Welke tweepaardstrailer en waarom??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Welke tweepaardstrailer en waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 11:48

Ik wil mijn tweepaards Ifor Williams inruilen of particulier verkopen en ben nu aan het zoeken naar een andere trailer.
Kunnen jullie je ervaringen vertellen wat waarom wel en waarom niet?
Het aanbod is zo enorm en ik heb eigenlijk geen idee wat nog meer fijne trailers zijn behalve een Williams...

Alvast bedankt voor jullie reactie!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:56

Wat zoek je in een trailer en waarom bevalt degene niet meer die je hebt ??
En wat mag het kosten

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:57

een ifor inruilen voor een andere? ruilen met de mijne? ik vind dat juist fijne trailers...

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:59

Ik ben zelf helemaal gek van Van der Sluis. Omdat deze een verlengde dissel hebben. Hierdoor staan de paarden veel rustiger dan in een trailer met normale dissel (en ja ik heb er zelf ingestaan om te testen) De mijne had dan ook nog alle toeters en bellen, voerbakken zadelkamer enz. maar hoe de paarden staan vind ik wel het belangrijkste. Nog een voordeel van de mijne was dat er een extra stang bij hoorde (was gemonteerd op het middenschot) die je kon gebruiken als je het schot eruit haalde en je paard breed moest staan oid. Geen gedonder dus zonder stangen en alle stangen omkleed met foam en rubber. Het middenschot was ook van rubber maar das bij de huidige trailers bijna allemaal.

Vera

Re: Welke tweepaardstrailer en waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 12:00

Mijn trailer is aan een opknapbeurt toe (vloer en wand), nu wilde ik dat gaan uitvoeren maar kreeg ineens een extraatje in de vorm van geld

Dus dacht ik om mijn horizon eens te verleggen en te kijken of ik deze niet weg zou doen en een ander te kopen.
De Ifor Willliams zijn wel aan de prijs als je een goede koopt en behoorlijk zwaar. Dit laatste maakt mij niet zoveel uit maar nu ik toch aan het rondkijken ben dacht ik om eens te kijken naar andere merken.
Alleen heb ik daar totaal geen ervaring mee dus gebruikers-verhalen zijn van harte welkom.
Tsja, het budget......tot zo'n 4.500 euro ongeveer...minder is altijd fijn!

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 12:01

cissy schreef:
een ifor inruilen voor een andere? ruilen met de mijne? ik vind dat juist fijne trailers...

én jij hebt??

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:05

Ik vind trailers met een in- en uitstap altijd erg handig. Dus bijv. een Fautras.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 12:06

Ja dat is in iedergeval een handig iets van de Williams, die voorklep. Die zal ik wel missen hoor....
Fautras is gewoon niet te vinden in Nederland!
Of tegen woekerprijzen....

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:09

Als ze dan in het buitenland een stuk goedkoper zijn, is dat misschien wel een reisje waard

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:10

Ik heb ook een Ifor en die van ons gaat ook weg. Ben ook op zoek naar een andere en nu een 1,5 paards en wat lichter. Ik blijf dit topic dus even volgen.

(die van ons gata weg, omdat mijn paard de voorlader niet wil begrijpen en mijn pony, die alleen maar vooruit wilde, is overleden)

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:12

Ik heb pas geleden een Thiel gekocht. Volpolyester een speciale bodem met 15 jaar garantie tegen doorrotting. Hij is erg groot, hoog en praktisch vind ik zelf. Heerlijk ding. Koste me "maar" 6000€. Maar dat vind ik zelf een redelijk prijs voor een trailer die zo lang meegaat. Ik heb zo'n flap tussen de klep en de bodem zodat er geen mest tussenzit, eigenlijk alle handige opties zaten er standaard al op. Nou ga ik bij de (gratis!) eerste beurt het nog zo laten maken dat mijn schot schuin kan blijven staan tijdens vervoer. De trailer is ook niet zo zwaar op papier 650kg en in de praktijk zo'n 700. Kunnnen dus met een zware auto echt twee paarden in (max totaal gewicht 2000 kg). En ons golfje trekt 'm prima met een paard erin.

Siltris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:13

Ik heb een Westfalia Jupiter.
Deze heb ik tweede hands gekocht, waardoor ze niet zo duur zijn als nieuw(ong. 10000 euro)

Ik ben heel erg tevreden over deze trailer.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 12:55

Iemand bekend met de merken Hotra, Big Star en Callant?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:57

Hotra hoor ik wel goede dingen over, de andere 2 ken ik niet.

