Moet ik nu betalen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Moet ik nu betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 18:39

ik heb inmiddels al een mail naar de KNHS gestuurd maar wil toch ook even jullie mening weten.

Ik heb mij ingeschreven voor een wedstrijd op 12 maart .
2 weken voor die tijd krijg ik de startlijst en zie ik ineens dat mijn klasse op 11 maart wordt verreden. tegelijk met de hengstenkeuring.
Ik heb meteen gebeld en gezegd dat ik me had ingeschreven voor 12 maart en echt niet kan op 11 maart ivm de hengstenkeuring. geen probleem.

krijg ik vandaag een rekening thuis dat ik het inschrijfgeld verschuldigd ben!!
Ik vind dit wel erg aso of ben ik nou zo gek? Als zij hadden gezegd of in het vraagprogramma hadden staan dat de m2 op een andere datum verreden zou worden dan had ik me nooit in geschreven voor deze wedstrijd bovendien heb ik meteen (2 weken voor de wedstrijd) afgebeld toen ik zag dat mijn klasse wel op een andere dag werd verreden.

Ik vind dit niet helemaal fair wat zouden jullie doen?

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:42

volgensmij hoef je dan niet te betalen hoor.. Althans, hij zou erg oneerlijk zijn.. Het is hún fout.
Maarja, je weet nooit he..

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:43

Volgens mij had op het vraagprogramma vermeld moeten worden dat de wedstrijd op 11&12 maart zou zijn. Jij had dan een briefje bij je coupon moeten doen dat je niet op 11 maart starten kunt.
Stond er iets van vermeld in het vraagprogramma?

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:44

Lijkt mij ook heel oneerlijk ja. Hoe het zit zou ik niet weten.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:46

Laat even weten wat de KNHS zegt... Ben wel benieuwd eigenlijk!
Het lijkt me de fout van de club als de uitloopdatum niet vermeld stond op het programma.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 18:51

Ik heb het vraagprogramma wel gelezen, ik weet bijna zeker dat er niets in stond. inmiddels is het vraagprogramma verdwenen dus kan het ook niet nazoeken vandaar eerst mijn mail naar de KNHS, Op mijn startcoupons heb ik duidelijk 12-3-06 gezet (die heeft ze ook mee terug gestuurd)

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:54

Ze zullen wel te weinig inschrijvingen hebben en op deze manier het concours nog betaalbaar proberen te houden !

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:59

Het KNHS keurt het vraagprogramma goed dus zij zullen er vast wel een kopie o.i.d. van bewaren neem ik aan.
Als het er wel in vermeld staat en jij hebt geen briefje bij je coupon gedaan hebben ze in principe gelijk. Je hebt je dan namelijk afgemeld na de sluitingsdatum en dat betekent dat je betalen moet.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:10

er is toch een algemene regel dat het 1 week van te voren is?? als je daarna afmeld dat je wel moetbetalen??
want danis dit natuurlijk niet terecht.

maja.. ze maken er nogal een zooitje van. ik heb een keer een wedstrijd niet goed afgemeld en moet nu nog wachten op de rekening...

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:22

@gekke_koei: Als je afmeldt voor de sluitingsdatum hoef je niks te betalen, erna tot 24 uur voor de wedstrijd ben je het inschrijfgeld verschuldigd.

Ik ben ook erg benieuwd wat de KNHS zegt. Meestal staat het er hier in de buurt wel bij als de uitloop op een andere dag is..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:31

Gjilke schreef:
@gekke_koei: Als je afmeldt voor de sluitingsdatum hoef je niks te betalen, erna tot 24 uur voor de wedstrijd ben je het inschrijfgeld verschuldigd.

Dit is tegenwoordig niet meer zo!
Heeft al meerdere malen in de Paard en sport gestaan dat de betreffende vereniging zelf mag besllissen waarneer ze het geld in rekening brengen!
Ook als je na de sluitingsdatum maar b.v. 2 weken van te voren afmeld, mogen ze het startgeld in rekening brengen! Zelfs als je een geldig dierenarts of dokters bewijs kan aanvoeren moet je soms evengoed nog betallen!!

