rijden jullie met of zonder cap?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

rijden jullie met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 18:28

hey

Het valt mij altijd op als ik op HAW kijk, dat mensen die zonder cap hier altijd bijzetten cap is eigen keuze, het lijkt mij dat je daar zelf voor kiest dus waarom zou je je tegen andere hierover moeten verantwoorden?

Maar ik ben wel benieuwd naar jullie redenen om wel of niet met een cap te rijden. Ik weet dat het op maneges verplicht is dus meer voor mensen met een eigen/verzorgpaard.

Zelf ben ik een voorstander van met cap rijden, en doe dit ook altijd. ik rij 3 totaal verschillende paarden, maar ook de braafste heb ik hem op.

Dit is niet aanvallend bedoeld tegen niet dragers van een cap!!!! Maar ik ben gewoon benieuwd waarom wel of niet

maarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:31

ook al rij ik op een manege.. ik rij altijd met cap.. ookal zou ik daar niet rijden! "mijn" pony is ook altijd braaf.. maar toch ben ik er laatst af gevallen omdat hij ergens van schrok.. als ik mijn cap niet op had en mijn bodyprotector niet op en omhad was het nog erger dan hetnu al was..

Merr

Re: rijden jullie met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:33

Ik rijd altijd met cap, die dingen hebben ze niet voor niks uitgevonden.
Ben er 1 keer heel hard afgevallen en was zo blij dat toen m'n cap kapot was en niet mijn hoofd. Ik had toen een hersenschudding, en wil niet weten wat er gebeurd zou zijn als ik geen bodyprotector en cap op/om had gehad.

Ik vind veiligheid dus ook heel belangrijk, rijd altijd met cap en bodyprotector. En sommige zeggen dat het niet lekker zit, maarja ik merk er niks van. Ik rijdt zowel op Jolly, als op manege paarden altijd met cap.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:34

Ik rijd bijna niet met cap eigenlijk.
alleen in de les, dan moet ik.
waarom?
ik heb geen idee.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:35

Ik rij ook altijd wel met cap,dat wil niet zeggen dat ik niet keer zo er op ben gesprongen en het paard van een vriendin heb ik ook wel is zonder cap gereden.
Maar als ik mijn eigen merrie rijdt heb ik hem altijd op ,voel me ook veiliger dan .

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:35

ik rij altijd met cap. Handig tegen de plotselinge takken en mocht mijn paard een keer de kolder in de kop krijgen of ik krijg een beroerte ofzo dan heb ik iig mn hoofd een beetje beschermd

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:36

ik heb heel lang geen cap gedragen. Van mijn 21ste tot mijn 33 ste ongeveer. Nu heb ik een jong paard en heb dus wel een cap aangeschaft. Ik heb wel een hekel aan dat ding maar goed t is veiliger dat ik m draag. MIjn kinderen (5 en 7 jaar) moeten van mij ook een cap dus dus ja dan moet mama ook t goeie voorbeeld geven he

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:38

Ik rijd ook altijd met cap. Als ik m niet op heb voel ik me niet echt veilig.
Op mn shet reed ik best vaak zonder cap maar ben een keer met mn hoofd tegen een boom aangeknald. Maar wat ik wel vervelend vind is dat mn haar gaat stinken en snel vet word onder een cap

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:39

op mijn eigen pony heb ik nooit een cap op maar op andere paarden toch maar wel voor de veiligheid

Ivooo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:41

Op mijn eigen paard heb ik regelmatig geen cap op, maar op 'vreemde' paarden wel.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:41

Ik rijd altijd met cap... al is het alleen voor de verzekering

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:42

Ik rij bijna nooit met een cap, behalve wanneer mijn paard een aantal dagen stil heeft gestaan of ik een buitenrit maak.

SAMIERTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:44

Ik rijd ook altijd met een cap
Ten eerste omdat het van de eigenaar van de paarden waar ik op rijd moet en ten tweede omdat ik mezelf dan ook veiliger voel!
Al die paarden zijn nog jong ..ze zullen je er nooit express af bokken o.i.d.
maar het blijven dieren!

