Zweten in de trailer, iemand tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
monsera
Berichten: 3079
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Zweten in de trailer, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:56

Die van mij zweete vroeger ook altijd.Nou ja altijd ik bedoel die enkele keer als hij op de trailer mest.Bij hem was het dikke stress.Daarna een paar keer samen met een ander paard vervoerd en niets aan de hand.Hij wil niet alleen staan.

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 00:04

rinaldo schreef:
De meeste reacties gaan over dekens en zweten na arbeid; vergeet niet dat het reizen met een trailer/vrachtwagen een van de meeste stressvolle dingen is dat een paard kan overkomen. Ieder paard verliest vocht tijdens transport, maar als een paard gaat zweten is er sprake van stress.


Dat is inderdaad waar ja.. nu je het zo zegt..
Een paard moet zich soms best inspannen om zijn evenwicht en alles te kunnen bewaren.
Ik liet in de trailer naar wedstrijd ook altijd mijn gewone deken op, maar de laatste keer kwam hij er bezweet af, terwijl hij dat normaal niet heeft. Morgen moeten we weer weg, dan doe ik hem ook alleen een zweetdeken om denk ik.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 00:18

Naast de stress die een trailerrit met zich mee brengt, zweten veel paarden ook, puur van inspanning omdat ze zich in evenwicht moeten houden.
Iedereen heeft wel eens moeten staan in de bus, neem ik aan?

Verder vinden veel paarden de 'op hun afkomende' omgeving door het raampje / raampjes maar eng.

Ik zou in dat geval dus het liefst helemaal geen deken op doen.
Raampjes wel open maar achterkant dicht, zodat ze geen last hebben van achteropkomend verkeer.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:37

Mijn merrie kwam in het begin drijfnat de trailer uit,maar midden in de winter ga ik haar ook niet zonder deken op de trailer zetten. Dus heb twee zweetdekens overelkaar gedaan en het luikje dicht en toen bleef ze eigelijk droog .

Maar moet zeggen nu ze meer gewend is aan de trailer ze nooit meer zo gestresst en zeiknat is dus na veel oefenen gaat het gewoon oke