Help, Boer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Help, Boer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 10:40

Ik had even een vraagje...

Mijn paard staat sinds half november bij een boer op zn erf, heb een schuur gekregen met 3 stallen en een stukje wei.. mijn 2 paarden staan daar. Nu betaal ik altijd op de 2de of 3de van de maand mn stallingsgeld, dit was prima.. gezien gister mn moeder jarig was en t was zondag (gelovig en hele familie op bezoek) dus ik dacht "betaal vandaag wel" maar nou komt die boer vanochtend naar mn zusje toe met de mededeling "je moet vandaag betalen anders verkoop ik je paarden" Nu vroeg ik mij dus af in hoeverre hij in België een poot heeft om op te staan? wettelijk? (paspoorten en alles zijn nog altijd bij mij in huis)

Misschien maak ik me wel te druk, maar ik weet niet in hoeverre hij ook echt meent wat hij zegt, zou maar zo kunnen namelijk... zo gek issie wel..

Hopelijk snel een antwoord.. Ga nu maar eens even die beste man zn geld geven met een vuurrode kop..

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:18

Klinkt een beetje overdreven eerlijk gezegd. Ik zou het gewoon uitleggen als ik jou was en ik neem aan dat hij er toch wel begrip voor heeft.

Volgens mij zijn paspoorten geen eigendomsbewijzen, maar zolang jij die nog hebt, lijkt het me sterk dat iemand zo'n beestje zou kopen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:02

Hij kan ze niet zomaar verkopen, hij zal eerst een aanvraag moeten doen om de paarden in beslag te mogen nemen en dat duurt enkele maanden op zijn minst. Een pensionhouder van me heeft dit aan de hand gehad toen er een eigenaar van drie paarden werkelijk met de noorderzon was vertrokken en die was al driekwart jaar bezig met die zaak. In mijn eigen huurcontract staat dat de pensionhouder de paarden en spullen op stal mag houden wanneer ik drie maanden achtereen niet betaal. Ik krijg dan paarden en spullen pas terug als ik betaald heb. Zomaar verkocht gaan ze dus ook niet zijn.
Ik zou me wel even achter mijn oren krabben als die boer zich al zo opstelt als jij twee dagen later betaalt (het is vandaag de derde...!).

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 12:28

BEdankt voor jullie antwoorden, zo dacht ik t ook, maar ik wist dit niet zeker.. Ik denk ook meer dat t nu een vertrouwenskwestie is (ik vertrouw hem eigenlijk niet zo meer, als ie met dit soort dingen al moet dreigen)

Urielle: Ik doe dat ook wel, achter mn oren krabben, maar waar moet ik dan heen met twee paarden? voor ze hierheen kwamen hebben we zo'n beetje alles afgezocht en niks gevonden. Uiteindelijk via via heb ik dit gevonden en t is ook nog eens om de hoek.. bijna perfect dus!

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:35

Heetgebakerd typje hoor die boer. Ik weet niet hoelang je er al staat maar het is pas de 3e van de maand (en het is nog vroeg ).

Spreek het nog eens goed door met hem. Bij alle stallen waar ik gestaan heb was het altijd betaling in de 1e week van de maand.

En wettelijk gezien heeft ie geen poot om op te staan (en al helemaal niet als hij het zwart doet ). Maar goed, als hij echt zo gek is om in een overspannen bui je paarden te verkopen dan sta je weliswaar in je recht maar je moet je paarden eerst maar weer zien terug te krijgen.

Gewoon even praten met hem dus! Misschien zat ie zelf even krap bij kas ofzo of heeft hij slechte ervaringen met eerdere huurders.

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 12:45

Nouja ellenlouise die man weet zelf ook niet precies wat hij wil, maar hij zei net (nadat ik mn excuses had gemaakt, dacht hou t maar netjes) dat hij graag had dat ik vanaf nu de eerste van de maand betaalde.. nou goed.. dat kan hij krijge, ik houd geen rekening meer met zijn visite, zijn zondag, zijn rust :p ghehe ja sorry ben een beetje boos hoor ook al weet ik wel dat hij eigenlijk geen poot heeft om op te staan maar stel dat ie ze nou wel verkoopt ook al mag dat niet, hoe krijg ik mn paarden dan terug?

