veulen vervoeren in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tizra

veulen vervoeren in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 21:27

Is het beter om een veulen van 1 jaar vast te zetten in de trailer tijdens vervoer, of om los te zetten. Ze is niet gewend om vast te staan, wel om aan halster meegnomen te worden. Ze gaan binnenkort met mijn andere paard naar de weide en moet dan vervoerd worden. Ze heef t1 keer in de trailer gestaan, maar los. Ze gaan nu met het andere paard in een anderhalfstrailer. Het andere paard is niet haar moeder, maar ze kunnen wel prima samen. heeft iemand tips voor vervoer? Het andere paard is rustig in de trailer en staat vast.

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:30

Dus gewoon samen in de trailer? Nou als goed is kan ze geen kant op, en zou ik d'r gewoon licht vast zetten.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 23:59

Ik weet niet wanneer dat binnenkort is, maar ik denk dat er tot die tijd nog mogelijkheid is tot leren vaststaan. Is er echt geen mogelijkheid om nog even te oefenen met vastzetten? Als er een tweede paard meegaat, zou ik haar zo snel niet los laten staan. Maar de kans dat ze gaat hangen en eventueel zich losrukt en achterover klapt is ook niet uit te sluiten als je niet voor die tijd hebt geoefend....

Overigens wel een beetje slordig dat een jaarling dat nog niet beheersd....

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:18

ik ben het wel met je eens cassidy.
Gewoon gaan oefenen. Een jaarlinger zou ik niet meer los vervoeren. Zeker niet als ie al een keer in de trailer gestaan heb.

tizra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 14:39

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb het veulen nog maar sinds 1,5 maand en dit had ze nog niet geleerd. Ik heb haar eerst geleerd om aan het halster mee te lopen, voetjes te geven en te wandelen buiten. Ze moet over 3 weken mee, dus ga nog hard aan de slag met oefenen voor het vaststaan!

kimmiepimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:41

vast zetten of in een 2 paards trailer los zetten en alles potdicht maken zodat ze gen kant op kan maar als je haar avst zet zorg dat ze zich niet los krijg want dat mag absoluut nooit gebeuren. su6

Imker

Re: veulen vervoeren in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:11

Ik zou dan als de wiedeweerga gaan oefenen met vastzetten. Doe het eerst op een vertrouwde plaats en dan gaan oefenen op andere plekken. Uiteindelijk kom je dan bij de trailer uit.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:46

oefenen en snel. probeer zo vaak mogelijk per dag te oefenen. ligt vast zetten met een ander paard en alles dicht doen, ook zeiltje. raampjes kan je open zetten voor de frisse lucht. ik heb weleens gezien dat ze bij een jaarling snel 2 strobalen op hebben gestapeld en vast hebben gemaakt toen hij in de trailer stond. zo stond hij stevig en kon niet hangen vertelde ze mij. weet niet of het echt wat is.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:44

lekker zo'n prikkende strobaal tussen je benen, niet handig!

Wel handig om die strobalen dan aan de voorkant in de trailer te zetten zodat in het geval dat ie over de voorbalk wil klauteren op de balen terechtkomt en niet in het luchtledige hangt (en hij heeft dan ook nog wat te knabbelen voor onderweg)

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:14

het is denk ik beter om aan een langer touw vast te zetten

kimmiepimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:18

dat zou ik dus nooit doen!!!! dan komt da touw om ze nek en hangt zich zelf op nooity te lang doen dat tou gewoon goed oefenen of los zetten (ik ben er bij gebleven bij de mijne mag niet maar ja )

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:18

Hallooooo, topic is uit 2006! zitten jullie niet op te letten, denk dat het paard allang en breed vervoerd is Knipoog