Bixie wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maaik

Bixie wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 15:45

Hallo,

Ik wil graag van de zomer met Jolly de wedstrijden ingaan. Eerst wil me moeder dat we bixie wedstrijdjes gaan rijden & daarna wil ze wel mits daar geld voor is me naar een ponyclub sturen, startkaart enz. enz. halen.
Nu wil ik graag even wat wil weten over bizie wedstrijden.

Heb je er een startkaart voor nodig?
Geldig paspoort incl. entingen & chip?
Moet je bij een ponyclub zitten?
Hoe kom je erachter waar & wanneer zo'n wedstrijdje er is?
Telt het voor onderlinge wedstrijden?
Wordt je echt gejureerd?
Moet je ook in wit dekje etc. ?

Alvast bedankt.

Joyce_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:24

Je bent 14 lees ik, en in september al 15.. Als je 14 ben, mag je alleen bij uitzondering in overleg bixiewedstrijdjes starten, en als je 15 bent zoiezo helemaal niet meer. Je kunt erachter komen waar het is door gewoon de wedstrijdlijsten door te kijken (staan ergens op internet, moet je kijken op de officiele site en dan in je kring), en als er bixiewedstrijden worden gehouden staat het erachter (ik keek laatst bij zuid-holland, en zag dat er heel erg weinig bixies waren)
Je hoeft niet pers'e in wedstrijdtenue, en meer weet ik niet. Je zou eens op de officiele site moeten kijken

Angelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:22

je moet wel lid zijn van een vereniging en je pony moet inderdaad gechipt en ingeënt zijn. Ook moet je een Bixie startkaart aanvragen (volgens mij is die gratis) en je wordt meestal door echte juryleden beoordeeld.

ClooneyManon

Re: Bixie wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 08:33

ik heb als eerste wedstrijd ook een bixiewedstrijd mee gedaan, er zijn zelfs proeven waar iemand de pony mag vasthouden tijdens de proef! en proeven zonder galop, op www.knhs.nl staat een heel stuk uitgelegd over de bixie proeven
na die ene keer heb ik mijn startkaart aangevraagd en ben B gaan starten.
Bixie is wel heel gezellig

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 15:12

Joyce: Ow oké. Wel bedankt! Jammer dat het dan al niet meer mag.
Angelo: Oké, ik vind dat allemaal zo gezeur dat je ergens lid van moet zijn, maarja.
CM: Oké Bedankt!