Vandaag heb ik wedstrijd gereden in Bennekom, op landgoed Hoekelum. Dit is vlak bij onze stal en heel gezellig, want bijna iedereen van stal rijd daar. (by the way, thanx Chantal voor je topic

Nou, dit was mijn tweede wedstrijdje... eerste keer buiten. Ik was best zenuwachtig eigenlijk... 'zal gras niet te glad zijn?' 'Zal Iwaldo wel binnen de bordjes blijven?' 'Zal Waldo niet denken dat grasland rennen betekent?'
Maargoed. De baas bracht ons met de vrachtwagen

Daar aangekomen betaald, stiften ingedraaid, en er maar op (met commentaar van de baas=jachtruiter 'huh, een hálf uur losrijden? Dat is toch veel te lang?'

Omdat ik nr 2 en 1 was in de B mocht ik in de ring zelf losrijden (joepie, langs de vijver op, door alle hoeken heen!) dat scheelde de helft. Hij was wel super zwaar op de hand en was aan het racen -alles was zo interessant... Nou, toen mijn proefje...
PROEF 1: proefnummer 11. Ik heb echt 10 rondjes gedraafd in de ring eer de jury zover was, daar baalde ik wel van want ik had het al zo warm en was al zo moe en Waldo werd al steeds slomer... Binnenkomen ging goed, halt niet vierkant

PROEF 2: Nummer 12... Meteen vanuit de eerste ring mocht ik doorgaan in de tweede. Daar waren Wal en ik echt een beetje onze energie kwijt. Met gevolg dat ie nogal slingerde. Tempo ging wel beter, maar hij was ineens bang van de blauwe citroen (

Deze proef vond ik wat minder gaan.. Waldo viel op de volte EBE in galop terug in draf... ei... sprong te vroeg aan (wel netjes gecorrigeerd door mij overigens

Na de proefjes was ik echt kapót. Je had mn knalrooie kop moeten zien. Het duizelde me gewoon. Wie zei dat je geen conditie nodig hebt voor paardrijden???

RESULTAAT? Was boven verwachting. Ik heb mezelf op video teruggezien en ik moet zeggen dat ik het op zich netjes vond tonen dus dat viel mee. In de eerste proef had ik... taadaaa....
165 punten!! *glunder glunder*
De tweede was minder met 153 punten (en ik had ergens een 3 voor... zucht anders had ik nog een wp gehad) Maar mijn 165 punten was goed voor de 5e plaats! En dat van 28 man... Ik ben zo trots op mijn Walleballie!! Had nog een geldprijs ook! (okee... had mn startgeld er net niet uit maar ach...)
Dus 1 puntje is binnen... op naar de volgende wedstrijd!!