Hoe kuilen graven afleren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HCRanch

Hoe kuilen graven afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 21:04

Wie heeft ook het probleem dat de paarden zulke mega grote kuilen graven in de bak of paddock

Zowel mijn paard als die van mijn vriendin (staat ergens anders) doet het heel erg en kost de drainage

hoe leren jullie dit af?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-04-06 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Wiepie

Re: kuilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:21

Bij ons doen ze het ook, uit verveling. We leggen tegenwoordig wilgentakken in de bak en nu graven ze bijna niet meer. Ze zijn gek op de bast van de wilgentakken en kunnen uren zoet zijn met het strippen van de takken.

Arrabel

Re: kuilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:26

Kokopelli schreef:
Wie heeft ook het probleem dat de paarden zulke mega grote kuilen graven in de bak of paddock

Zowel mijn paard als die van mijn vriendin (staat ergens anders) doet het heel erg en kost de drainage

hoe leren jullie dit af?

dit is gewoon instinct, ze graven gaten om lekker in te kunnen rollen, dit kan je onmogelijk afleren.
Ga je paard daarom ook niet straffen want daar zal hij echt niks van begrijpen en angstig of geirriteerd worden.
Het zou hetzelfe zijn als jij gestraft word omdat je hoest.

PlauGenGuy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:48

Als je de mogelijkheid hebt kun je ze beter ff niet in de paddock of bak zetten, maar gewoon in een stukje grasland.

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:22

welkom bij de club der kuilengravers.
Mijn paardje doet het ook net als alle andere paarden op stal. Voorkom inderdaad verveling met behulp van takken of inderdaad de wei op, maar ja dat is waarschijnlijk nog te kort en te nat.
Oh en trouwens paarden die het niet doen hoef je maar een keer naast een paard te zetten die het wel doet en dat paard doet het dan ook

HCRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 19:39

nou dit is allemaal niet van toepassing. Wilgen krijgen ze legio en die strippen ze inderdaad. Afgelopen zomer liep hij in een hengstenkudde van 2 hectare en zelfs daar werd er naar volle lust gegraven

en nee er is geen mineralen terkort hij is onder behandeling bij een natuurgeneeskundige

en natuurlijk ga ik hem er niet voor straffen maar ik dacht misschien heeft iemand een gouden tip je weet het nooit

maar evengoed bedankt voor het meedenken

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:50

Ik denk dat het gewoon verveling is.
Misschien een pion of een (skippy)bal in de bak leggen?
Of anders een paarden-vriendje erbij loslaten?
Anders zou ik het niet weten..

HCRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 18:29

skippy bal hebben ze al lek gemaakt, en de pionenen vinden ze ook erg smakelijk en ik praat in meervoud ze zijn met zijn 3 en

maar thanks

ikkie1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:47

Mijn verzorgpaard doet het ook. Vind het altijd wel grappig om te zien. Graaft echt hele gaten.

monsera

Re: Hoe kuilen graven afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:16

Die van mij doen het ook wel eens.Ze doen het nooit in de binnenbak en nooit op het land maar soms ook lang niet altijd in de buitenbak.Het is toch een soort instinct.Ze doen het om een laag boven te krijgen en dan gaan ze daar aan staan likken.Ze doen het ook altijd op dezelfde plek.

Ik vind het zeer lastig want ik moet ze weer dicht gooien en ze stonden laatst tot hun knieen erin.

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:32

Helaas, helaas, onmogelijk af te leren. Dus de enig tip die ik je kan geven (en daar was je denk ik zelf ook al op gekomen...): niet meer ergens zetten waar gedraineerd is.

HCRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:55

dan krijgen ze zulke natte voetjes in de winter :0(( na ja we spitten het weer vrolijk dicht. vandaag alles weer mooit vlak gemaakt............even weg ik kom thuis en jaa hoor het mijnen weld is weer gemaakt whuuhhuuu ik heb duitse paarden

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 06:22

Ik zou het zo ook niet weten!

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:24

als iemand de goudentip heeft ben ik die persoon heel dankbaar..
wij hebben ook een hengst die kuilen graaft, dit doet hij omdat hij eigenlijk naar de merrie's wil.. dan gaat hij echt zo bij de afrastering graven, altijd in de "richting" waar zn meiden staan..

Rosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:51

Mijn pony is er vorig jaar ook mee begonnen...
Toen was hij nog hengst, dus dacht ik dat het door z'n hormonen kwam.
Nu is hij drie, vorig jaar oktober gecastreerd en meneer gaat vrolijk door met kuilen graven.
Ik (en de mede-huurders) word er compleet gek van!

Laten we hopen dat iemand nog iets weet...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:17

Mijn hengst graaft ook altijd kuilen: in de paddock, op stal en in de wei. Het maakt niet uit! Hij staat in een werkelijk enorme stal sinds twee dagen en na één dag had hij alles door elkaar gewoeld en grote gaten in de bodembedekking gegraven. Er was werkelijk geen schoon strootje meer te vinden in die stal.
Nu hij weer op de wei staat leert hij het zijn jongere maatje ook meteen maar aan. Toen ik gisteren kwam stonden ze lekker met zijn tweeën te spitten
Het is wel vervelend, maar helaas niets aan te doen. Je moet het gewoon achter zijn kont aan opruimen.

BJuwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:34

Die van mij doet het ook zodra hij alleen in de bak staat. Nooit in de wei of zo. Dus ik zorg dat ik altijd in de buurt ben om haar bezig te houden.

westfaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:00

Op zoek naar andere kuilengravers en jullie gevonden.
Ik heb een echte Duitser en omdat we aan de kust wonen,waar veel Duitsers op vakantie komen,oefent die van mij heel goed.
Wij scheppen en harken het gat dicht en dan gaan er een paar hopen poep van hem zelf op. Is het gat niet leuk/lekker meer.
Ik voer ook extra mineralen van Derby bij en dan houdt hij er ook langere tijd mee op.
Verder een speelbal met handvat,houdt hem ook zoet.Helaas kan hij geen maatje,want we hebben verder allemaal meiden,die heeeel vervelend doen. Hij is nog maar een jaarling en nog hengst.
Heeft iemand verder nog tips??

groet vanuit de Noordhollandse kust