Voor je paard, of voor jezelf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Voor je paard, of voor jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 16:49

Ik had dus een vraagje.. Heb een verzorgpaard, gaat allemaal goed, en nu mag ik van de eigenaresse wedstrijden met hem gaan rijden. Dat heb ik dus nog helemaal nooit gedaan, wist er niks vanaf, niet hoe duur, waar, wanneer enzo.
Nouja, zelf wilde ze ook met hem gaan starten, aangezien er bij ons op stal binnekort wedstrijden gehouden worden, was het wel fijn dat ie dat eerst kon starten op eigen terrein zegmaar.
Dus zij heeft allemaal van die papieren aangevraagd, startkaart en waarschijnlijk vast nog wel meer, zit er een berichtje bij dat dat allemaal meer dan 100 euro is.
Tja, het is dan wel voor een heel jaar, je mag zo vaak starten als je wil, en het is natuurlijk gewoon erg leuk om wedstrijden te rijden. Maar 100 euro is zo ineens wel veel om zomaar uit te geven, terwijl je nog niet eens weet of het leuk is, voor jezelf en het paard.

Duss ik vroeg me af: Als je een startkaart aanvraagt, is dat dan per persoon, per paard, of per persoon per paard? Want als je 1x 100 euro moet betalen voor het paard, kunnen we de kosten namelijk delen.

Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje begrijpen

_PaaRdJeS_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 16:52

bij ons is het per paard.... ik weet niet of het bij jullie anders is soms is het namenlijk ook per persoon

chocky84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 16:57

Voor de officiele KNHS wedstrijden is een startkaart voor een combinatie: dus 1 startkaart per ruiter op 1 paard...

Joyce_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 18:05

Ah balen.. Nouja, dat wordt dan maar wachten tot m'n verjaardagsgeld binnen is..

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:43

chocky84 schreef:
Voor de officiele KNHS wedstrijden is een startkaart voor een combinatie: dus 1 startkaart per ruiter op 1 paard...

ja, volgensmij wel..
er staat ook altijd je naam op, dus dat zou dan wel moeten..
en combinatienummer enzo..

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:55

Joyceee schreef:
Ah balen.. Nouja, dat wordt dan maar wachten tot m'n verjaardagsgeld binnen is..

En wanneer is dat? Want je betaald per jaar die loopt van jan t/m dec. Als je in julie jarig bent betaal je voor een heel jaar terwijl je maar een half jaar mee kunt doen.

Daarnaast heb je naast je startkaart nog meer kosten, lid zijn van een vereniging, je startcoupons, je startgeld (ong. 15€), je vervoer (evt. trailer huur) en natuurlijk de benzine. Als je enkel van plan bent om op de manege/stal in de buurt te starten, is het wat goedkoper, maar je bent wel meer kwijt dan alleen die 100 euro.

Joyce_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 20:22

In juni inderdaad. Dus dat wordt zoiezo wachten tot volgend jaar, beetje zonde anders.. En al die andere kosten ben ik me van bewust, maar dat is niet in 1x zoveel. Ik bedoel, 100 euro is toch best wat voor een meisje van 14, die nog niet eens zeker weet of ze wedstrijden wel écht leuk vind..

Maar bedankt allemaal in ieder geval!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 01:02

Misschien dat je eens een paar onderlinge kunt doen, merk je vanzelf of je het 'echte' ook leuk vindt.

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 01:05

Idd ga eerst onderlinge wedstrijden rijden.Kan je kijken of je het leuk vindt.

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 09:06

Inderdaad, voor onderlinge wedstrijden hoef je geen kosten te maken buiten het startgeld om. Vaak organiseren maneges en rijverenigingen een paar keer per jaar oefen- of onderlinge wedstrijden.

De startkaart is het duurste niet.
Wat veel kost is het lidmaatschap van de club en de startcoupons gecombineerd met eventuele kringafdracht (als je kringwedstrijden rijdt) en startgeld.