eerste wedstrijd..iemand tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spekkiejnfu

eerste wedstrijd..iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 20:40

Hallo iedereen!

Ik heb aankomende zondag mijn eerste wedstrijd met mijn nieuwe paard. Voor haar is het de eerste wedstrijd. dus..heeft iemand nog tips..ik heb haar pas 3 dagen, maar wel vaak op gereden toen ze nog manegepony was dus ken haar wel een beetje..maar ze rent veel onder me uit.

jipje_niekje

Re: eerste wedstrijd..iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 08:28

Gewoon rustig blijven en rijden zoals je normaal ook doet. Als jij gaat stressen voelt je paard dit en gaat je paard ook stressen. In verband met het onder je weg lopen. Sluit hem elke keer goed op aan de buitenteugel en maak met losrijden veel overgangen. Houd hem bezig. Veel succes en laat je even weten hoe het gegaan is??

shet_loverrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 08:29

wees je zelf en ontspan !

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:09

zorg dat je op tijd aanwezig bent zodat je de tijd hebt om lekker los te rijden en volg het advies van jipje_niekje op. bedenk dat alles voor het eerst moeilijk is. als je met een fijn gevoel van je paardje afstapt, maar je punten vallen tegen, wees dan niet teleurgesteld. al doende leert men!!!

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:28

waar heb je wedstrijd Ymke?

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:22

Rustig blijven... En gewoon lekker rijden zoals je altijd rijdt..

Veel succes!

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:59

Rustig blijve, en vooral niet teveel verwachten.. Lekker voor de lol en de ervaring rijden (als dit lukt... nietiederen kan dat )
En net doen of degene die voorleest, je instructrice is, die je op dat moment gewoon vertelt wat je moet doen, zonder jury erbij.. het is gewoon een "lesje" alleen het commentaar wat je normaal direct van je instructrice krijgt krijg je nu een tijdje later op papier