Heb ik zelf afgelopen zomer meegemaakt, paard zwaar geblesseerd, had het zelf zwart op wit, schriftelijk (zoals het hoort) afgemeld na sluitingsdatum wel 2 weken voor de wedstrijd zelf maar ik moest evengoed betallen....

Nimber

Re: Moet ik nu betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 12:10

Ik heb antwoord van de KNHS gehad:

Hiermee bevestig ik de ontvangst van uw E-mail en met belangstelling heb ik kennis
genomen van de inhoud.

In antwoord daarop deel ik u het volgende mee:
Indien u zich duidelijk heeft ingeschreven voor 12 maart en u bent op de startlijst
gezet op 11 maart, bent u geen inschrijfgeld verschuldigd, aangezien op het
vraagprogramma niet aangegeven staat, wanneer welke rubrieken worden verreden.
Ongeacht de termijn waarop u zich heeft afgemeld.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Ik zal de vereniging dus maar even bellen

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:13

Dat is rechtvaardig

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:26

Dat is wel zo eerlijk ja!

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 06:02

Ik ben benieuwd naar de uitspraak!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:24

En dat is ook tevens mooie info, want het komt erg vaak voor dat er niet bij staat op welke dag welke rubrieken gereden worden.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:28

Ik zou als vereniging zoiets hebben van: "Laten we dat mens die 15 euro (of om hoeveel gaat het?) maar teruggeven, dan zijn we van dat gezever af!"

Mirjammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:04

Ik ben benieuwd wat de vereniging voor antwoord geeft als ze horen wat de knhs ervan gezegd heeft!
Vind het in ieder geval niet zo netjes van de vereniging als jij al zo ruim van te voren afbelt en ze ook nog eens zelf het vraagprogramma niet goed hebben ingevuld.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:21

talented schreef:
Ik zou als vereniging zoiets hebben van: "Laten we dat mens die 15 euro (of om hoeveel gaat het?) maar teruggeven, dan zijn we van dat gezever af!"

Ik geloof niet dat Nimber al betaald heeft.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:32

CD28 schreef:
Het KNHS keurt het vraagprogramma goed dus zij zullen er vast wel een kopie o.i.d. van bewaren neem ik aan.
Als het er wel in vermeld staat en jij hebt geen briefje bij je coupon gedaan hebben ze in principe gelijk. Je hebt je dan namelijk afgemeld na de sluitingsdatum en dat betekent dat je betalen moet.

Dit klopt idd, bij afmelding vóór sluitingsdatum is er geen inschrijfgeld verschuldigd, daarna wél

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:33

Sammie schreef:
talented schreef:

Ik geloof niet dat Nimber al betaald heeft.

Dan zou IK gewoon betalen, het is niet zo'n groot bedrag he! Maar in haar geval is het, denk ik, meer een principe kwestie! Succes ermee..

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:45

Ik zou het zeker niet betalen. Dit is gewoon een fout van de vereniging. Fijn dat de KNHS achter je staat

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:02

talented schreef:
Dan zou IK gewoon betalen, het is niet zo'n groot bedrag he! Maar in haar geval is het, denk ik, meer een principe kwestie! Succes ermee..

Dus jij gaat iets betalen wat niet eens hoeft of moet? Wil je m'n bankrek. hebben? Wil dan wel graag wat centjes van jou ontvangen hoor.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:04

Sammie schreef:
talented schreef:

Dus jij gaat iets betalen wat niet eens hoeft of moet? Wil je m'n bankrek. hebben? Wil dan wel graag wat centjes van jou ontvangen hoor.

Zo klinkt het inderdad nogal krom, maar voor zo'n klein bedrag zou ik niet al die rompslomp op gaan zoeken