Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Dan heb je dat niet

ponygek40 schreef:ik zou jullie mening graag willen weten en als er wat te doen is aan een (dressuur) jury die zelf geen winstpunt kan rijden en wat er ook totaal niet uitziet . en ook nog bekenden dikke punten geeft. wat moet je nou in hemelsnaam met zo'n jury?
Charos schreef:Een dressuurjury moet zelf toch voor zover ik heb begrepen een klasse hoger rijden dan welke ze jureert.
)
oversized schreef:hmmm dan is dat inmiddels al opgeschroefd... (tja de tijd vliegt haha) en dan blijkt dus helemaal dat het niet klopt wat er wordt geschreven dat het jurylid zelf geen winstpunten kan rijden! Dat kan ze/hij dus duidelijk wel anders kon ze geen jury zijn geworden blijkt uit dit alles...
Marije_jiplover schreef:Het is voor de basissport wel zo dat je M1 +1 geklasseerd moet zijn om de IL cursus te doen, oversized, L2 met winst is niet genoeg. En je moet minimaal Z1 + 1 zijn voor IM en minimaal Z2 + 5 (of was het 10?) voor IZ.
Maar goed, ik ga met de rest mee dat je niet perse zelf goed hoeft te kunnen rijden om wel te kunnen zien of iets wel of niet goed is.
Alanta schreef:M2 + winst is nodig voor jurycursus IM !
Marije_jiplover schreef:Alanta schreef:M2 + winst is nodig voor jurycursus IM !
Dan is dat weer veranderd sinds twee jaar geleden, want toen stond er als vooreisen in P&S wel Z1+1.
Oscar schreef:Ook al zou ze niet goed kunnen rijden, dat wil nog niet zeggen dat ze automatisch geen proef kan beoordelen.
Een klein voorbeeldje:
Ik heb jarenlang les gehad van iemand; zijn vader was een jaar of 40 geleden begonnen met het opzetten van een bedrijf (manege en instructie) en heeft er een super lopend bedrijf van gemaakt.
Toen 'de zoon van' verhinderd was om les te geven, heeft 'de vader van' een keer mijn les overgenomen.
Ik stond echt versteld van zijn kunde en hoe precies hij dingen kon beschrijven, en nog belangrijker: rijtechnische oplossingen aan kon dragen.
Toen ik hem aan het einde van de les vroeg of hij het leuk vond om even op mijn paard te gaan, zei hij tot mijn verbazing dat hij in z'n hele leven nog nooit op een paard gezeten had
Zo kan het dus ook, en zo zou het met juryleden ook kunnen zijn