startkaart pony, hoe zit dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

denice

startkaart pony, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 12:40

ik heb van de week mijn startkaart aangevraagd, maar nu zit ik nog met een aantal onduidelijkheden!

ik moest nergens invullen of ik een startkaart voor de ponys of paarden wou hebben, ik wordt dit jaar 18, maar heb een pony, krijg ik dan automatisch nog een ponystartkaart??

en als ik nou volgend jaar een nieuwe aanvraag, dan hoef ik toch niet helemaal overnieuw te beginnen? mag ik dan verder gaan op het niveau waar ik in zat?

en als er bij een wedstrijd alleen een x staat onder paard, dan mag ik niet met mijn pony op die wedstrijd starten? want er worden heel veel wedstrijden georganiseerd voor alleen paarden, en dan zou je als ponyberijder daar niet mogen starten?

bedankt voor het geduld, ik ben benieuwd naar de antwoorden!!

groetjes denice

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:00

Uhm het ligt er aan of jij je startkaart bij de ponyclub of bij de paardenvereniging hebt aangevraagd..
Ik neem aan, aangezien je en nog geen 18 bent en n pony hebt je bij de pony's start.
In principe krijg je geen nieuwe startkaart, maar in jouw geval moet je voor ik meen 1 december of 1 november je startkaart hebben afgezegd, en per 1 januari een nieuwe paardenstartkaart aanvragen.

Als er alleen bij paarden een X in de paard en sport oid staat, is het alleen voor paarden, en mag je daar alleen met je pony starten als je een startkaart bij de paarden hebt.

Walco_Aqua

Re: startkaart pony, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:07

Wat hier boven staat klopt helemaal, het ligt er dus aan of je bij een ponyclub bent in geschreven of bij een paardenvereniging. Ik weet niet of je met hetzelfde niveau verder mag gaan, als je van de pony's naar de paarden gaat mag je 1 klasse terug geloof ik maar of het moet weet ik niet

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:09

Je MAG een klasse terug geloof ik, maar je mag ook gewoon lekker in je eigen klasse doorgaan...
Springen weet ik niet precies, dressuur is sowieso zo...

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 15:32

okee dan! bedankt!

toch vind ik het raar dat er wedstrijden alleen voor paarden georganiseerd worden.

ik neem ook aan dat ik een ponystartkaart krijg, en ik geloof dat ik lid ben van een ponyclub...

bedankt!

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:17

denice schreef:

toch vind ik het raar dat er wedstrijden alleen voor paarden georganiseerd worden.

Wat is daar zo raar aan?
Hierboven staat al uitgelegd dat een paardenwedstrijd niets te maken heeft met de stokmaat van je rijdier, wel met het feit of je al dan niet een startkaart bij de paarden hebt.
Als je een pony hebt en je hebt een paardenstartkaart, dan mag je op zo'n wedstrijd gewoon starten.

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 11:53

ik hen toch maar een paardenstartkaart aangevraagd, als ik volgend jaar een paardenstartkaart moest aanvragen, zou ik niet al mijn punten meekrijgen!!!