Het gereden zijn in het algemeen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wendely

Het gereden zijn in het algemeen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 09:03

Ja, nu vraag ik mij dus wel eens af over dat cijfer van punt 23 (B-proeven) het gereden zijn in het algemeen.
Nou had ik afgelopen zaterdag 173 punten (2e plaats) en dan krijg je een 6 op het gereden zijn in het algemeen. Maar ik bedoel als je dik 2wp rijdt dan is het gereden zijn in het algemeen tog ook een 7?
Of ligt dat nou weer aan mij?
Nouja ik ben iig wel benieuwd hoe jullie hier over denken.

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 09:38

Dat zou je wel denken, maar soms vinden ze het algeme beeld toch niet zo goed, ondanks dat ze hoog punten.

Ik heb het pas andersom gehad, ik had 151 punten (M2) met een 7 voor het gereden in algemeen, dat is ook niet logisch.

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 09:46

Nee idd dat is ook niet echt logisch nee..
Nouja het maakt me verder ook niet uit, maar het viel me gewoon op

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:12

Is al net zo'n vaag cijfer als het nieuwe cijfer 'rijvaardigheid en effect van de hulpen'. Meestal geen peil op te trekken

Rytm

Re: Het gereden zijn in het algemeen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 08:02

Volgens mij zijn dat bijna altijd standaard cijfers, net als verzorging.
Zou anders moeten zijn maargoed..

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:47

Bij de jury bij wie ik wel eens schrijf, is het zeker geen standaard cijfer. Ik snap niet dat je een 6 hebt hoor?

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:51

het gereden zijn in het algeneem betekend of ze goed heeft gereden of heb ik het fout ??

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:00

Het lijkt me wel logisch dat als je paard onwijs aan het kloten is en jij gewoon rustig blijft en hem goed opvangt je lage cijfers voor de oefeningen hebt en hoge voor het gereden zijn.
Andersom (dus hoge cijfers voor de oefeningen en laag voor heet gereden zijn in het algemeen) kan ik niet echt snappen. Misschien als de jury vind dat jij je paard in de weg zit ofzo?

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:28

Ik had laatst 155 punten en een 10! voor gereden zijn in het algemeen, er stond bij: zo rijd je een jong paard super! Was ik wel blij mee, maar het klopt eignlijk niet...

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 13:49

Nee ik snap ook niet dat het een 6 is terwijl je 173 rijdt..
@Lotte:
ALs je je paard in de weg zit lijkt het mij niet dat ze je 173 pnt voor een proef geven Maarja ik blijf het vaag vinden.
Nou maakt het verder niet uit, maar ik ben toch wel benieuwd wat jury's hier voor argument over hebben.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:09

Lotte1990 schreef:
Het lijkt me wel logisch dat als je paard onwijs aan het stinkmodder is en jij gewoon rustig blijft en hem goed opvangt je lage cijfers voor de oefeningen hebt en hoge voor het gereden zijn.
Dat zou je wel denken ja
Mijn paard verschoot twee keer flink in de dressuurproef in Chaam, maar voor die onderdelen kreeg ik gewoon nog een vijf(terwijl hij echt in de anker ging, om wilde draaien en zich het liefst was gaan verstoppen achter de juryauto...).
Voor de rijvaardigheid kreeg ik ook een vijf Ze willen blijkbaar niet zien dat je bij de eerste stuiptrekking reageert, rustig doorrijdt en binnen een paar passen de spanning weer af laat vloeien

Meisje voor me heeft de halve proef in galop gedaan(zelfs de middenstap) en die had niet alleen hogere punten, maar ook een 7 voor de rijvaardigheid

Kortom, ik heb mijn protocol maar weggegooid en niet te serieus genomen, er stond toch geen commentaar op

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:32

Gereden zijn in het algemeen is een onderdeel waarbij gelet wordt op hoe de ruiter z'n paard rijdt. (Dus of je er echt aan rijdt of alleen maar meelift). Bovendien bekijkt de jury in dit cijfer ook hoe goed de oefeningen zijn afgewerkt, hoeken doorgereden, enz.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:36

Waar wordt je bij 'rijvaardigheid en effect van de hulpen' dan precies op beoordeeld Mies?
(ik heb nog geen proevenboekje dus kan het zelf niet opzoeken En jij zou het als jurylid iig wel moeten weten )

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:55

Ik snap dat 'gereden in het algemeen' toch nooit.. Meestal heb ik een 6, bij een baggerproef een 5 en bij een nette proef een 7.. Ik vind het maar een vaag onderdeel, aan mn punten kan ik ook al zien hoe ik gereden heb in het algemeen.

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:52

OemmiejO schreef:
Ik snap dat 'gereden in het algemeen' toch nooit.. Meestal heb ik een 6, bij een baggerproef een 5 en bij een nette proef een 7.. Ik vind het maar een vaag onderdeel, aan mn punten kan ik ook al zien hoe ik gereden heb in het algemeen.

dat vidn ik ook vind het een beetje een raar punt.. maar
als de jury voor je een 6 geeft, doet ie meestal wat het meest gepunt is.. dus als je de meeste 7ens hebt.. dan krijg je ook een 7 voor algemeen rijden..
Tenminst.e. bij de jury's bij wie ik geschreven heb gaat dat vaak zo