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:07

Ìk denk niet dat hij je paard zomaar kan verkopen, misschien is het verstandig een aantal digen (over o.a. het betalen) een paar dingen op papier te zetten.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:08

Daar dacht ik ook gelijk aan, je moet even een contractje opstellen, dat voorkomt een hoop ellende

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:11

ik zou afspraken op papier laten zetten.. door zo een fijne boer moest ik hals overkop in 1 dag een andere plek zoeken voor mijn paard en die van een vriendin.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:00

Bitterbal schreef:
Urielle: Ik doe dat ook wel, achter mn oren krabben, maar waar moet ik dan heen met twee paarden? voor ze hierheen kwamen hebben we zo'n beetje alles afgezocht en niks gevonden. Uiteindelijk via via heb ik dit gevonden en t is ook nog eens om de hoek.. bijna perfect dus!

Zit jij bij Poppel in de buurt? Daar is het toch erg landelijk met genoeg stallen en paardenmensen in de omgeving? Anders moet je me even PB-en met waar je precies zit, wellicht dat ik wel wat adressen kan zoeken. Ken in veel regio's wel mensen en 'ons kent ons' in de paardenwereld!

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:10

Urielle; We wonen in Weelde

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:05

Ik zal eens even kijken voor je of ik aan wat adressen kan geraken! Stuur me anders ff een PB met wat er precies moet zijn, anders weet ik niet meer aan wie ik iets moet sturen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:08

Vraag anders eens netjes zonder boos te worden aan de betreffende boer waarom hij in ene zo reageerde!
Misschien heeft hij wel een rede!

Verkopen van jou paarden is natuurlijk niet aan de orde, dit is alleen mogelijk bij een zeer grote betallingsachterstand vanuit jou kant!
En dan gaat dat nog niet zomaar 1,2,3
Hou ons op de hoogte, ik ben ebnieuwd hoe dit afloopt!

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:56

Ik heb zo'n idee dat het 'm zwaar tegen zal vallen om die paarden te verkopen zonder paspoort en jouw toestemming Even serieus, het is idd waar wat Urielle zegt, behalve als er iets op paier staat wat bewijst dat in deze omstandigheden je je paarden af zou staan aan de boer. Maar ik neem aan dat dit niet zo is, anders had je dat er wel bijgezet.

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 17:32

Bedankt voor al jullie reakties. Ik heb gewoon mn excuses aangeboden en ook verteld waarom ik zo "laat" was met betalen en sindsdien heb ik hem niet meer gezien of gesproken...

Urielle, bedankt dat je je best voor ons wilt doen.. echt super! zal je nu een pb sturen

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:06

hayhay,
als die man echt in staat is om jou paarden te verkopen, zal hem
dat denk ik echt wel lukken hoor.
Met of zonder paspoort en dergelijke.
Hij zal er daarna michien heel veel last mee krijgen, maar
ik denk niet dat jij je paarden er dan zo snel mee zal terug krijgen.

Maar ik hoop voor je dat het zover niet komt!
Sterkte!

Natasjaa

Re: Help, Boer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:41

Volgens mij is het niet de bedoeling een topic omhoog te halen wat al Zo oud is, en al helemaal niet met een dergelijke reactie... Ik tem dus eventjes

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 18:08

Nou als mijn topic dan toch omhooggeschopt word.... Wil ik even melden dat het inmiddels allemaal heel goed gaat tussen de boer en mij en we geen dergelijk gezeur meer hebben gehad!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:10

gewoon ff je verhaal uitleggen en zeggen dat je moeder jarig was en dat het zondag was en gelovig en dan komt dat vast wel weer goed. en als je slim bent maak je ff een contractje op waarin alles duidelijk staat, zodat je meer rechten hebt dan je denkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:03

Zinloze berichten verwijderd, en gezien de update ook al geplaatst is hier een slotje Lachen