AUW m'n laarzen ...!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:27

Allereerst is maar 6 geen 39,5 maar 39. Maat 6,5 is 39¾

Ten 2e is het absoluut niet verstandig om met leren laarzen te douche!! Het leer droogt uit, het model vervoormd en het gaat op plaatsen oprekken waar je het absoluut niet wilt hebben.
Ook heb je nog eens coating laarzen die eigenlijk helemaal niet tegen water van binnenaf kunnen aangezien de coating niet ademend is en daardoor het vocht zich nesteld tussen de coating en het leer.
Gevolg is blazen op de laars en vervolgens valt de coating eraf(vooral met vrijving van bv. je been tegen het zadel).
Uiteindelijk zit je met kale laarzen.
Ook zal de levensduur van je laars aanzienlijk verkort worden.(het lijm tussen de binnen en buiten kant lost op en de stiksels gaan kapot springen er wordt nl. met een vettig soort stiksel gewerkt dat als het te veel en te vaak met water in aanraking komt zijn vettigheid verliest en broos word)

Ten derde ik zou absoluut terug gaan naar de winkel waar je ze gekocht hebt.
Zo aan je verhaal te horen heb je ze bij de Hypo keten vandaan? Daar zijn ze opzich niet heel moeilijk met ruilen, ga gewoon naar de winkel in de Bilt en leg het verhaal uit!

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:34

Ik zou idd maar even terug gaan naar de winkel!!
Beetje offtopic: Zijn Cavallo leren rijlaarzen wel goed?

FrankavdT
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:08

Ik heb Cavallo rijlaarzen met rits, al 7 jaar en ze zijn nog pico bello in orde. De rits is 1 keer vervangen. Het leer blijft blinken, blijft lekker soepel en zitten fijn. Voor mij geen andere leren laarzen dan Cavallo's.

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 18:22

@aafje, dankje, ik ga terug
Ik heb trouwens alleen mn laarzen natgemaakt aan de buitenkat en niet aan de binnenkant maar zal het niet meer doen!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:19

cavallo's zijn ook goed ja.. (vind ze zelf alleen wat te "stoer" qua schoen..) maar dan wel de piaffe's nemen he?:P

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:12

Tsja, Petrie's Ik ben nog steeds blij dat ik daar niet aan begonnen ben. Het zijn zulke stugge harde krengen. Ik hoop voor je dat je ze nog kan ruilen.

Misschien een goede tip voor andere laarzen, ook niet te duur, is van Huet (www.rijlaarzen.nl ). Ik heb Epsom laarzen, echt super zijn die. Lekker soepel, je kan er alles mee en ze blijven mooi.

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 20:50

@kylan, bedankt voor de tip. ik zie dat opmaat gemaakte laarzen daar al voor 150 euro zijn. Dat is heel wat goedkoper dan mn stugge petries

snoeske
Berichten: 1052
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Scherpenzeel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:53

ik heb de petrie standard daar heb ik goed schik mee!

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 21:02

Das mooi

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:02

best apart wat een verschillende meningen er zijn over de Petries. de ene loopt ermee weg,de ander vind ze waardeloos.
ik heb 2.5 jaar geleden ook de petrie perfect gekocht in de winkel hier in de buurt.
gewoon 2 paar laarzen gepast, ach, die maat klopt wel zo'n beetje.. en weer weggegaan ermee
nu 2.5 jaar laten ben ik er nog steeds blij mee, ze passen perfect, in het begin even pijn lijden om ze in te lopen, maar daarna.. superfijn!
dat schuiven herken ik wel een beetje, dit had ik ook in het begin. nu niet meer zal wel aan het vormen van mijn been en voet hebben gelegen ofzo.
ik zou toch terug gaan, en alles uitleggen. misschien kan je ze inruilen of met korting een beter passend stel kopen.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:04

Ik zat de denken aan de Weltmeister van Cavallo..
Iemand daar ooit van gehoord? Goed.. minder?
Zaterdag ga ik alle modellen passen, de laars die mij het lekkerst zit die neem ik.
@Frankavdt: Welk model van Cavallo laars heb je?

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:16

Dat er zoveel verhalen over Petrie de ronde doen komt vast omdat dit het meest verkochte merk in Nederland is. Kijk eens om je heen: dan zie denk 3 x zoveel P-tjes op schachten dan C-tjes, Kroontjes of het geborduurde 'Derby' ... Logisch dus dat daar meer op- en aanmerkingen komen.

