ervaring achteruitrijcamera

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

ervaring achteruitrijcamera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 11:49

We hebben net een vrachtwagentje aangeschaft en nu moet ik kiezen tussen een achteruitrij-alarmsysteem of een camera. Mijn voorkeur gaat uit naar een camera waar je ook nog een camera in de laadruimte aan kan koppelen zodat ik kan switchen tussen het zicht achter de wagen en in de auto.
Heeft iemand ervaring met die dingen en met het zelf inbouwen. En natuurlijk welke merken goed zijn, prijzen en waar te koop en andere zaken waar ik op moet letten.

ikke

Berichten: 37612
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: ervaring achteruitrijcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:59

Niet echt om de hoek, volgens mij, maar hierbij een bedrijf wat die camera's levert. http://www.orlaco.nl/index.htm
Waarom MOET je hiervoor kiezen?? Ik heb het eerlijk gezegt nooit echt gemist op de vrachtwagen; behalve die ene keer dat mijn vouwwagen erachter hing. Die was zo klein, dat ie in geen enkele spiegel te zien was
Inbouw is simpel, mits je enig technisch inzicht hebt, en het juiste gereedschap.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 16:05

Ik vind het nu toch moeilijk om mijn lengte te bepalen en aangezien we hem niet alleen voor het paardenvervoer gebruiken maar een enkele keer ook onze tweede auto is en dus naar Amsterdam ermee moet, lijkt het me wel makkelijk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:15

VSW --> RUI ; Alle trailer/transportgerelateerde topics horen hier

ikke

Berichten: 37612
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:10

DendroFleur schreef:
Ik vind het nu toch moeilijk om mijn lengte te bepalen en aangezien we hem niet alleen voor het paardenvervoer gebruiken maar een enkele keer ook onze tweede auto is en dus naar Amsterdam ermee moet, lijkt het me wel makkelijk.

Went snel hoor. Ik prop mijn Mercedes 608 ook in elk gaatje, tot schrik van veel omstanders. Gewoon net zolang doorrijden tot ie stopt, dan staat er kennelijk iets Ik kijk altijd hoe de situatie is en meestal zoek ik een plekje uit waar de achterkant kan oversteken; dan past ie precies in een normaal parkeervak.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 23:17

[quote="ikkeWent snel hoor. Ik prop mijn Mercedes 608 ook in elk gaatje, tot schrik van veel omstanders. Gewoon net zolang doorrijden tot ie stopt, dan staat er kennelijk iets Ik kijk altijd hoe de situatie is en meestal zoek ik een plekje uit waar de achterkant kan oversteken; dan past ie precies in een normaal parkeervak.[/quote]

Maar hij is nu nog zo netjes . Met onze Iveco durfde ik wel een risico te nemen, die had al wat roestplekjes en deuken. Helaas mocht ik daar ook niet mee op het parkeerterrein bij mijn werk terwijl deze inderdaad prima in een vak paste als er een grasstrook achter lag. Met deze mag ik zeker het terrein niet mee op. Helemaal niet omdat hij teruggekeurd wordt naar vrachtwagen. En deze week heb ik gehoord dat de parkeerplaatsen buiten het terrein ook gaan verdwijnen. Denk dat ik er nog maar een motor bij koop

ikke

Berichten: 37612
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:01

DendroFleur schreef:
Maar hij is nu nog zo netjes . Met onze Iveco durfde ik wel een risico te nemen, die had al wat roestplekjes en deuken. Helaas mocht ik daar ook niet mee op het parkeerterrein bij mijn werk terwijl deze inderdaad prima in een vak paste als er een grasstrook achter lag. Met deze mag ik zeker het terrein niet mee op. Helemaal niet omdat hij teruggekeurd wordt naar vrachtwagen. En deze week heb ik gehoord dat de parkeerplaatsen buiten het terrein ook gaan verdwijnen. Denk dat ik er nog maar een motor bij koop

Bepaalt jouw baas welke auto jij mee naar je werk neemt?? Dat heeft mijn baas nooit gedurft en ik heb mijn afzichtelijke Mercedes toch 1,5 jaar lang als woon-werk auto gebruikt. Die bak is 6,5 mtr lang, 3,25mtr hoog en mag 5600kg wegen. Als mijn baas daar opmerkingen over zou hebben, dan zorgt ie maar voor een auto, op zijn kosten!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 15:02

Ja, maar je kan alleen met een pasje het terrein op en die kunnen ze innemen. Met onze vorige auto kon hij eigenlijk geen goed excuus verzinnen en kwam als laatste eruit dat hij bang was dat ik schade zou veroorzaken. Toen moest ik wel even lachen, ik reed vrijwel iedere dag met dat ding en er dan ook nog een trailer achter. Ik was dubbel zolang als nu. Maar we hebben een bedrijf met 800 mensen en een eigen afgesloten parkeerterrein. Ik mag best met deze auto naar het werk komen maar dan niet op het terrein parkeren. En buiten het terrrein in Amsterdam wordt dus een eind lopen. Maar dat gaat dan maar van mijn werktijd af, toch.

ikke

Berichten: 37612
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:29

DendroFleur schreef:
Ja, maar je kan alleen met een pasje het terrein op en die kunnen ze innemen. Met onze vorige auto kon hij eigenlijk geen goed excuus verzinnen en kwam als laatste eruit dat hij bang was dat ik schade zou veroorzaken. Toen moest ik wel even lachen, ik reed vrijwel iedere dag met dat ding en er dan ook nog een trailer achter. Ik was dubbel zolang als nu. Maar we hebben een bedrijf met 800 mensen en een eigen afgesloten parkeerterrein. Ik mag best met deze auto naar het werk komen maar dan niet op het terrein parkeren. En buiten het terrrein in Amsterdam wordt dus een eind lopen. Maar dat gaat dan maar van mijn werktijd af, toch.

Mijn vrachtwagen lenen?
Maar als je hem met een camerasysteem in een hoek kunt praten, altijd doen....