Paard reageert niet meer in de baan.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_San_

Paard reageert niet meer in de baan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 16:11

Heeey,
Ik rij net wedstrijden met mijn paardje. Nu als ik aan het inrijden duurt het even en dan is hij los en kan ik gewoon normaal rijden. Maar kom ik in de baan regaeert hij niet ,eer op mijn hulpen en "pakt" het bit af en toe vast.
Ik hoop dat jullie een paar tips weten ! Groetjes...

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 16:12

Ontspannen blijven, en gewoon doorrijden waar je gebleven was met inrijden.

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 16:21

Idd, gewoon onstspannen blijven en geen spanning opbouwen.
Probeer anders ook een keer op een oefenwedstrijd te rijden, en probeer hem dan wel aan je hulpen te houden!

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 16:25

Waarschijnlijk komt de spanning bij jou vandaan, dus inderdaad probeer lekker te gaan zitten, paar keer goed in en uit ademen. En je paard natuurlijk ook goed bij de les houden..

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:11

Doen alsof je gewoon thuis aan het rijden bent.. Ik heb het ook een beetje hoor.. Inrijden gaat super,maar in de proef lijkt ie wel verlamd..

Talishe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:57

Ik heb hier ook last van. Ik rijd op een Fries dus erg gespannen is ze niet. met losrijden, buiten, is ze redelijk voor het been, kan ik er een nette middendraf uit krijgen, en in de proef, die dus binnen is, zakt ze helemaal in. vandaag was het dan ook nog extra benauwd, altijd fijn. maar hoe krijg ik haar ook in de binnen bak wat vlotter? ikzelf ben volges mij ook niet egt gespannen.

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 09:38

ik had daar ook last van gehad met mijn paard. Bij mij kwam omdat ik hem niet genoeg wakker heeft gemaakt, dan komt hij in eentje de baan in en is hij dan nog rustiger. Mijn oplossing is veel overgangen rijden en niet met lange teugels gaan stappen voordat je proef gaat starten (dan denkt hij alvast dat wij klaar zijn) gespannen ligt het niet aan bij mij...

succes!!

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:21

Je kan het in eerste instantie oplossen door vriendelijk en ontspannen te blijven maar wanneer dit niet werkt zou mijn rijstijl toch op dat moment even een geheel andere houding aannemen!