Michelle_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 18:45

nog een speciale reden waarom op je eigen pony/paard niet

ik denk zelf dat er met je eigen paard evenveel kan gebeuren....alleen ken je deze beter dus is het iets voorspelbaarder....

(wederom niet aanvallend bedoeld!)

La_Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:46

Ik rij bijna nooit met cap
Waarom niet? ik zou het niet weten, ik denk dat ik gewoon te lui ben om hem op te zetten....
Alleen op het strand / bos of met springen heb ik een cap op. En op vreemde paarden ook.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:48

Ik heb eigenlijk altijd wel een cappie op
Ook op mijn eigen paard gewoon thuis in de bak! Met jonge dieren en paarden die ik niet ken peins ik er helemaal niet over om zonder cap op te stappen

Het valt mensen weleens op dat ik hem zo trouw opzet. Dan is mijn antwoord altijd dat ik maar een keer goed hard op mijn hoofd kan vallen...

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:48

het kan zeker op je eigen paard gebeuren zelf meegemaakt. maar je weet zelf wel of je een betrouwbaar paard hebt of niet. bij mijn vorige pony wist ik dat ze rare dingen kon uithalen dus zette ik hem altijd op. ik heb nu een koele kikker en het paard van mijn zus geeft ook nergens om dus in de bak gaat de cap vrijwel altijd af. met les moet ik en dan doe ik het ook braaf.. en met buitenritten ook!

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:49

ik rijdt altijd met cap

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:50

In de les altijd, en nu op Wasco gewoon is het ook een gewoonte geworden door dat ene ding.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:50

SAMIERTJE schreef:
Ik rijd ook altijd met een cap
Ten eerste omdat het van de eigenaar van de paarden waar ik op rijd moet en ten tweede omdat ik mezelf dan ook veiliger voel!
Al die paarden zijn nog jong ..ze zullen je er nooit express af bokken o.i.d.
maar het blijven dieren!

idd hier ben ik het helemaal mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:51

Altijd met!
Op mijn eigen, manegepony, paard van vriendin, of we nou gaan springen, alleen maar dressuur. Altijd, want het is gewoon veel veiliger.
Het geeft me ook een veiliger gevoel.
Ik ben een keertje MET cap van een pony gevallen, en heb een lichte hersenschudding gehad, wie weet hoe het was afgelopen zonder cap...

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:52

met ik moet wel!!! rijd op manege.
Maar ik rijd alleen zonder cap als het een betrouwbare pony is die niet te veel streken uit haalt. maar je weet maar nooit.

ik voel me dan ook een stuk veiliger idd!!

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:55

Op mijn eigen pony rijd ik niet met cap (de eerste 4 jaar dat ik haar had trouwens nog wel, ik heb haar nu 10 jaar) behalve als ik buiten rijd.

Op ieder ander paard draag ik altijd mijn cap. Is trouwens wel nog een old-school ding, geen veiligheidscap dus Die leen ik van mijn vriend als ik op een echt jong of onbetrouwbaar paard ga zitten.

Op sommige maneges moeten kinderen al een cap op als ze door de stallen lopen!

Mierke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:57

Ik rijd (bijna) altijd met cap, omdat mijn pony er nog wel eens vandoor wil schieten Soms met het uitstappen of op een mooie zonnige dag (dat ze erg rustig is) niet. Ik vind het niet lekker zitten en warm! Maar ik ben toch al vaak genoeg blij geweest dat ik hem op heb

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:01

Ik rijd zelf dus ALTIJD met cap veel verhalen gehoord over dat mensen het net overleefd hebben alleen omdat ze een cap op hadden. Een paard is een dier en er kan ALTIJD wat gebeuren hoe braaf ie ook is er blijft risico! Als mensen zonder cap rijden en ze komen erg ten val en komen al in het ziekenhuis piepen ze wel anders!

Maarja dat is mijn mening