijn (die ik wedstrijd start staan alletwee niet op mijn naam)

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:41

Ik bedoel iets anders.

Als je het paard van een ander rijdt, staat het paspoort uiteraard niet op jouw naam.

Maar in het paspoort staat wél een opmerking dat het paard op naam van de eigenaar moet staan als er wedstrijden mee gereden worden.

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 00:32

hmmm dan moet ik dat maar eens gaan laten omzetten....
ben altijd wat laat met dat soort zaken......