leren rijlaarzen vraag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mellylover

leren rijlaarzen vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 20:51

Ik ga eindelijk Leren rijlaarzen kopen.
Aleen weet ik nu niet meer wat ik wil.
Petrie vind ik mooier (pertie perfect).
Maar mountain horse lijkt me dat die minder snel stuk gaan en makkelijker zijn door de rits.
Kan je in petrie laarzen ook ritz laten maken?
En hoe duur is dat dan ?

hopenlijk kunnen jullie me helpen

Groetjes Julia

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:10

Ja dat kan. Als je naar een goede ruitersportzaak gaat kun je je goed laten voorlichten over lederen laarzen, zji kunnen je precies vertellen welke laars het beste bij je past en wat er verder mogelijk is qua maten en evt. wel of geen rits

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:18

Als je wedstrijden wilt rijden zou ik voor de Petri gaan. Zelf vind ik Moutain Horse hiervoor echt lelijk.

Voordeel van MH is dat je ze niet (of iig minder) hoeft in te lopen. Ze zijn echt een stuk soepeler dan de Petri, wat net bordkarton is. Dat is dus maar net wat je zelf prettig vind. Ik vind harde laarzen juist fijn.

In een Petri kan je wel een rits laten zetten trouwens.

J_Onne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:51

Toen ik laarzen wou kopen, was ik ook aan het twijfelen. Uiteindelijk heb ik voor de MH gekozen, dat nettere model. Ik vond de MH ook wel lelijker, maar ze zijn wel steviger. Ik heb ze twee jaar geleden gekocht en banjerde bij mn vzpaarden door de modder en mestte vaak de stal uit enz. De verkoopster zijn dat dan bij de dressuurlaarzen naderhand de zolen er onderuit zouden vallen omdat de naden kapot gingen of zo iets.. dus heb ik de MH gekocht. En ik heb ze idd helemaal niet in hoeven lopen en ze zitten heel lekker. En de rits is ook heel makkelijk!

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:17

Zeker Mountain Horse! Ik had de Petrie Perfect maar na een paar maanden begon de coating laag te bladeren en was het gewoon onwijs lelijk! Als je échte mooi laarzen wilt hebben zou ik voor de duurdere prijsklassen gaan. Nu heb ik de Mountain Horse Sportive Highrider en die bevallen mij onwijs goed.

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:20

MH is erg fijn, alleen de ritsen zijn errug snel stuk Ik gebruik ze nu (na 3 jaar) alleen nog maar voor buitenritten omdat ze ook heel erg uitgelopen zijn, voor dressuur en springen ga ik Derby's kopen

mellylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 08:12

oke bedankt voor jullie adviezen,
ik denk dat ik voor de MH Kopen.
Ik ga idd gewoon advies vragen in de winkel.
Want wedstrijden rij ik nog niet en ik banjer ook alteid door de modder enzo.
Maar ik blijf erbij dat petrie mooier is.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:04

Ook Petrie heeft laarzer voor de robuste rijder Wat te denken van de Freerider? Voordeel is dat ze per voetmaat in 3 verschillende kuit/hoogte maten leverbaar zijn en er dus sneller een model is wat wél goed past bij jouw eigen maten.

Zag gisteren nog een paar MH laarzen bij een klant... de bovenrand zat ongeveer op kuithoogte...

ygoeseye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:09

Ik heb gewoon een merloze lederen laarzen met rits en extra hoge dressuurboog laten maken. Die zijn eenvoudig, maar wel mooi en van goede kwaliteit. Scheelt je al snel meer dan 100 euro. Die van mij kosten 195 euro.

Beesje

Re: leren rijlaarzen vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:12

In een ander topic hoorde ik nou net wer boel negatieve verhalen over Petrie...maarja dat zijn dan ook wel de meest verkochte..

beukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:21

In petri laarzen kan je ritsen laten zetten ja.. Ook veters en alles.. al vind ik dat niet zo mooi.. Gewoon petri laarzen met niks geen frimels eraan vind ik het mooist!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:30

ik heb zelf Petrie perfect, zit perfect, ik vind petrie heel mooi en het zit heel lekker, ook zit het niet koud, en je komt met laarzentrekkers prima in je rijlaars!!! (laarzentrekkers zijn zodat je je rijlaarzen niet kapot duwt als je r in gaat) t zit echt heeeeeeel lekker!!!!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:34

Heb ook de Petrie Perfect, ze zitten wel lekker...
Inlopen is wat minder, maar daarna heb je wel prettig zittende rijlaarzen.

