Ze loopt makkelijk en fijn nageeflijk, schuimt lekker hierbij, is goed aan het been en laat me heerlijk zitten.
Ze kan in alle gangen goed schakelen en volgt mijn hand keurig voorwaarts neerwaarts bij het halsstrekken.
Ze is echter nog niet helemaal recht. Ze kantelt haar hoofd soms wanneer ze rechtsom loopt en kleine wendingen moet rijden.
Haar binnen achterbeen moet dan meer ondertreden (=rechtrichten).
Ik wordt hier verschrikkelijk op afgestraft, terwijl andere paarden die danwel niet het hoofd kantelen, maar verder duidelijk ook niet rechtgesteld zijn (lopen met het schouder tegen de bakrand) wèl winstpunten krijgen. Ik vraag mij af; in hoeverre is het te weinig rechtgericht zijn in de L2 een probleem? Tot in hoeverre kan je verwachten dat een L2 paard volledig rechtgericht is?
Mijn paard toont nooit verzet en loopt altijd blij en braaf rond. Bovendien denk ik dat het kantelen bij haar altijd een aandachtspunt zal zijn; dat doet ze heel snel en gemakkelijk, helaas. Haar hoofd hals aanzet is namelijk ook niet optimaal. Ik ben benieuwd naar reacties van juryleden!