Dit ook al eens meegemaakt?
Ik kreeg vandaag een brief van de KNHS.
En daarin stond:
Betreft: Controle wedstrijddeelname
Discipline: IP Dressuur Pony
Klasse: B
Stand *L1
Wedstrijd: BARCHEM IDSP +4-TAL
Code(s): 305 Stand van de combinatie te hoog
Geachte ruiter/amazone,
Wij vragen uw aandacht voor het volgende;
Volgens de door ons verwerkte gegevens (startcoupons) heeft u deelgenomen aan bovenvermelde wedstrijd. Uit deze gegevens komt naar voren, zoals bovenvermelde code(s) aangeven, dat deze deelname reglementair niet was toegestaan.
bla bla bla
En dan:Bij het uitblijven van uw reactie, gaan wij ervan uit dat deze start inderdaad onreglementair is geweest en wordt dit vastgelegd in uw persoonlijk dossier. De sanctie voor het onreglementair starten word u schriftelijk meegedeeld.
Met vriendelijke groeten,
Afdeling Basisdienstverlening/Wedstrijdregistratie
bla bla bla

Situatie:
Ik was als gedeeltelijk 3de(van de 5 die doormochten) afgevaardigd naar de regiokampioenschappen. Ik had 19 winstpunten in de B toen ik werd afgevaardigd. En toen verreed ik de regiokampioenschappen en had ik 159 & 160 punten. En was daarmee als 10de geeindigt.
Een week na de kampioenschappen moest ik voor de club rijden in Barchem. Wat ook hierboven genoemd is. In de B.
Ik vroeg aan mijn instructeur + nog een paar personen: Ik mag deze wedstrijd (in Barchem dus) toch niet rijden omdat ik nu toch 20 winstpunten heb?(want het gemiddelde van: 159 en 160 = 159,5 dus een winstpunt) .. Maar de personen aan wie ik het heb gevraagd antwoorden:
Nee hoor, het mag wel want de punten die je op de kampioenschappen hebt gehaald.. Die tellen niet mee. Dus dan zou ik toen nog op de stand B + 19 blijven staan zijn. Dus kon ik de wedstrijd in Barchem rijden(waar ik achteraf ook 1 winstpunt haalde. Dus dacht ik: B+20 ben ik nu..). En nu dus een brief van de KNHS dat ik TOCH 21 winstpunten heb.. Dus de kampioenschappen teldden toch mee...
Krijg je hier een boete voor ofzo? want dit stond er dus in de brief:
De sanctie voor het onreglementair starten word u schriftelijk meegedeeld.
Bedankt!!
Groetjes Karlijn
.

Ik ben daarna wel gelijk M1 gestart...en ik heb er nooit wat van gehoord. Misschien als je nu ook gauw L1 start dat er ook geen sancties volgen