Wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy_

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 17:54

Hoi,

Mijn paard loopt niet helemaal lekker en ik wil hem nu wel in beweging houden maar ik weet eigenlijk niet echt hoe, dus ik vroeg me af of jullie nog tips hebben. Momenteel longeer ik 2/3 keer per week een kwartiertje á 20 minuten maar ik denk niet dat dat echt goed is ivm het extra belasten van de benen tijdens het longeren. Ik weet trouwens niet of het hier goed staat maar dan hoor ik het wel.

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:19

longeren is toch wel goed voor een paard. kun je hem/haar niet gewoon in de bak laten lopen? doe je aan freestyle? anders zou je met hem/haar kunnen loswerken en soms lekker grondwerken.

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 19:43

Ik blijf ook wel longeren, maar dan gewoon 1 keer in de week. Bedankt voor je reactie! Verder nog tips?

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:45

wat heeft je paard waardoor hij niet lekker loopt? Als het kreupel is zou ik eerder blijven stappen met hem. Liefst op de verharde weg.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:06

ik ben het met smit_ilse eens, dit zou ik dan ook doen

leannetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:54

als hij kreupel is.. lijkt me het prettigste voor je paard om lekker een stuk te wandelen, op de harde weg en lekker rechtvooruit dat hij zijn benen niet extra hoeft te belasten maar toch even lekker eruit kan

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:59

idd wat versta je onder niet lekker lopen?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:43

Idd wat versta je onder niet lekker lopen. Voordat ik onnodig zou belasten zou ik eerder even nagaan waar het door komt. Zit het in de rug, heeft hij last van iets dat scheefzit, hoefzweer, HKO, Artrose, Peesblessure?

tollie

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:46

Wandelen op het verharde pad doet vaak wonderen. Wel een beetje door wandelen (ik bedoel niet de hele tijd stil staan om het paard te laten grazen0>

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 14:50

Het gaat weer de goede kant op, maar evengoed bedankt voor je reactie. Ik ben sinds een tijdje vaak buiten (= verharde weg) aan het wandelen.

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:31

Als die kreupel is zou ik niet longeren als ik jou was.. Ook niet op zachte ondergrond stappen, draven of galopperen. Net als de andere zeggen op de verharde weg stappen

Oh lees dat het al beter gaat, succes ermee!

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:25

En je vraagt je zelf niet eens af waarvan/waarom je paard kreupel is?

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:20

Als je paard echt kreupel is zou ik niet longeren, maar eerder lange rechte stukken lopen. Ben benieuwd waarom hij kreupel is.

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 10:02

Even voor de duidelijkheid;

Het paard is niet kreupel maar als ik zelf maar weet wat er aan de hand is (en dat weet ik, daar gaat het om toch?!) ik vind zulk commentaar als mickeytje geeft dus niet echt gepast. Ik hoef geen tips meer te ontvangen.

Ghjkl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:06

maar je vroeg toch om raad??
Dat valt niet mee om die te geven als je niet eens weet wat er aan de hand is!!!

Jamayka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:07

Hoe kan iemand nou advies geven over een paard "dat niet lekker loopt", maar er geen oorzaak genoemd wordt. Er kunnen wel 101 dingen mis zijn, en daarvoor zullen allemaal andere oplossingen voor nodig zijn.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:20

Inderdaad. Het feit dat een paard niet lekker loopt kan door meerdere dingen komen. Logisch is ook dat mensen als eerste aan kreupelheid denken.

Bovendien kunnen wij geen advies geven als we geen oorzaak weten. Dus als je dat niet kan of wil vertellen, dan kunnen we je ook niet helpen.

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 13:05

Nu ik het nog eens terug heb gelezen zie ik inderdaad dat ik het een beetje banketstaaf heb omschreven. Ik hoef geen tips meer te ontvangen omdat ik nu weet (mede dankzij de tips, dus ik heb er wel degelijk wat aan gehad) wat het beste werkt bij dit paard en dus niet omdat ik beledigd was oid, en ik kan me voorstellen dat jullie wel dat idee hadden gekregen naar aanleiding van mijn laatste zin van het vorige stukje. Maargoed ik zal het even toelichten;

Het desbetreffende paard heeft last van artrose en is ook al wat op leeftijd (ik wil niet beweren dat een oud paard niet fijn loopt, maar dat speelt in dit geval toch een rol) en heeft -wat ik ervan gehoord heb- altijd al dat hij soms een mindere periode heeft. De laatste keer was eigenlijk alweer heel lang geleden, maar nu was er dus weer zo'n periode, en gelukkig gaat het nu weer beter! Het is overigens niet mijn eigen paard. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is, en ook waarom verdere tips eigenlijk overbodig zijn.

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:20

nancy22 schreef:
Nu ik het nog eens terug heb gelezen zie ik inderdaad dat ik het een beetje banketstaaf heb omschreven. Ik hoef geen tips meer te ontvangen omdat ik nu weet (mede dankzij de tips, dus ik heb er wel degelijk wat aan gehad) wat het beste werkt bij dit paard en dus niet omdat ik beledigd was oid, en ik kan me voorstellen dat jullie wel dat idee hadden gekregen naar aanleiding van mijn laatste zin van het vorige stukje. Maargoed ik zal het even toelichten

Ik vond mijn commentaar dus wel goed aangezien het er helemaal op leek dat je niet eens wist waarom je paard kreupel was.
de informatie hieronder had je beter wat eerder kunnen geven dan wisten de bokkers ook wat meer raad ermee

nancy22 schreef:
Het desbetreffende paard heeft last van artrose en is ook al wat op leeftijd (ik wil niet beweren dat een oud paard niet fijn loopt, maar dat speelt in dit geval toch een rol) en heeft -wat ik ervan gehoord heb- altijd al dat hij soms een mindere periode heeft. De laatste keer was eigenlijk alweer heel lang geleden, maar nu was er dus weer zo'n periode, en gelukkig gaat het nu weer beter! Het is overigens niet mijn eigen paard. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is, en ook waarom verdere tips eigenlijk overbodig zijn.

Nu is het ons idd duidelijk

Veel beterschap met je paardje.

kayleighhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:20

naast er gaan lopen op de stenen dat wilt meestal ook wle helpen

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:26

Maar is het wel verstandig om met een paard met artrose op de verharde weg te lopen..? Ik heb het idee dat het dan juist meer op de gewrichten aankomt.. Dan lijkt het me voor het paard juist fijner om op een zachte ondergrond te lopen..?

kayleighhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:42

oow sorry had niet ehct goed gelezen:P

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:44

Ja, ik weet het niet zeker hoor, misschien is het wel beter om op het harde te lopen, maar lijkt mij meer belastend voor de gewrichten..

kayleighhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:45

mijn oude pony heeft het ook en daar lopen ze nu elke keer mee op de harde stenen