Volgende week F6 proef. help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lampjerulez

Volgende week F6 proef. help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 15:56

Ik heb volgende week mijn tweede F6 ik kreeg bijna een hartaanval toen ik zag hoeveel theorie ik moest leren.. maar okej dat is volgens mij voornamelijk stof doe je toch wel weet als paardengek. en dat lukt wel maar nu hebben we A en B proefen is er een regel waneer je wat voor proef moet rijden? Ik heb al eens B gereden. Maar nu weet ik niet of ik een keer een wedstrijd heb gemist dus als ze afwisselen A B A B enz zou ik feitelijk A moeten rijden of moet ik zoiezo al A rijden? Ik wil het graag weten aangezien ik het proefje dan geod kan leren.

iK MAG OP LAMPJE!!!!jeeeeeeeeeeeeeeej
en nu maar hopen dat zij daar net zo over denkt
hahaha
(lampje is lief hoor maar ze moet zichzelf heel erg inspannen om goed te werken ze is ook de jongste niet meeer)

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:03

Ik snap het niet Wat is een F6 proef? En sinds wanneer moet je theorie leren bij wedstrijden? Of woon je in belgië?

lampjerulez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 16:16

hahahah F proeven staan voor FNRS het zijn ruiterpaspoort proefjes ik heb mijn ruiterpaspoort nog niet compleet het gaat tot de F12 dus ik zit nu op de helft. En ik woon gewoon in Nederland maar misschien rij jij niet bij een manege met zo'n keurmerk van de FNRS of knhs of hoe die afkorting ook mag gaan..

Equidea

Re: Volgende week F6 proef. help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:19

Ehm als je in nederland woont, begin met de B

(belgie weet ik niet)

F6 is zeker gelijk aan de B

A is voor de echte beginners en misschien leuk als je voor het eerst met je pony een wedstrijdje doet om te kijken hoe hij/zei is in de ring

Alleen de F1 proef kan je vergelijken met de A

De rest is al B (vanwege de galop die erin voorkomt)

lampjerulez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 16:23

noujha alleen ik heb een proeven boekje en daar staat 2 keer de F6 en dan versie A en versie B dat was eigenlijk mijn vraag

lampjerulez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 16:25

Wel leuk om te horen dat ik dus op B niveau rij aangezien ik waarschijnlijk nooit echt verder zal komen dan mijn F proeven helaas... Want als je L of M of wat dan ook wilt rijden heb je toch in elk geval een paard nodig en ik heb geen verzorg of eigenpaard en met manege paarden is eht nogal lastig...

jauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:29

Meestal staat op de startlijst bij jou op de manege (als het goed is) welke versie je moet rijden.

Laartjuh, De F-proefjes zijn de proefjes voor manegeruiters, waarvan de manege is aangesloten bij de FNRS. Deze proefjes hebben niet te maken met die van het KNHS.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:31

Is dat niet dan de ene de test die je moet doen en de andere de proef die je moet doen

Of misschien het verschil in proeven?
Ik heb al zeker 4 jaar geen F proefen meer gedaan
Rij nu Knhs

Je mag trouwens bij ons op de manege ook met manege paarden gewoon proefjes rijden tot Z desnoods

(maarja rij daar al heel lang niet meer)

Edit: jauk, op een andere maneges vergelijken ze het wel hoor! F20 is gelijk aan Z dacht ik. (www.mansour.nl)

lampjerulez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 16:43

In mijn ruiterpaspoort bestaat geen F20 dacht ik zo het ruiterpaspoort gaat tot F12 daarna mag je egt ofiiciele dresuur rijden ik weet niet waar je het eerst in start na je paspoort maar volgesns mij kan het wel op deze manier vooral als je zelf geen paard heb waar je wedstrijden mee kan rijden.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:48

Bij ons op mansour ging het toch echt tot F20 of F26 zelfs

Misschien zelf bedachte proefen ofzo geen flauw idee rij al 4 jaar geen F meer

madelief88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:55

Het is altijd tot F12 geweest, tenminste als je het echt gewoon hebt over de FNRS-wedstrijden. Er waren misschien plannen tot F16, maar is nog niet gebeurd...
Als je F12 klaar bent, mag je L1 start (maar hier zitten ook weer vorowaarden ivb met de combinatie aan vast)
Bij ons (en op de meeste maneges) wisselen de proeven elkaar gwoon af, om de beurt dus A B A B..
Hoort idd gewoon op de startlijst te staan.. Maar voor de theorie maakt dat toch niet uit? Je wilt je proefje leren dus... Het makkelijkst is *als de startlijsten niet online staan*:
FF een belletje naar de manege!

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:25

VMR=>WD

Francien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:27

Bij ons staat er altijd bij de startlijst of het a of b proeven zijn. Je kan ook 2 keer een a proef rijden bijv. (bij ons.)

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:58

Uhm.. kun je het niet gewoon bij de manege vragen waar je dat proefje gaat rijden? die zullen het vast wel weten.
Succes volgende week!!

lampjerulez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:21

Ja ik heb het al gevraagd ik moet B rijden bedankt allemaal . Nu weet ik ook dat ik na F 12 eindelijk naar de L mag

lampjerulez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 13:38

Ik bedoelde A voor een verslag moet je ff link klikken van me onderschrift!