fout gedrag overnemen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

fout gedrag overnemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 17:41

ik sta nu bijna een maand op een nieuwe stal. En doerak staat hier in stal met een pony die erg gemeen en vaak bijt. nu was het bij doerak net over, maar neemt hij dit bijt gedrag over en er gaat geen minuut voorbij of hij probeert niet even te happen.. geloof me ik heb al zo veel geprobeert.. negeren, mep op zn neus, ruk aan zn halster, hard schreeuwen.. noem het maar op..
Nu wil ik wel heel graag van dit gedrag af nu het nog niet zo erg en gemeen is als die andere pony..
iemand tips?

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:43

kan je pony niet ergens anders staan?

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:43

in een andere box bedoel ik dan he, niet op een andere stal..

doerakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 17:50

nope.. stallen zijn vol, en bovendien moet ik dan nogsteeds dat foute gedrag er uit werken

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:54

ik zou vragen of er gewisseld kan worden door omstadig heden dat jou paard het fouten gedrag overneemt en voor dat je het weet zet hij een hap in jou..
zal niet snel zijn maar je weet maar nooit..

Anoniem

Re: fout gedrag overnemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:03

Ik denk dat jou gedrag naar de pony toe ook niet helpt.Daar gaat hij alleen maar valser van worden of banger.
Als ik jou was zou ik grond werk met je paard doen,ik geloof niet dat het bijt gedrag nagedaan word.Toevallig staan mijn paarden links en rechts van een paard wat bijt ,en er is er geen één die het nadoet.

Bijten naar jou is een vorm van geen respect hebben.Probeer die te krijgen middels grondwerk en zijn bijt gedrag te negeren.Lok het niet uit, zie dat je uit zijn bijt gebied blijft.ook helpt een ruime jas aan doen mocht hij in je mouw bijten dan voel je er niks van en negeer je het.

doerakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 18:10

dat is niet helemaal wat ik geloof.. hij heeft wel degelijk respect voor me, ik doe vrijheids dresuur met hem en ik hoef maar iets te zeggen of hij doet wat ik zeg.
maar vals is ie niet en bang ook niet.. dat zei ik niet, maar ja hij is een na aper.. dus het kan wel dat hij het na doet. Hij zag een paar maanden een paard tegen over hem lucht zuigen en ik betrapte hem er toen op dat hij ook stond te zuigen..
dat jou paarden dat niet doen is heel mooi voor jou!! ik baal er namelijk echt van dat hij het wel doet, het maakt denk ik ook wel verschil of ze in stal staan samen of ernaast.. ze lopen continu samen te etteren en te spelen..

eventsdocw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:47

Fout gedrag overnemen..betekent dat dan ook GOED gedrag overnemen?? Daar hoor je mensen nooit over. Dat schijnen paarden dan weer niet te kunnen. Heb al jaren 8 paarden op stal staan, altijd in afwisselende samenstellingen. Heb wevers, kribbebijters, schoppers en zelfs een Houdini(kon uit stal komen!!) gehad en heb nog geen paarden gehad die de trucjes, eigenaardigheden of foute gedragingen van anderen overnamen. Denk dat het dus wel meevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:32

VSW --> OMG.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:41

eventsdocw schreef:
Fout gedrag overnemen..betekent dat dan ook GOED gedrag overnemen?? Daar hoor je mensen nooit over. Dat schijnen paarden dan weer niet te kunnen. Heb al jaren 8 paarden op stal staan, altijd in afwisselende samenstellingen. Heb wevers, kribbebijters, schoppers en zelfs een Houdini(kon uit stal komen!!) gehad en heb nog geen paarden gehad die de trucjes, eigenaardigheden of foute gedragingen van anderen overnamen. Denk dat het dus wel meevalt.

Dat weet ik nog zo net niet. Mijn twenter heeft wegens een operatie 2 maanden op stal gestaan. Hierbij stond ze naast een pony'tje die als gewoonte had zijn tanden over de tralies te schrapen. Na een week of 4 betrapte ik mijn paard daar ook op!! Bovendien schopte ze tegen haar staldeur met haar voorbenen als ze aandacht wilde. Dat heeft ze ook van een ander paard overgenomen. Die van mij is dus ook een naäper.

Wat denk ik het beste hiertegen helpt is voldoende afleiding. Ondertussen staat die van mij weer 24/u per dag op de wei, dus heeft ze ook geen tijd om stalondeugden te ontwikkelen. Maar ik denk dat dit toch de beste oplossing is. Of iets wat hiertoe neigt.
Hoe zit het eigenlijk met de aandacht van je buurpaard? Want hoe komt hij aan die ondeugden?

doerakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 16:47

ja dat aandacht krijgt ie wel hoor!! maar hoe.. ze straft m niet is een erg jong meisje en heeft geen verstand van paarden.. inmiddels staat doer bij een ander paard in stal en gaat het veel beter!!

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:29

Gelukkig maar! Toch zou ik dat meisje advies geven, want anders zit zij zometeen met een chagerijnig onhandelbaar paard!

doerakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 15:00

heb ik al gedaan ze is erg eigenwijs en zoekt het liever zelf uit .. naja dat moet ze dan maar weten

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 10:47

Paarden nemen wel degelijk gedrag van elkaar over. Dat heb ik ook al een aantal keren gezien. Ik heb sinds afgelopen Vrijdag een hafje, en die staat naast een klein pony'tje die ook zijn tanden over de tralies schraapt. Hij dat pony'tje valt de mijne ook aan, dan bijt die richting de mijne in de tralies met zijn oren plat in de nek, en het andere moment zitten ze met elkaars lipjes te spelen (en likken elkaar aan de snoet). Dat is toch vreemd? Ik hoop niet dat de mijne het gaat overnemen, maar ik besluit toch om de mijne 1 stal te verplaatsen! De mijne word in Mei 2, en vooral jonge paarden nemen gedrag over. Ik neem geen risico's, ik hoef geen paard dat dalijk ook zulk gedrag vertoont!