Cavallo Junior 'meegroei-laars'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cavallo Junior 'meegroei-laars'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:21

Heeft iemand ervaring met de Cavallo Junior 'meegroei-laars'? Ik ben al een tijdje op zoek naar een paar echt nette laarsjes voor mijn dochter van 8, tot nu toe rijdt ze met de 'gewone' Eagle Start, op zich heel degelijke rubber laarsjes, maar eigenlijk net iets te ruim aan de bovenkant. Vaak rijdt ze ook met d'r ariatjes en chaps, maar dat vind ik voor de wedstrijden dan weer net niet netjes genoeg. Mijn vraag dus, is er iemand die de Cavallo(tjes) heeft en hoe bevalt dat? Als ik het goed begrijp wordt de laars geleverd met een inlegzool? En hoe werkt dat precies? Iemand?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:05

VSW --> RUI.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:40

Ik heb ze 3 weken geleden gekocht. Ik paste precies nog in de grootste voetmaat, kuitmaat en schachtmaat die ze van dat model hebben !
De laars bevalt me echt super! Ze waren snel ingelopen. Dat schijnt bij Cavallo vaak geen probleem te zijn.
Er zit inderdaad een extra zool in, dus als de voet groeit, kan je het zooltje eruit halen, en is de laars een voetmaat groter! Er zit elastiek aan de voorkant, waardoor de kuit ook iets kan toenemen. En de rits die erin zit is natuurlijk ook ideaal, geen gepiel met aan en uittrekken. Ik ben er echt zéér tevreden over !

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:27

Waarom voor een kind zulke dure spullen kopen? De gewone Aigle laarzen zijn in mijn ogen netjes genoeg.
Ariat spullen heb ik ook niet, vooral vanwege de prijs. Ik kan er niets aan doen, maar het komt mij nogal bekakt over. Je hebt het wel over laarzen van 190 euro. En een kind is er zo weer uitgegroeid. Zelfs als ze 1 maat kunnen 'uitrekken'.

Als je iets mooier wilt dan de start, kies dan voor de Ecuyer, deze is er in kuitmaten (s, m, l)

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:30

Leren laarzen zitten over het algemeen prettiger dan rubberen .
Ik heb voordat ik de Cavallo's kocht, lange tijd met de Ecuyer gereden. Nou het is echt een wereld van verschil! Ik vond het wel de prettigste rubberen laars die ik ooit heb gehad, maar leer vind ik nu 100x beter!
En zo ongelovelijk veel geld zijn de laarzen niet. Ze zijn 190 euro. En dat vind ik nog best wel mee vallen voor goede kwaliteit leren laarzen waar je wel even mee kan doen (meegroei). De Ecuyer laarzen zijn rond de 80-90 euro.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:22

vind het best mijn kleine rijd lekker met normale rijlaarsjes
en dan vind ik m al verwend niet de simpelle rubberen maar de gevoerde ..

loulou

Re: Cavallo Junior 'meegroei-laars'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:51

ik zou nooit zo'n dure laarzen voor m'n kind van 8 kopen.
met een beetje pech zijn ze er binnen een jaar uitgegroeid. dan is 190 euro best veel geld voor een paar laarzen.

vanaf een jaar of 12/13 zijn de voeten wel uitgegroeid. ik zou dan pas mooie leren laarzen kopen.

maar goed, je moet het helemaal zelf weten natuurlijk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:23

Bedankt voor jullie reacties! HEt is idd een erg net laarsje!
Weten jullie misschien ook of ze in kleinere maten komen dan 37?

Voor degenen die het nodig vinden om commentaar te leveren op waar ik mijn geld aan wil uitgeven.....niet nodig lijkt me. Ieder z'n keus toch?

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:58

Ik denk dat dat kritiek over hoeveel je er voor uit wil geven en hoeveel niet ook een klein beetje onnodig
Maar ik denk dat de vreugde van het kind wel het geldbedrag overtrefd..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:15

Misz_J schreef:
Ik denk dat dat kritiek over hoeveel je er voor uit wil geven en hoeveel niet ook een klein beetje onnodig
Maar ik denk dat de vreugde van het kind wel het geldbedrag overtrefd..

