Wedstrijd tenue

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rafikihorse

Wedstrijd tenue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 21:38

Vraagje aan jullie!!

Draagt iedereen nog een plastron met de dressuurwedstrijden bij de paarden? Is dat verplicht?

Enne, wat doe je voordat je gaat losrijden met je witte rijbroek die je aan hebt? Doe je een trainingsbroek erover heen? Dus naar de wedstrijd toe etc.

Tja, allemaal vragen. Wil het even weten hoe het ernu aan toe is. Want ik ga binnenkort weer wedstrijden starten.

Thanks alvast!!

elskebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:52

he
ik draag met dressuur altijd een plastron, met springen niet altijd.
voor at ik op mijn paard stap heb ik altijd een trainingsbroek aan, anders wodt ie zwart....
en vaak doe ik hem na de wedstrijd er weer over dan blijft ie lekker schoon

of plastron verplicht is weer ik niet, geloof van niet maar vind het wel mooi/netjes staan.

daag

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:02

Ik doe voor me wedstrijd wel al me wedstrijd broek en blouse aan, en daarover dan een joggingspak ofzo.. Met dressuur draag ik wel plastron, maar met springen niet. Ik weet eigenlijk niet of het verplicht is met dressuur..

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:08

Reglement dressuur - kledingvoorschriften

Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemer in de ring te verschijnen, gekleed in;
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas.

Iets over de broek heen doen of de witte rijbroek op het laatste moment pas aantrekken is wel aan te raden

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:17

Ik heb een regenbroek van de Aldi - reuze handig want de zijkanten kunnen helemaal los.

chelsea82

Re: Wedstrijd tenue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:33

Een plastron is verplicht.Tenzij je in een vereniginstenue rijdt(meestal pony's met clubtrui of bodywarmer).Indien er geen plastron gedragen wordt draag je volgens de reglementen geen officieel tenue en dat kan uitsluiting tot gevolg hebben.

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:33

bij dressuur altijd een plastron, de laatste jaren zijn de juryleden daar meer op gaan letten.
En idd een trainingsbroek over de witte rijbroek houdt alles mooi schoon

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:18

Ik doe altijd een plastron aan met de wedstrijden.

Meestal doe ik mijn witte rijbroek thuis al aan en dan een spijkerbroek of trainingsbroek erover. Zodra ik op mijn paard stap doe ik m'n trainingsbroek uit. Na het rijden doe ik meestal weer een broek eroverheen...blijft je rijbroek idd lkkr schoon
Alleen 's zomers als het bloedheet is dan doe ik mijn witte broek daar pas aan, dan kleed ik me ff om in de trailer of vrachtwagen...2 broeken over mekaar is dan zo warm

rafikihorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 10:32

Mmmm, jammer!! Ik heb het niet zo op de plastron. Zo onhandig en warm in de zomer. Maar het ziet er wel verzorgd uit. Dus we gaan hem trouw omdoen!!

Dus iedereen doet bijna een trainingsbroek aan. Ik wou dit even voor de zekerheid weten. Want ik vind het zo banketstaaf staan, als ik als enige in trainingsbroek op wedstrijd sta/kom, om mijn witte rijbroek wit te houden!!

Thanks voor de leuke reacties!!

Oretha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:35

rafikihorse schreef:
Mmmm, jammer!! Ik heb het niet zo op de plastron. Zo onhandig en warm in de zomer. Maar het ziet er wel verzorgd uit. Dus we gaan hem trouw omdoen!!

Dus iedereen doet bijna een trainingsbroek aan. Ik wou dit even voor de zekerheid weten. Want ik vind het zo banketstaaf staan, als ik als enige in trainingsbroek op wedstrijd sta/kom, om mijn witte rijbroek wit te houden!!

Thanks voor de leuke reacties!!

Haha...ik weet zeker dat je niet de enige zult zijn met je trainingsbroek!!!!

