[PG] Paarden van voormalig manege de Zeelberg Valkenswaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

[PG] Paarden van voormalig manege de Zeelberg Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 18:52

Ongeveer 10 jaar geleden reed ik in Valkenswaard op de Zeelberg. Ik had daar een vast paard genaamd Ubrincko.

Op een dag kwam ik daar en was zijn box leeg. De eigenaar wilde me niet vertellen waar dit paard was gebleven. Wie weet hier iets van?
Ubrincko was een vos met een witte ster.

Verder: Kanjer, was een donkerbruine ruin met een bles. Werd verkocht aan iemand in Belgie die western ging rijden met hem. Er stond een advertentie in de krant destijds... wie kanjer kende moest bellen. Ik heb gebeld. Een vrouw bleek van Kanjer af te zijn gevallen en is daarbij in een rolstoel beland. Ze wilde een rechtzaak en zocht mensen die konden getuigen dat dit paard vals zou zijn. Ik heb er echter nooit problemen mee gehad.

Ook stond er een schimmel genaamd: White King.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:47

foto's?

CKdamour

Re: [PG] Paarden van voormalig manege de Zeelberg Valkenswaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 21:01

Ja die heb ik uit de tijd dat ik geen digitale camera had en ik heb mijn scanner momenteel uitgeleend

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:35

CKdamour schreef:
Ongeveer 10 jaar geleden reed ik in Valkenswaard op de Zeelberg. Ik had daar een vast paard genaamd
Ubrincko.

Op een dag kwam ik daar en was zijn box leeg. De eigenaar wilde me niet vertellen waar dit paard was gebleven. Wie weet hier iets van?
Ubrincko was een vos met een witte ster.

Wat denk je zelf? Zo gaat dat op maneges.....bij ons kregen ze altijd "vakantie" op de wei.

Z'n naam begint met een U, waarschijnlijk had hij papieren, dan is hij van 1978. In 1996 was hij dus 18, dan gaan de meeste manegepaarden eruit.

Ik hoop voor je dat ik ongelijk heb.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 23:20

Hmm beetje apart. Manege waar ik vroeger mijn lessen heb gehad blijven alle paarden tot de dood.

Maar dit was al een apart geval... dat paard zag er slecht uit. Ik mocht een vast paard uitkiezen omdat ik veel hielp op stal. Ik koos dat paard juist omdat hij overal wondjes had etc. Hij was ook gruwelijk dik. Ik ben met hem gaan werken en er was zo'n groot vertrouwen tussen mij en dat paard. Ging zo goed tussen ons dat ik had besloten te kijken of ik hem kon kopen. En dan ineens kom ik daar en is de box leeg.

Een tijd later heeft de eigenaar zijn stallen in brand gestoken om verzekeringsgeld los te krijgen heb ik begrepen.

Maar goed... ik had uiteraard wel zoiets gedacht dat hij naar de slacht zou zijn of wat dan ook, maar ik wilde gewoon hier nog een poging doen. Hoe het zit met namen en jaartallen etc. heb ik geen verstand van.

Een soortgelijke band had ik trouwens met kanjer. En ineens werd die ook verkocht. Toen ik een tijdje niet was geweest uit woede en terugging was ook white king weg. Ik heb het toen nog op een ander paard geprobeerd en kreeg een 'ongeluk' in de bossen. Toen ben ik gestopt met rijden voor een hele lange tijd.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 08:51

Mmm nee dat klinkt niet echt prettig. Manege-eigenaren kunnen zo lomp zijn, houden totaal geen rekening dat er ook nog iemand aan het beest gehecht is... ik hoop iig dat je het plezier in paarden weer hebt teruggevonden.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:24

Albertine_N schreef:
Mmm nee dat klinkt niet echt prettig. Manege-eigenaren kunnen zo lomp zijn, houden totaal geen rekening dat er ook nog iemand aan het beest gehecht is... ik hoop iig dat je het plezier in paarden weer hebt teruggevonden.

Niet echt... nou ja.. wel in de paarden maar dan in de mini's. Op die manege kreeg ik een paard mee naar de bossen wanneer ik wilde. Hoefde ook vooraf geen afspraak te maken. Ik ben nu op verschillende maneges geweest en ze geven geen paard mee zonder begeleiding. Logisch ook hoor, maar ik zie het echt niet meer zitten om in lessen te rijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:10

Het is niet de bedoeling om te gaan discussiëren over het hoe of wat, graag alleen reageren als je daadwerkelijk een bruikbare tip hebt voor de zoektocht.