Voor sommigen misschien wel, maar dat is niet de issue lijkt me, mijn vraag was of er iemand ervaring met de laars had en hoe hij beviel, etc etc..... Ik vraag niet wat men er van vind, dat ik de laars wil aanschaffen voor mijn kind. Dat is volledig mijn zaak, lijkt me.

Anyway, bedankt voor jullie reacties, ik ga mijn licht nog eens opsteken in de paardensportzaken.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:00

ik denk dat de kwaliteit wel goed is, maar 'het probleem van leren laarzen is dat je ze echt moet inlopen en dat ze naar je voet moeten staan. dat duurt een tijdje en je hebt redelijk veel kans dat tegen de tijd dat ze eindelijk lekker zitten, je alweer aan het volgende paar kan beginnen. en iedereen weet wat een crime de eerste periode op leren laarzen is
zijn gaiters niet iets voor je? die lijken precies op leren laarzen, hebben dezelfde voordelen en daar groeien ze niet zo snel uit?

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:23

Een meisje bij mij op stal heeft ze ook.
Ik vind het mooie laarzen

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:29

Vraagje: wil jij die laarzen voor je dochter of wil je dochter zélf die laarzen? Ik krijg namelijk de indruk dat jij vooral wil dat ze in de laarzen gaat lopen. Ooteman heeft de laarzen al vanaf maat 35

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:21

Tja, het is niet zo dat ze bemoeien, maar ze vragen zich af waarom je per se leren laarzen wil voor een kind van 8.
En zij leggen uit waarom zij het niet zouden doen etc. Je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen.

Ik vind de laarzen niet zo geweldig. Loop er niet mee, maar wat ik gezien heb, ik vind het best lelijk dat je met laarzen loopt die eigenlijk een maat groter zijn. Het oogt gewoon lomp vind ik. Vooral de fotos van deze laarzen in de BIT, verschrikkelijk

Tja, als jij het geld voor hebt om 190 ( ) euro uit tegeven voor laarzen waar je dochter inderdaad binnen no time weer uitgegroeid is, moet je uiteraad zelf weten. Ik vind het zelf ook best stom, ken veel kinderen die (wedstrijden) rijden, en tot een bepaald leeftijd, rijden ze gewoon met rubber laarzen. Later als de ouders weten dat ze serious zijn, kregen ze leren laarzen.

Ik heb het geld iig niet voor, ik had het ook zeker niet gedaan. Maar goed.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:44

lowara schreef:
ik denk dat de kwaliteit wel goed is, maar 'het probleem van leren laarzen is dat je ze echt moet inlopen en dat ze naar je voet moeten staan. dat duurt een tijdje en je hebt redelijk veel kans dat tegen de tijd dat ze eindelijk lekker zitten, je alweer aan het volgende paar kan beginnen. en iedereen weet wat een crime de eerste periode op leren laarzen is
zijn gaiters niet iets voor je? die lijken precies op leren laarzen, hebben dezelfde voordelen en daar groeien ze niet zo snel uit?

Het inlopen met deze laarzen valt ontzettend mee! Ik heb ze nu 3 weken, en al helemaal nergens last meer van. Zitten heerlijk !

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:46

Maar zou jij als kind van 8 pijn willen lijden? Jij snapt dat het voor een goed doel is een kind van 8 wil gelijk resultaat zien

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:07

Citaat:
Het inlopen met deze laarzen valt ontzettend mee! Ik heb ze nu 3 weken, en al helemaal nergens last meer van. Zitten heerlijk

waaaahhh... 3 weken maar? damn.. de mijne ben ik toch wel een maand of 3/4 zoet mee geweest voordat ze echt helemaal naar mijn voeten gingen staan.

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:46

Een meisje bij ons op stal (ik schat maatje 35/36) heeft dat soort laarzen gekregen van mountainhorse. Mooie laarzen met een rits en elastiek en een inlegzooltje. Ze zei dat ze lekker soepel zaten en niet zeer deden.

