Hoeveel lessen voor E rijbewijs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Hoeveel lessen voor E rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 11:08

Heyy

Mijn vader wil heel misschien zijn BE rijbewijs voor mij halen, zodat we met de trailer wegkunnen, maar nou is mijn vraag:
Hoeveel lessen heb jij gehad voor je E rijbewijs.. en dan graag ook er even bij hoe lang je je gewone rijbewijs al had en of je al eerder met een aanhangwagen had gereden. Heb je losse lessen genomen of een dagcursus? En als je een dagcursus hebt, hoe lang ben je dan bezig met echt lessen?
Zo kan ik een beetje het gemiddelde aantal lessen zien, en weet ik wat ongeveer de kosten zijn ,want daar hangt het nog van af.

Groetjes, en alvast bedankt!

ElskedZ

Re: Hoeveel lessen voor E rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:12

Meeste auto-rijscholen hebben dagcursussen die je kan doen en aanbiedingen...
Ik heb het ook in 1 dag gedaan...Kijk gewoon bij jou in de buurt naar een autorijschool.

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 11:14

hey!
Heb ik al gedaan, en daar is een losse les van 120 minuten 90 euro, en dan een los examen 150 euro.. Dan heb je een dagcursus van 400 euro incl examen.. maar ik heb gehoord dat het soms dus niet voordeliger hoeft te zijn als je een dagcursus neemt Vandaar dat ik vroeg hoeveel uur je les hebt gehad

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:18

Ik heb van 's morgens 7 uur tot en met 15:00 uur les gehad.
Ik was iets van 495 kwijt met examen erbij, en een rijtest van een uur.
Voor de rest kreeg ik ook een lunch en etc....
Je moet wel uitkijken, want dagcursussen daarin zit vaak ook het examen-kosten bij in. Dat zijn vaak de duurste kosten...

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 11:27

Oke bedankt!
Bij ons hier in de buurt zou je dan vanaf half 9 lessen hebben... en "in de (na)middag" examen.. Kijk dan vaag ik me dus af wat ze met namiddag bedoelen Examen kosten zaten hier inderdaad bij in, maar ik zou dus voor 350 euro kunnen lessen dat is dik 6 uur les, en sja.. wat is dan goedkoper
Mijn vader heeft trouwens al wel jaren met gewone aanhanger gereden

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:30

Ik ben het binnenkort ook van plan, ik ga weer terug naar degene waar ik mijn 'gewone' rijbewijs ook heb gehaald. Ik neem een lesje voor tips en weetjes/handigheidjes voor de bijzondere verrichtingen (die oefen ik dan zelf wel op het pad thuis, zonde om voor ervaring opdoen dik te betalen als ik zelf ook uren kan maken zeg maar) en natuurlijk paar keer de weg op.

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 11:32

@Remember, jij gaat dus denk ik ook voor de losse lessen? Wij kunnen niet met trailer oefenen.. maar wle met gewone aanhanger... Maar als je zegmaar handigheidjes, tips enzo geleerd hebt.. in 1 les, zelf oefenen en dan nog een les als je denkt adt je het doorhebt en dan je examen erachteraan proberen?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:33

Ja, ik ga een paar losse lessen nemen. In ieder geval voor de handigheidjes die ik dan inderdaad zelf even kan gaan oefenen thuis, en toch ook om lekker in het verkeer mee door te stromen, al moet dat denk ik niet zo'n probleem zijn.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:18

Ik heb 6 losse lessen gehad en ben in 1 keer geslaagd.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:05

Intotaal 1 dagje: 4,5uurtjes les,en toen examen + geslaagd! Dus mijn dag kon niet meer stuk.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:03

Ook een dagcursus, en in een keer geslaagd!

