wanneer 1 en wanneer 2 coupons springen opsturen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

s_uzanne

wanneer 1 en wanneer 2 coupons springen opsturen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 19:06

hallo,
omdat ik binnekort ook springwedstrijden ga rijden vroeg ik me af wanneer je nou 1 en wanneer nou 2 coupons voor springen moet opsturen?

en met alleen klassiek kan je toch winstpunten halen? niet met progressief toch?

andrea16

Re: wanneer 1 en wanneer 2 coupons springen opsturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:00

Hier in de regio kan je alleen voor klassiek winstpunten halen maar er zijn regio's die ook winstpunten geven bij een 2 fasen parcours bijvoorbeeld. Maar er staat volgens mij altijd in het vraagprogramma vermeld welke parcoursen meetellen voor winstpunten. Even goed kijken dus.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:01

Wat is de winstpntn telling van t springne???

edit ; sorry voor de spelfouten toetsnbord werkt niet altijd mee

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:24

In de regelementen staat dat je, mits er 2 parcoursen gereden worden, 2 coupons moet opsturen. Ook al is het tweede parcour níét voor winstpunten Dit was een nieuwe regel.

Er zijn weinig wedstrijden die zich echter aan deze regel houden. Gelukkig, want het scheelt je wel elke keer een coupon.

Bij het springen heb je met 4 strafpunten (1 weigering óf 1 balk) 1 winstpunt. Bij een foutloze ronde heb je 2 winstpunten. Vanaf de klasse L heb je bij 16 strafpunten meer dan de winnaar 2 verliespunten. In de B en L wordt je uitgebeldt bij 3 weigeringen/val/verkeerdparcour en bij de M of hoger wordt je uitgebeldt bij de 2 weigeringen/val/verkeerd parcour. Voor een val of uitsluiting wegens ongehoorzaamheid krijg je vanaf de L 2 verliespunten. Bij vrijwillig verlaten krijg je geen verliespunten.

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 16:57

dus altijd 2 coupons opsturen? 1tje dan voor klassiek en 1 voor progressief?

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 07:59

Wel als er een progressief is, soms is er alleen klassiek pacour