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:45

En al zou je de enige zijn dan dondert dat toch niet

angy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:31

Ik draag altijd een keukenschort voor mijn rijbroek met opzadelen en stiften indraaien. Zit niet warm en ik kan mij fatsoenlijk bewegen.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:08

ik rijd altijd met plastron en doe dr een trainingsbroek overheen..

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:28

Ik rijd ook altijd met plastron, en idd voor het inrijden gewoon een trainigsbroek eroverheen

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:34

Ik doe voor de wedstrijd gewoon een oude spijkerbroek over mij rijbroek aan. En die pas op het laatste moment uitdoen. Ik had een keer de spijkerbroek al uitgedaan, en kwam erachter dat ik de hoeven nog even moest uitkrabben. Hup, twee zwarte vegen op mij broek.

Jacqueline4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:06

Ik trok dan altijd een trainingsbroek over de rijbroek maar ja ik startte alleen het winterseizoen dus dat was wel zo warm.

lovermier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:10

k doe ook altijd een traningsbroek aan. heb er 1 met van die knopen aan de zijkant kan helemaal los tot boven..

en de plastron doe ik meestal om..met springen nooit..en ben um weleens vergeten met dressuur ivm k eerst moes springen en daarna meteen dressuur.. ma heb tot nu toe nog geen opmerking op strafpunt ervoor gehad..

veel succes alvast..

Strohalmpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:40

Een plastron is echt niet zo heel heet hoor!! valt best mee en als het echt te warm wordt mag je meestal toch met zomertenu rijden

succes alvast op je eerste concours!!

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:42

Ik heb een trainigsbroek met knoopjes aan de zijkant, waardoor je die trainingsbroek makkelijk op het laatste moment uit kan doen. Mijn broek is altijd wit
Heb een witte blouse aan en daar dan eerst een trui overheen. Pas als ik bijna moet starten doe ik mijn plastron om en rijjasje aan .... alles moet toch echt wit blijven, voordat ik moet rijden

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:45

Ik heb ook vaak een trainingsbroek aan.
Een vriendin van me heeft altijd lange chaps over de broekkie aan.

Plastron is zeker verplicht.
Een kennisje had een x een 4 op verzorging omdat ze plastron was vergeten.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 07:10

Plastron is inderdaad verplicht. Je hebt natuurlijk de handige kant-en-klare met klittenband en de lange zelfknoop plastrons. Nilette (die van de het Nederlandse merk dressuurblouses) heeft een nieuw soort plastron in ontwikkeling: een combinatie van beide. Heb een model gezien en ik vind het er erg goed uit zien... en vooral: handig!

m.i.v. 1 april staat er trouwens bij de dressuurblouses bij voorkeur wit, beige enz... Je mag dus ook met blauw, roze, gestreept, ruitjes e.d. rijden. (Behalve dan weer bij het zomertenue )

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:34

chelsea82 schreef:
Een plastron is verplicht.Tenzij je in een vereniginstenue rijdt(meestal pony's met clubtrui of bodywarmer).Indien er geen plastron gedragen wordt draag je volgens de reglementen geen officieel tenue en dat kan uitsluiting tot gevolg hebben.

Maar... als je een dame bent en je hebt een speciaal rijoverhemd aan met een hoge kraag dan hoef je bij het springen géén plastron te dragen.

rafikihorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:58

Hey bedankt allemaal voor de leuke reacties!!
Ben er erg blij mee!!!

Fijn om te weten dat iedereen heel voorzichtig is met zijn/haar witte wedstrijdtenue!!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:01

Ik heb meestal niets over m'n witte broek aan, heb een lange jas, dus dat scheelt al. Vlekje, jammer dan, maar over het algemeen valt het best mee, of je moet echt in de modder gaan spetteren ofzo.

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:58

Plastron is idd verplicht dus heb ik ook altijd om. Net voordat ik mn paard op de trailer zet doe ik mn broek die ik over mn witte broek heb uit en mn laarzen aan. Mn witte broek wordt niet vies dan