vraagje over laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saantje

vraagje over laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 13:33

Ik rijd al een tijd met rubberen laarzen, maar nu ik een tijd met mijn thermolaarzen heb gereden, merk ik dat de rubberen laarzen niet zo fijn zijn. Ze zitten niet echt stevig om mijn kuit heen en de zool is vrij glad, waardoor ik snel mijn beugels verlies.
Ik ben nu van plan om leren laarzen te kopen.
Nu wil ik graag weten wat jullie van leren laarzen vinden. Vinden jullie dat ook fijner zitten?

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:38

Met leren laarzen heb ik het gevoel me niet meer te kunnen bewegen. Ze zitten heel strak.

Daarom heb ik ook voor jodphurs met kappen gekozen, van Petrie. Zo heb je wel leer maar meer vrijheid om te bewegen. Ook zijn ze heel makkelijk te onderhouden.

Ik zweer bij kappen.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:51

Ik vind 't vele malen fijner

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:53

Ik heb ook dat probleem met rubberen laarzen!
Maar ik mag (nog) geen leren

Excalibur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:40

Ik heb leren rijlaarzen van Petrie. In het begin vond ik ze verschikkelijk. Je moet ze echt goed in lopen/rijden maar daarna zitten ze heerlijk.

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:45

Ik vind leren laarzen ook veel fijner dan rubberen..
in het begin was het wel wennen.. Maar ze zijn echt zo fijn, en ook goed te onderhouden

Mayra_

Re: vraagje over laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:47

Ik heb Petrie laarzen (weet het model niet maar wel die zonder Coating). In het begin waren ze heel stug maar nu worden ze steeds soepeler, alleen met het springen heb ik nog mijn rubbere laarzen aan omdat ze dat me laarzen daar nog te stug voor zijn.

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:57

Ik weet niet eens meer hoe het is om met rubberen laarzen te rijden. Is al te lang geleden. Maar ik ben heel blij met mijn leren laarzen. Ik heb drie paar Derby rijlaarzen versleten en nu heb ik Petrie laarzen. Het Anky model. (niet omdat het Anky is, maar omdat de dressuurboog zo hoog is)
Ik draag ook vaak Ariat schoenen met gaithers. Vooral met springen en buitenrijden vind ik dit fijner. (mijn laarzen zijn zo hoog dat ik mijn beugels niet kort genoeg krijg om mee te springen)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:00

Ik heb leren laarzen, maar ze zitten niet zo lekker als m'n thermolaarzen Die zijn lekker stevig.
Ik draag m'n laarzen bijna nooit meer. Heb liever stevige schoenen met chaps. Ik heb nu een paar ariats, die rijden heel fijn, ze zijn wat hoger dan de meeste schoenen en daardoor geven ze meer steun bij je enkels

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:41

Ik kan alleen maar rijden met leren laarzen, met de thermo's heb ik een keer geprobeerd en dat heeft maar een kwartier geduurd In het begin is het wennen maar daarna kan je ze niet meer missen!

PrietPraat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:41

voor mij nooit geen rubberen laarsen meer vind ze echt vreselijk
ik draag nu lederen chaps, ongeveer hetzelfde als lederen laarsen, alleen is mijn voet vrijer.
Ik vidn het juist goed dat mijn chaps spannen rond mijn been

xDAANTJEE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:45

Excalibur schreef:
Ik heb leren rijlaarzen van Petrie. In het begin vond ik ze verschikkelijk. Je moet ze echt goed in lopen/rijden maar daarna zitten ze heerlijk.

ik ook

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:24

Ik ben nu bezig met mijn tweede paar Petrie's in te lopen. In het begin vond ik ze echt vreselijk, voelde totaal niet wat ik deed met mijn benen. Als ze eenmaal ingelopen zijn zitten ze heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:41

VSW --> RUI.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:42

Ik heb sinds kort leren laarzen van Cavallo. Heerlijke laarzen. Ze waren ook echt super snel ingelopen, bijna nergens last van gehad !

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:54

Je moet even met zere voeten en blaren lopen... maar daarna wil je niet meer anders (ik heb petries)

VeerleX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 00:15

Vroeger had ik met rubberen laarzen ook geen probleem, omdat ik dacht dat het gewoon niet zo goed zat, maar nu heb ik lederen laarzen, en ik zou ze niet meer kunnen missen

Antonela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:43

Ik had ook eerst rubbere laarzen en toen kocht ik leren laarzen en hij voel gewoon het verschil want bij leren laarzen zit je steviger ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:34

heb nu mountain horse. Leer is echt feen fijner dan rubber!
Heb men nieuwe paar alweer laten aanmeten. Lichtbruine lipica laarzen met een boog van 7 cm

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:39

Ik rij alleen met rubberen laarzen als het een zwembad is in de bak, ik vind het zonde om dan mijn schoenen vies te maken :+
Ik gebruik mijn rubberen laarzen voor klusjes, en ik rij met Ariats.
Super schoenen!

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:06

Zelf zou ik wel kiezen voor laarzen met een rits. De oude, rechte leren laarzen zitten na een tijd wel lekker, maar voordat je zover bent ;( ... zucht.
Tegenwoordig heb je ook meer betaalbare laarzen, zelf met rits en vetersluiting (is ook nog makkelijker aan en uitdoen).
Laarzenspanners en goed onderhoud zijn een must, dan blijven ze tenminste mooi.

Noor90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:44

Met leren rijlaarzen heb je veel meer stevigheid, ik heb zelf erg zwakke enkels maar heb nergens last van met leren rijlaarzen, dus een echte aanrader!

Rosemaryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:51

Leren rijlaarzen zijn inderdaad heel fijn. Fijner dan rubberen, wel even wennen. :D

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:01

Als je voeten uitgegroeid zijn is het zeker de moeite waard om erin te investeren.
Rubber laarzen zorgen erg voor zweetvoeten en slijten veel meer.
Leren laarzen heb je voor jàren.
Mijn eerste paar leren laarzen heb ik 10 jaar gehad (cavallo) daarna een miskoop gedaan door laarzen aan te laten meten bij een kennis die net begon met haar ruitersportzaak. Ze had helemaal verkeerd opgemeten waardoor de laars te strak om mijn kuiten zat. ik heb er nog ritsen in laten zetten à €75,- maar ik was er na 3 jaar zat van.
Ik heb nu Königs en dat is het neusje van de zalm, beetje duur maar wel laarzen weer voor 10 jaar!

Christaltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:39

hoi,

nou ik weet niet wat ik er van vind want ik heb zelf chaps maar mij lijken leren laarzen beter zitten dan rubberen

groetjes my