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:07

Ik qoute mijn voorgangers Om 8 uur op de rijschool, om 14.00 uur examen en voor 15.00 uur geslaagd En ik had trouwens nagenoeg geen ervaring.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:08

Ik heb 5,5 uur gelest en daarna examen en meteen geslaagd, totaal was iets van €390,- kwijt.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:20

Hi,

Mijn BE heb ik ook in een dag gehaald. Mijn B had ik toen bijna vijf jaar, maar door mijn studentenbestaan reed ik niet dagelijks. Het was de bedoeling om voor het BE flink te oefenen met papsje, alleen is dat er uiteindelijk maar een paar maal van gekomen .

Tijdens zo`n stoomcursus word je behoorlijk op de huid gezeten door de instructeur, maar dan ben je er om twee uur `s middags ook klaar voor. Gedurende het examen had ik nagenoeg alle verkeerssituaties tegen (raar geparkeerde auto`s, geen voorrang verlenende automobilisten, snijdende scooter-patsertjes, etc ), maar het ging gewoon super. In één dag in the pocket, dus .

Nu moet ik daar misschien wel aan toevoegen dat ik eigenlijk overal in één keer doorheen rol...

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 09:34

Revanches schreef:
Intotaal 1 dagje: 4,5uurtjes les,en toen examen + geslaagd! Dus mijn dag kon niet meer stuk.

Kijk als je bij ons 4,5 uur les hebt, dan ben je dus goedkoper uit met losse lessen, en een los examen erbij.. want 1 les van 120 minuten is 90 euro, en het examen is 150... Doe je een dagcursus ben je 500 euro kwijt :S

Zahlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:40

Ik heb 2 lessen gekregen voor mijn E rijbewijs.
De eerste les hebben we gekeken waarop ik nog moest oefenen, daarna ben ik met huiswerk naar huis gestuurd en is gelijk het examen aangevraagd.
Een week voor het examen meb ik nog 1 les gekregen om te kijken dat ik de oefeningen onder de knie had.
De week erop examen gedaan en gehaald.
Kosten weet ik niet meer zo goed (is alweer een paar jaar geleden): 2 x rijles en 1 examen (zal vast goedkoper zijn dan een dag cursus).

Mijn grote geluk was dat ik lekker veel thuis heb kunnen oefenen want het moeilijke zijn vooral de bochten achteruit.

Gr Em

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:09

Ik had mijn B rijbewijs 6 jaar, toen ik met mijn E begon. Ik heb drie zaterdagen gelest, twee keer twee uren en één keer drie uur. Daarna ben ik in 1x geslaagd. Ik had daarvoor nog nooit met een kar gereden.

Moska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:02

Ik heb in totaal 8 uur gereden (in drie stukken verdeeld en de laatste keer het examen er achteraan), totale kosten (incl.lunch) waren 550 euro en in een keer geslaagd! En dat terwijl ik daarvoor eigenlijk nooit met een kar gereden had.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:00

Ik vond het echt een appeltje eitje,wat ik niet had verwacht.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:05

ik heb ook losse lesse gehad. als eerste een kennismakingrit zodat de instructeur kon kijken hoe ik was, en hij zei dat ik beter losse lessen kon doen ( ben hem daar nog steeds dankbaar voor )

Ik vind zo'n dagcursus een beetje teveel van het goede, je MOET namelijk alles onder de knie hebben voor je examentijd die dag. bij losse lessen kun je alles nog laten inwerken en als je een keer je dag niet hebt.. jammer dan,volgende les beter.
werkte erg goed en ik heb hem ook in 1x gehaald

ik heb er ook een stuk of 7 gehad en heb thuis nog heel veel geoefend met allemaal kennissen en onze eigen trailer combinatie.

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:09

Ik heb 9 les uren, ik ben er nog mee bezig! ik moet 4 mei afrijden! Ik moet nog maar even goed oefenen met de trailer thuis ofzo want ik vind dat draaien enz. wel best lastig! Hopen dat ik in 1x slaag anders heb ik weer heel wat geld verpatst Een dagcursus heb ik maar niet gedaan, dat red ik anders toch niet.