En ik vindt dat als je elke dag rijdt een paar leren laarzen gern overbodige luxe zijn. Mijn dochter (11)heeft ongelofelijke zweetvoeten en zij (en ook wij) wordt niet vrolijk van rubber laarzen. Zij heeft om te rijden ook leren laarzen, en die gaan na het rijden gelijk weer uit en in de tas. Verder draagt zij stalschoenen of leren jodphurs. Moet ik er wel bij vertellen dat als zij uit die laarzen groeit zij ook nog een jonger ook paardrijdend zusje heeft, die ze dan nog kan overnemen. Maar nogmaals: dagelijks een paar uur op rubberlaarzen is niet zo goed voor kindervoeten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:39

Dat is inderdaad ook nog een fijne bijkomstigheid, mijn dochter heeft ook last van zweetvoeten en daar heeft ze in de Ariats bijvoorbeeld weinig last van. Het inlopen vind ik idd ook een probleem voor een kind van 8, heb zelf ook nare ervaringen met inlopen van laarzen. Dat is ook één van de redenen dat ik de vraag stelde. Het moet niet zo zijn dat ze er vreselijk veel last van gaat krijgen.

En nogmaals; de vraag is niet of het NODIG is of niet, maar of iemand ERVARING heeft met de laarzen! Het is aan MIJ of ik daar mijn geld aan wil uitgeven! En idd, ik vind het erg mooie laarzen, maar mijn dochter kwam er mee aanzetten, nav een afbeelding in de Divoza catalogus. Eigenlijk vind ik het alweer belachelijk dat ik het aan het verdedigen ben, want hoef niemand verantwoording af te leggen toch? Waarom ik het dan toch weer aan het doen ben????

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:41

lowara schreef:

Dit is idd ook nog wel een goed idee!!! Thanks!

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:43

ik heb ze ook zien liggen bij de divoza. en eerlijk gezeget vond ik ze een stuk lelijke dan de petrie laarzen. maar voor een kind van 8 maakt dat niet uit. ik vind het de goeie oplossing ik weet nog wel hoe ik altijd op die rubberen laarzen moest lopen! verschrikkelijk. en die dingen gingen super snel kapot kan je beter 1 keer een goeie laars kopen dan 3 keer dezelfde maat van die rubberen laarzen.. en ik denk dat je ze wel moet nemen ze lijken mij wel erg fijn zitten. en het is niet voor niks voor kinderen gemaakt want kinderen lopen geen laarzen in dan trekken ze hem nooit meer aan!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:48

Lotjj, ze lopen er idd ook nog eens veel op, en de laatste tijd rijdt ze ook heel fanatiek, dus ik wil graag een degelijke en ook nog eens nette laars met het oog op de wedstrijden. Dank voor je reactie.

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:49

als mijn moeder dat toen voor mij had gekocht zou ik super blij zijn!.. ik heb de laarzen van derby om te rijden vind ik het poedersuiker dingen! je voelt niet wat je ermee doet

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:19

Skitter schreef:
Ik vind de laarzen niet zo geweldig. Loop er niet mee, maar wat ik gezien heb, ik vind het best lelijk dat je met laarzen loopt die eigenlijk een maat groter zijn. Het oogt gewoon lomp vind ik. Vooral de fotos van deze laarzen in de BIT, verschrikkelijk

Ik heb de laarzen zelf ook, maar vooral omdat ik een kuitmaat heb van 32 cm. Dit was dus een mooie optie voor mij Ik had ze ook met een week of 2 heerlijk ingelopen. En met het elastiek aan de voorkant hoef ik niet snel bang te zijn dat ik uit mijn laarzen groei als mijn kuit toch belsuit te groeien

om terug te komen op Skitter: Ik vind de foto's in de bit ook verschikkelijk. Het ziet er niet uit inderdaad, een kindje met een paar leren laarzen die veels te groot ogen ook nog. Maar dat is gelukkig bij mij niet het geval. Ik heb ze mooi op mijn maat gekocht omdat ik toch al uitgegroeid ben. Zelf vind ik ze erg mooi staan, ik rijd op dezelfde stal als Fredt en we zijn samen erg gelukkig met onze laarzen

AL_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:54

Ik vind het mooie laarzen, ook handig dat ze 'meegroeien'.
Vriendinnetje van me heeft ze ook, ze bevallen haar wel goed!

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd, omdat het een oud topic en het topic dan weer terugzakt. Zoals de grote letters aangeven is het niet de bedoeling om op oude topics te reageren.
Laatst bijgewerkt door Judje op 23-04-09 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.