De meeste negatieve verhalen komen echter voort uit het slecht passen van een rijlaars. Ga daarom niet altijd voor het goedkoopste adres, maar kies voor kwaliteit in service en garantie.

Beesje
Berichten: 210
Geregistreerd: 17-09-04

Re: AUW m'n laarzen ...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:26

Gewoon terug gaan, wellicht hebben zij nog een idee. Ik hoop alleen dat ze niet moeilijk gaan doen over al het kunst-en vliegwerk dat je ermee uitgehaald hebt (onder de douche staan en zo).
En als je toevallig nog een dure aanschaf daar wilde doen, moet je dat eerst even kenbaar maken en dan pas over die laarzen beginnen dan zijn ze vaak een stuk coulanter }>

FrankavdT
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:23

Juultj schreef:
Ik zat de denken aan de Weltmeister van Cavallo..
Iemand daar ooit van gehoord? Goed.. minder?
Zaterdag ga ik alle modellen passen, de laars die mij het lekkerst zit die neem ik.
@Frankavdt: Welk model van Cavallo laars heb je?


Das een goede vraag. Die worden op maat gemaakt (ik val niet in de standaardmaat) en volgens mij is het de Cavallo Master Plus. Het maakt mij niet uit wat voor soort ik heb, maar ik weet wat ik wilde (rits, hoge boog, achter wat uitgesneden) en die meneer van de ruitersportzaak zegt dan welke voor mij geschikt zijn, in dit geval de Cavallo Master Plus volgens mij.

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 16:31

Ik heb zojuist gemaild naar de winkel
Ik zet het wel in het topic als we tot een oplossing zijn gekomen maar mocht je iemand weten die opzoek is naar laarzen kan je me pb-en.

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:44

ik vind dat echt waardeloos dat ze jou die laarzen verkopen. voor de rest heb ik er gen verstand van. ik heb leren rijlaarzen van derbie en mijn hele beenligging word verknald door die laarzen. en ik voel het drijven niet. ben ik toch blij dat ik nog mijn leren chaps en schoenen heb. daar weet ik tenminste wat ik doe

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 15:29

Derbie is geloof ik altijd wel soepel toch? Die had ik ook gepast met enorme dresuurboog echt mooie laarzen maar een beetje boven mijn budget..

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:51

misschien heb je gewoon een hele smalle hiel, maar dat zou dan toch op maat gemaakt zijn eigenlijk..
en idd alsje normaal 38,5 hebt en rijlaarzen in bijna maat 40 krijgt is niet fijn.

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 15:56

De laarzen zijn niet op maat gemaakt en een smalle hiel. Ik weet het niet ik heb er met gewone schoenen/laarzen geen last van. Een smalle voet heb ik wel.

Ik ga even kijken bij www.rijlaarzen.nl hopelijk hebben ze daar wel iets passends voor me

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:45

Wellicht kan je er wat dikkere sokken in aan doen of zo'n hak verhoger/zooltjes er in leggen. Scheelt echt een hoop Ik heb mijn Petries alweer 3jaar en ze zijn nog steeds supermooi en zitten echt perfect gewoon !!

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 11:58

ik mag in houten langskomen bij Huet rijlaarzen en zij gaan kijken wat mijn probleem is en wat daar aan gedaan kan worden.

nulnulzeven
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:06

Ik ben toevallig gisteren en afgelopen zaterdag in twee compleet verschillende winkels geweest voor leren rijlaarzen, en ze gaven beide hetzelfde advies eigenlijk. De laars moet gewoon overal goed passen en zeker niet te groot zijn. Ik moest met de weinige laarzen die ik aan heb gehad ook eens op de teen gaan staan en lopen, maar dan zaten ze bij de hak te los en dat is dus slecht
Hoe dan ook, te groot is niet goed.

Ik heb overigens een ander probleem. Ik heb maat 46, dunne kuiten en lange benen. Wat betekende dat ik best duur uit zou zijn met laarzen bij de winkels in mijn buurt. Ik ben uiteindelijk voor een goedkopere optie gegaan van leren ariat schoenen en leren petrie chaps. Beide zitten perfect en ondanks het gisteren mijn eerste keer er mee was voelde ik dat het goed zat en ik er beter mee kon aanvoelen wat ik deed dan met mijn rubbere laarzen. (Ik neem aan dat het alleen beter wordt naarmate ik meer rij met die dure krengen (en ik ze goed onderhoud) )

Ow, ik zie dat je ermee terug mag, dat is wel fijn voor je
Zeker zorgen dat je 100% tevreden bent voor je daar weer naar buiten stapt!