Elegance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:59

Hotra is niet voor niets 1 van de best verkochte trailers. Veel trailer voor redelijke prijs. Callant ken ik niet, en Big Star is een type, niet een merk dacht ik?

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:02

Ik heb een brenderup imperial trailer. Echt een super fijne trailer, met een hele fijne wegligging. Ook als er bijvoorbeeld wind staat merk je hier weinig van. Tevens zit er een zadelkamer + een kleding kamer bij. Dan hoeven al je spullen niet in de auto.
De trailer is heel licht doordat er een raam aan de voorkant zit. Dat is heel fijn, want je kan dus ook je paard zien staan in de trailer en zien wat je paard doet.
Kortom, het is een hele praktische trailer, echt een aanrader!

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:07

Hebben al 9 jaar een Mustang trailer. Erg prettig rijgedrag, ruim van binnen. Mooie blitse bak, makkelijk te onderhouden! De eerste gekocht bij Holland Trailers, maar daar vond ik de service niet goed, de tweede in Pesse bij De Boer gekocht en daar de ouwe ingeruild tegen een hele nette prijs.
Pas heeft in de Bit een trailertest gestaan, heb je dat misschien gelezen?

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:07

Bockmann duo esprit, super trailer. Stevig, ligt goed op de weg, en paarden staan ruim (2.35 m hoogte!! )

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:16

ik heb een Henra 2 paards en die is in juli 2004 helemaal opnieuw opgebouwd, alle hout vervangen, allemaal nieuwe sluitingen etc. nieuwe gietvloer ook op de klep, dus weer als nieuw en goedkoper dan een hele nieuwe te kopen.
hij is wel vrij zwaar maar ligt als een huis op de weg. Mn paard heeft alle ruimte vd wereld want het is een ruime/hoge trailer. Ik heb een extra 1,5 paards stang erbij dus kan het schot opzij zetten. Ikke dus toch maar niet ruilen met jou op te knappen Ifor
Misschien dat je jouw trailer ook op kunt (laten) knappen dan hou je nog een stukkie budget over! kun je weer andere leuke dingen van doen

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 13:50

FlyingHigh schreef:
Pas heeft in de Bit een trailertest gestaan, heb je dat misschien gelezen?

Ja maar toen was ik natuurlijk niet bezig met een trailer. Die Bitten liggen bij Nanouk dus moet ik even gaan vragen of zij hem kan opsnorren

@ Cissy; daar heb je wel gelijk in en dat heb ik ook in mijn achterhoofd. Alleen nu ik toch een stap moet maken is het misschien wel een idee om verder te kijken.

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:00

Wij hebben een Böckmann Classic volgens mij. Is echter al een jaar of 10 oud, maar in prima staat, je zou niet zeggen dat 'ie die leeftijd heeft. Het is een erg fijne, ruime, trailer. Is wel een zware, dus kan niet achter elke auto. Van binnen is hij heel licht.
Even gegoogled:
Afbeelding

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:09

ik ben al aan mijn 2e böckmann
superfijne trailer
andere trailers hebben vaak een slechtere (minder mooie) afwerking
ik zou niet gauw een ander merk meer kopen
als je ze inruilt hebben ze ook een hogere waarde
onze 10 jaar oude böckmann waren we in no time kwijt voor een prima prijs
overigens hebben wij de duo met als extra een doorzichtig plastic tussenschot
antracietgrijs met een zwarte kap

Sterre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:42

Ik heb een Humbaur Rapid plus en ben daar erg tevreden mee .

Die van mij heeft een verlengde laadklep (dus niet stijl met instappen), een vooruitstap, een dakraampje en gepolsterde zijkanten met daaronder rubber matten aan de wand.
Verder ligt ´ie super stabiel op de weg, óók als er geen paard in staat.

Afbeelding
(Dit is de versie zonder de vooruitstap!)

Verder kan je ook nog kijken op www.humbaur.de .

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:52

Toch wel kijken Vera Je hebt ook zo'n nieuw model, van Henra, die heeft een dubbele vooruitstap en een klep die je als deur en als lader kunt gebruiken (weer handig voor de zaak Kom maar op met die stickers ). Hij is alleen wat duurder. Hier staat een filmpje op: http://www.henra.nl/cayenne.swf Op http://www.henra.nl staat ook meer informatie.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:00

Dat is een gave trailer, ik wist niet dat die kombinatie van deur/laadplank bestond.