amondi schreef:Een ruiter die zelf niet merkt dat het paard kreupelt??? Ammehoela! Die denkt alleen aan zijn eigen genot en geld, lopen zal dat beest ook al help ik hem de vernieling in....
Die instructeur heeft niet de eindverantwoording voor dit paard, die ligt nog altijd bij de ruiter/eigenaar.
Volgende keer als je het ziet niet achteraf op Bokt klagen maar direct over de bakrand roepen: hé, hij lijkt wel kreupel.......
Ruiters merken het niet altijd, hangt ook weer van het niveau af.
Ik heb op een manege gelest waar het overgrote deel onregelmatig tot kreupel was. 1 instrukteur liet ze terug naar stal gaan en dan werd het volgende onregelmatige paard binnen gebracht, ook terug geroepen, maar vanuit de kantine riep de hulp, nee die en die zijn kreupel ik heb niet meer. Dus daar ging je dan.... Had toen al zelf een eigen paard, maar voorheen had ik dat dus niet gemerkt.
Heb je wel eens wedstrijden gekeken waar de onregelmatige paarden liepen?? Ook in de M gebeurd dat hoor... Zelfs bij diegenen die bekend staan en regelmatig met meerdere paarden die voor de handel gereden worden, worden uitgebracht, zeg maar de grote ondernemers, al ik het de vishandel.....Nee ze worden er niet uitgestuurd.
Paardenwereldje is een slecht wereldje is mijn mening. Geld en prestige telt vaker dan de dieren.
Ook mijn paard heeft les gelopen terwijl hij pijn in zijn voeten had en ik steeds riep, volgens mij is hij niet goed!!! Nee hoor, beter aan pakken die verwende knol. Hij is idd verwend mag beter aangepakt worden. Maar hij WAS niet goed en dat is een kwalijke zaak, ik heb hem toen welliswaar met het gevoel er is toch iets, langer gereden eer ik bij mijn DA kwam voor iets anders en hem vroeg, kan je eens kijken hoe hij loopt....
En aan de bakrand iets brullen, tja in de paardenwereld is dat ook niet altijd een jofel idee. Er zitten ook types tussen met geld maar zonder mentaliteit.
Effe naar de ruiter stappen en achteraf vragen of het paard wellicht wat onregelmatig is?? Tja, kan ook niet bij elke ruiter hoor, de scenes die daar van kunnen komen tot dat je volledig als leugenaar wordt uitgescholden.
Kortom in mijn omgeving heb ik een paardenwereldje waar ik mij door schade en schande distancieer van paardenmensen en alleen die, die ik al een tijdje heb leren 'kennen' bemoei ik mij mee.
trouwens over lesgevers kan ik ook nog een heleboel kwijt, laten we maar zeggen het is een dure sport en geld stinkt niet.