Ritsen Mountain Horse laarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equira

Ritsen Mountain Horse laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 16:58

Ik heb nu een jaar of anderhalf de High Riders van Mountain Horse, heel tevreden, ze zitten lekker. Ik heb echter ook een tijdje niet meer zo vaak gereden, sinds oktober 2005 rijd ik weer een paar keer per week. Sinds een tijdje zakt de rits van mijn linkerlaars tijdens het rijden open. Ik heb veel gelezen over de ritsen van Mountain Horse en dat ze ook niet vervelend doen over het plaatsen van nieuwe risten. Maar is dit ook een bekend probleem, het open gaan van de ritsen? Echt stuk zijn ze namelijk dus nog niet echt. En zou ik nogsteeds garantie hebben, omdat ik mijn laarzen dus al wel een behoorlijke poos thuis heb (en ik denk dat het bonnetje ook niet meer te vinden is)?

Skitter

Re: Ritsen Mountain Horse laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:38

ik heb ook de High Riders. mijn tweede paar. De eerste ging zo stuk, dat ik een nieuwe paar kreeg. Maar ik denk dat eerste wat ik kreeg de 'pas laars' was, dus was niet is uper staat toen ik hem kocht.

Maar goed. Mijn tweede paar, ik heb er heel lang niet mee gereden, en toen in een keer elk dag. Mijn ritsen gingen ook onder het rijde open, naar beneden. opzicht niks aan de hand maar in een keer was de onderkant helemaal los! Kapot dus!

Ik heb er een stevig nieuw rits in laten zetten, mooi zwart. Veel groter dan de origenele.

Tja MH is inderdaad niet super wat ritsen betreft, maar na het laten zetten van en nieuwe gaan ze ook niet meer open.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:43

Hmmm, ook stevige kuiten?

Ik namelijk wel, en daardoor zakken ze open, de ritsen dus. Ik heb ze nu 2 jaar, en heb een keer een rits moeten laten vervangen.
Verder nog geen horror-verhalen daaromtrent meegemaakt.

maar het zakken van de ritsen heeft bij mij puur en alleen te maken met mijn stevige onderdaantjes

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 17:48

Nou ik heb ze inderdaad gekocht omdat ik stevige kuiten heb, maar ik ben nadat ik ze gekocht heb wel inmiddels 14 kilo kwijt, dus mijn kuiten zijn ook dunner geworden en ik eigenlijk het idee dat het daar niet aan ligt. Maar misschien heeft er tijden wel teveel spanning op de ritsen gestaan, waardoor ze nu "af" zijn. Maar het is alleen bij mijn linkerlaars zo.

_christel_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:52

eej wendy dat had ik ook bij mijn laarzen, eerst de ene en toen de andere. ik ben naar de winkel gegaan waar ik ze weg had en die hebben het laten maken zonder dat er extra kosten voor waren. Dit was al meer dan een jaar na aankoop. Ik weet niet waar jij ze weg hebt en of die dat ook doen. Die van mij gingen eerst ook zomaar open.. midden ergens in de rits en na een poosje gingen ze helemaal kapot.
Groetjes, janet

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 18:22

Thnx Janet, waar heb jij ze gekocht? Ik bij de Hippo, die mensen zijn sowieso altijd wel heel redelijk. Ik moet er volgende week toch nog even heen om mijn mooie nieuwe rijbroek te halen, die ik besteld heb, dus dan neem ik mijn laarzen wel even mee. Hoelang ben je je laarzen kwijt? Ik moet er namelijk wel nog een wedstrijdje mee rijden, ik moet nog gaithers bestellen. Geld over??? Nee, hoe kom je er bij?

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:00

ai,mijn zijn ook kapot,ik laat ze maken door de schoenmaker denk ik..

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:43

Na een jaar heb ik er één moeten laten vervangen, gratis, bij Divoza. Nu begint de ander ook slijtage te vertonen. En ik heb totaal geen dikke kuiten. Ritsen voldoen gewoon niet goed vind ik. Verder fijne laarzen hoor.

_christel_

Re: Ritsen Mountain Horse laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:51

eej wen Ik heb ze ook bij de hippo weg. Ik ben ze wel een poosje kwijt geweest. Volgens mij.. heb ik toen ze nog een keer kapot waren zelf ergens bij een schoenmaker in Roden laten maken. Maar dat zal ik mam dan even moeten navragen. (mijn bankrekening staat open voor donaties)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:05

VSW --> RUI.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:16

Ik heb de mountain horse. * die kunsttof zeg maar *
ik heb ze nu 1 jaar.
Nu elke dag aan.. maar dat is sinds 3 manden.
Onder in.. waar je hem aantrekt zeg maar. bij je hak.. daar is mijn rits kapot .
en de treklipje ook. EN mehak is gebroken.
dus dat voel je goed.
Nu is de winkel waar ik die gekocht heb failliet.. dus kan nergens meer heen. Op zich zakken ze niet af de risten bij mij.

maar je heb 2 verhscillende soorten. Met de rits tot aan de grond Bijna.
en een rits die eindigd in je acchillespees.
Die heb ik

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 12:01

Maar ik heb geen kunststof laarzen. Ik ga er binnenkort gewoon ff mee terug, maar dan moet ik eerst even gaithers bestellen, dan kan ik daar ondertussen mee rijden.

DunjaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:50

heb ze nu al een paar jaar en 1 x is de rits stuk gegaan heeft een schoenmaker gemaakt koste 30 euries, deze laarzen heb ik nu al 3 of 4 jaar ben er super tevreden mee en zou nooit meer een laars kopen zonder rits !!

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:59

Ik heb ze ook, bij mij zakt na een tijdje rijden ook de rits af. Maar dat komt door ouderdom denk ik, tijd voor nieuwe!

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:38

ik heb ze al 3 jaar,gebruik ze intensief,ook behoorlijke kuiten,nog nooit problemen gehad met de rits!

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:04

Ik heb ze ook al zo'n 1,5 jaar en geen problemen. Ik doe er wel iedere keer laarzenspanners in, zodat de rits niet kan inzakken en dus op d'n duur niet kapot gaat.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:14

Ik heb de thermolaars er van.

Daar zit een grove rits in die het na een hele winter mishandelen nog prima doet .
Alleen in de voet zit al een scheurtje na 1 winter!!!!