Hoe lang rijden voor 1ste wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Viev1

Hoe lang rijden voor 1ste wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 23:55

Ik rijd sinds augustus paard en ik heb over 2 weken mijn allereerste
wedstrijd, haha. Het is gewoon een onderlinge wedstrijd op de manege. Het is ook op een manegepaard. Heb namelijk geen eigen paard. Ben heel benieuwd hoe het is, en of het leuk is!
En ik ben natuurlijk ook heel benieuwd hoe het gaat Zo goed rijd ik (nog) niet.
Hoe lang reden jullie paard voordat jullie je eerste wedstrijd hadden? Ben heel benieuwd!

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:35

Een paar maanden, geloof ik. Volgens mij ben ik in november begonnen en heb ik in april mijn eerste wedstrijdje gereden. Maar daarna heb ik jaren geen wedstrijden meer gereden, want ik vond het toen niet leuk. Het 'moest' een beetje op die manege en ik kon niet zo vaak, omdat ik op zondag vaak met mijn ouders mee ging naar opa en oma of andere familie enzo en dat viel elke keer samen met de proefjes. In de lessen kreeg ik toen veel minder aandacht, omdat ik toch niet meedeed met de wedstrijden
TOen ben ik uiteindelijk bij een andere manege gaan rijden, en daar maakte het helemaal niet uit of je wel of niet meedeed met de wedstrijden, dus toen heb ik het ook heel lang niet gedaan. Uiteindelijk op ponykamp een keertje wedstrijd gehad en toen vond ik het hardstikke leuk, dus toen ben ik weer begonnen op de manege.

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:40

verschillend, bij mijn eerste pony vrijwel meteen..
bij mijn 2e pony vrij snel
en met mijn paard nu nog niet..

voor de rest heb ik nog een aantal paarden gereden
bij de eerste daarvan was ik zelf nog best jong en had ik nog nooit echt gesprongen en dat moest ik zelf nog leren en de pony ook, toen dat goed ging zijn we op wedstrijd gegaan,, dus dat duurde wat langer
bij de tweede vrijsnel want dat was een handel stal waar alles snel moest gebeuren.
en bij mijn derde niet want die was plots ineens verkocht..

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:43

Ehm.. ik had eerst 9 maanden les gehad, toen een jaar niet gereden en toen ik weer ging lessen op de manege (met manege paarden) had ik net 2 lessen gehad en toen kwamen de onderlinge wedstrijden ...

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:01

Ik reed haar ong een jaar en een paar maanden..

En verder heb ik nooit wedstrijden gereden.. Dat komt nog wel.. Als ik mn eigen paardje heb, ga ik er helemaal voor

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:16

Ik reed mn eerste wedstrijdje toen ik 7 was ofzo? ik werd 4e van de 16 *trots .
met mn andere paardje toen ik em een maand had, ik was toen 9.. ik werd weer 4e in de B zonder galop (jaja ) van de 25 ofzo.

Jij succes over 2 weken.. en laten horen hoe het gegaan is he?

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:47

ik begon in augustus en mijn eerste wedstrijd was in november. Ik was meteen 9e van de 35. Vond ik toch wel knap!!! Maarja ik was ook een combi om van te dromen met die pony

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:11

uhm.. goh, volgens mij, reed ik toen half jaar/jaartje.

theelichtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:12

Ik reed toen denk ik een 10 maandjes..

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:21

Tenuta 6 maanden
Splash al anderhalf jaar

Walco_Aqua

Re: Hoe lang rijden voor 1ste wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:29

Ja met Ravissant heb ik een paar keer geoefend zo'n 10x of zo en ben daarna op wedstrijd gegaan. Maar het is mijn zus haar paard en ik kan m alleen op vrijdag rijden omdat ik de rest van de week op kamers zit. Maar Ravi vindt het wel goed.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:31

7 lessen
En nog een springwedstrijd ook nog

Was toen toevallig een concours op die plek.
En de balken lagen amper van de grond en er liep een begeleider mee

snamsap

Re: Hoe lang rijden voor 1ste wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:15

ja het is heel leuk alleen was mijn eerste wedstrijd geen sucses.
ik kwam net uit de priveles kon ook nog niet goed afzadelen.
ow ja en ik had 1 keer gesporgen dus ik dacht ik ga met een sping wetstrijd mee doen wat was ik had de pony niet aan gesingelt met als gevolg dat ik met zadel en al er af ben gevallen heele fam stond te kijken maar ik heb vaak als ik aan een wedstrijd mee doen zo iets van onee ik wil niet meer maar als ik ben geweest wil ik nog eens

Exodus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:30

Ik heb altijd recreatief gereden. Pas later verslaafd geraakt. Maar kwam ook omdat ik destijds al deed aan BMX en daar heel veel op wedstrijd voor was. Ik reed denk ik 13 jaar voordat ik mijn eerste echte wedstrijd reed en dat was toen ik 23 was.

Het maakt volgens mij ook helemaal niets uit zo lang je er maar heel veel plezier in hebt. Succes met je wedstrijd

Strohalmpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:56

Wat zijn jullie allemaal snel begonnen met westrijden zeg!! Ik ben pas begonnen toen ik al een jaar of 4 of 5 reed. Maar dat komt omdat de manege waar ik reed geen wedstrijden organiseerde en ik heb ouders die totaal geen verstand van paarden hadden (nu wel dankzij mij haha )

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:25

Ik begon in September met Sem te rijden, hij heeft de maand Oktober in de wei gestaan en vakantie gevierd, daarna verder gereden. En 14 januari de eerste wedstrijd.

Ik kende Sem toen al zo een 1.5 jaar, ging op stal met hem om, poetste hem, reed hem af en toe.