_RobinA_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 16:55

Geen Petrie Perfect!!! Ik heb ze ook gehad, fijne laarzen maar na een tijdje gaat de coating loslaten en dan worden ze echt lelijk!!! Neem dan een duurder model.

eliise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:17

equin heb ik pas aangeschaft!
lekker laarsje en ook niet al te stug!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:20

ik hoorde van de week bij Divoza van de verkoper dat er best veep Petrie Perfect laarzen terug kwamen. maar zelf heb ik er zeer goede ervaringen mee. heb de mijne nu een jaartje of 2/3 en loopt er gewoon elke dag op in de modder en maak ze zeker niet vaak schoon ( 1X per 5 maanden dat er een doek overheen gaat) maar ze blijven echt perfect.

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:26

Bij sommige mensen komt dus de coatinglaag van de Petrie Perfect laarzen eraf. Maar misschien ligt dat wel aan de manier waarop je de laarzen schoonmaakt, waarmee en hoevaak. Zelf ook de Petrie Perfect maar er is niks mis met de coatinglaag

_RobinA_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:17

@Juultj: ik maakte mijn laarzen juist heel goed schoon. Precies zoals ze me in de winkel verteld hadden.

crabbybitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:22

Juultj schreef:
Bij sommige mensen komt dus de coatinglaag van de Petrie Perfect laarzen eraf. Maar misschien ligt dat wel aan de manier waarop je de laarzen schoonmaakt, waarmee en hoevaak. Zelf ook de Petrie Perfect maar er is niks mis met de coatinglaag

Het klopt dat bij een aantal laarzen de coating eraf gaat.dit is een fabricagefout ,en je kunt hiermee terug gaan naar de winkel en je krijgt ze vergoed.Het heeft niets te maken met verkeerd poetsen en laat je dit ook niet wijs maken.Ik heb hetzelfde gehad en het werd gewoon vergoed en ik heb nu ook weer petrie en er niks mee aan de hand!!Super laars.

BrankaZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:22

chaai schreef:
MH is erg fijn, alleen de ritsen zijn errug snel stuk Ik gebruik ze nu (na 3 jaar) alleen nog maar voor buitenritten omdat ze ook heel erg uitgelopen zijn, voor dressuur en springen ga ik Derby's kopen

MH geeft wat dat betreft prima service. Een vriendin van mij heeft de High Rider en daarvan ging de rits dus ook stuk. Ze is teruggegaan en een nieuw paar gekregen.
Omdat ik op zoek was naar een paar goede en fijne laarzen raadde zij mij de MH aan. Omdat de service zo goed was hoefde ik niet lang na te denken. Vond alleen de High Rider wat te stoer/grof en heb daarom voor de Sportive High Rider gekozen. Iemand op stal die de High Rider ook wat te grof vond vind die dus ook erg mooi en overweegt om dus de Sportive High Rider te kopen.

mellylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 18:09

Bedankt voor al jullie reacties.
Er kan een slotje op!
Want ik heb de Mountain Horse gekocht het nieuwe model.
(niet met die veters hoor )
En ik ben er erg blij mee!
Volgens mij heb ik voor mezelf de beste keus gemaakt

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:10

kees2 schreef:
Juultj schreef:

Het klopt dat bij een aantal laarzen de coating eraf gaat.dit is een fabricagefout ,en je kunt hiermee terug gaan naar de winkel en je krijgt ze vergoed.Het heeft niets te maken met verkeerd poetsen en laat je dit ook niet wijs maken.Ik heb hetzelfde gehad en het werd gewoon vergoed en ik heb nu ook weer petrie en er niks mee aan de hand!!Super laars.

Ben blij dat ik de waarheid te horen krijg. Het maakt opzich ook niet uit hoe oud de laarzen zijn? Mijn laarzen zijn misschien net een jaar oud vandaar dat ik er misschien nog geen last van heb. Maar wat als de coating laag over een jaar helemaal er af gaat? Wordt het dan nog steeds vergoed?

_RobinA_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:18

@juultj: ja, dan worden ze nog vergoed. Ik had de mijne 2 en een half jaar en ze werden vergoed.