Kilometer teller voor paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kilometer teller voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:53

heb eigenlijk geen flauw idee of zoiets bestaat hoor, en zo ja: wat de prijzen zijn en de beste merken...

Weet iemand dat? of een kilometer teller voor het paard bestaat? ben al een beetje aan het googlen, maar kom er nog niet echt uit!

Zofy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:05

Oeh, lijkt mij ook wel interessant...
Als je nog niet hebt kan je wel vragen of iemand met een scooter of auto net zo hard naast je kan rijden.

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:08

waarom wil je het weten? moet ie een aantal stappen hebben bereikt per dag, zodat ie gezond bezig is? (net als die stappenteller die ooit bij de boter zat?)

Zofy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:09

Weten hoe hard je paard gaat, misschien handig voro endurance ruiters tijdens de training. (Zou mij iets te ver gaan, maar het lijkt me wel leuk om eens te zien hoe hard m'n paard gaat als ie op zn hardst gaat.)

sinneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:27

Wij zijn met een groepje vrienden die allen endurance rijden en één van ons heeft zich een GPS aangeschaft. Is zo groot als een GSM toen ie pas werd uitgevonden, hij kan net in het voorzakje van een hemd en kun je ook rond je nek hangen.
echt super handig !!! Ik weet niet om je het aantal kilometers ermee weet, wel de gemiddelde km per uur, want dat vertelt hij vaak :d. Ik weet natuurlijk niet of dat hetgene is wat je wilt weten

Natascha

Re: Kilometer teller voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:29

ik heb ook een GPS en vind hem ideaal. Zeker als je vaak verdwaalt

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:18

het lijkt me ook een handig ding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:05

Zofy, wat jij bedoeld is weer wat anders ik bedoel echt een km teller om uit te rekenen hoeveel km we hebben gereden aan het eind van de rit!

Juud87, ik wil oa endurance ritten gaan rijden. Dan vind ik het wel handig om te weten wat ongeveer een rit is van dezelfde afstand. Bovendien vind ik het zelf wel erg leuk om te weten hoeveel km we gereden hebben in hoeveel tijd!

sinneke, is altijd handig om te weten natuurlijk! weet je misschien het merk/ type van de GPS? en is het er 1 die speciaal voor paarden is of was deze van origine voor mensen?

Natascha, zit er ook een help-ik-ben-de-weg-kwijt ding op dan? En kun je ook het aantal gereden km ermee tellen?

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:29

Haha.. Wij hebben dr wel een op de menkar zitten..
Geen idee of ze ook voor paarden bestaan...

sinneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:03

Anique_Vaandrig schreef:

sinneke, is altijd handig om te weten natuurlijk! weet je misschien het merk/ type van de GPS? en is het er 1 die speciaal voor paarden is of was deze van origine voor mensen?

Het merk weet ik niet, maar het is niet speciaal voor paarden. Er staan wel heel verschillende dingen op, bv. ook hij hoog je boven de zeespiegel zit enzo
De eigenaar is nu op vakantie, maar als hij terugkomt zal ik hem eens vragen hoe het noemt

Vanillala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:03

Als je 'm op de kar kan gebruiken, zou je het toch ook te paard kunnen gebruiken? Tenzij hij gigantisch is..?

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:10

Nou, het verschil tussen kar en paard is dat op een kar wielen zitten waaraan je het bevestigd Dan moet je de diameter van het wiel hebben, en zo kun je dan de afstand weten, eigenlijk net zoals op een fiets

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:11

sinneke schreef:
Er staan wel heel verschillende dingen op, bv. ook hij hoog je boven de zeespiegel zit enzo

Kijk, altijd handig om te weten haha, maar als je dat wilt doen heel graag!

Vanillala, tenzij je m aan de banden moet bevestigen, ik heb niet zoveel wielen onder mn paard

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:09

men neme een stokje, bindt daar een wieletje aan, monteert de km teller op het wieletje, en laat het stokje + wielletje naast je afhangen terwijl je rijd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:42

whahahaha, of toch echt eens [paard] gaan beleren

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:17

ik doe als ik een lange rit maak,
gewoon zo'n fiets-kilometertellertje aan mijn broek .. gewoon er aan klikken , tis heel erg handig en je kan ook nog zien hoe hard je gaat! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:23

Maar zo'n fiets kilometer tellertje meet toch hoe lang je wiel erover doet om 1x rond te draaien? En meet dan hoe hard je gaat (omdat je van te voren de grootte van je wiel ingesteld hebt).
Een paard heeft geen wiel, dus hoe wil je daar dan een correcte meting uit halen? :P

Een GPS is dé oplossing :)
Daar heb je géén wielen voor nodig.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:23

http://www.mapmyrun.com kan je nadien zelf intekenen hoever je gereden hebt.

Op een kar kan je gewoon een fietskilometerteller maken. Op paard zul je toch aan de GPS moeten denk ik. Stappenteller heeft niet zoveel zin omdat de paslengte in de verschillende gangen heel anders is.

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:34

Je hebt al heel kleine GPS systemen, bv de Garmin Forerunner 205, dat is net een horloge, en kost ongeveer 170 euro. (tja, goedkoop is zoiets nog niet, maar wel superhandig!)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:38

Ik heb een Nokia N82 en voor de meeste nieuwe nokia telefoons MET GPS kun je een programmaatje downloaden en instaleren genaamd sportstracker. Als je begint met rijden zet je hem aan en doe je hem gewoon in je zak. Na de rit koppel je hem aan je computer en kan je de route die je hebt gereden op je pc zetten, dan kun je precies zien hoe hard je op ieder punt hebt gereden en welke route en hoeveel km het was. Werkt super!

Sportstracker voor Nokia dus. Google maar even ;) Is origineel bedoeld voor hardlopers/wielrenners enzo maar voor paardrijden is het ook super. Als je in de bergen rijd registreerd ie zelfs de hoogte.

Heb zelf de Nokia N82 trouwens voor 100 op marktplaats gekocht, als je dan een beetje handig bent werkt zoiets super, en je kan er nog mee bellen ook :P.
Laatst bijgewerkt door corinep op 27-12-09 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:49

Mijn zusje en ouders hebben zo'n GPS, je kunt er het aantal kilometers dat je hebt afgelegd op aflezen, wat je gemiddelde snelheid is, wat de snelste snelheid die je hebt bereikt etc.
Echt ideaal!

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:59

wij hebben een tellertje die niets met het wiel te maken heeft, ik weet ook niet precies hoe hij dat doet :) maar hij doet het wel

Ni_na

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:30

dat bestaat geloof ik niet ;)

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:37

we hebbe zo iets dat zit hoeveel meter/kilometer je gedaan hebt, gem. snelheid, en die ook zegt op welke hoogte je zit. je kan hem aan je pols zette ( net als een horloge) of aan het lusje van je broek of in een klein zakje.
ga een zien of ik een foto kan vinde :)

Toskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:39

Juud87 schreef:
waarom wil je het weten? moet ie een aantal stappen hebben bereikt per dag, zodat ie gezond bezig is? (net als die stappenteller die ooit bij de boter zat?)

Zoiets vroeg ik me ook al af. Wel grappig, zelf nog nooit zo over nagedacht :)