Als check vandaag na de tweede proef nog een stukje doorgereden in de losrijhal en dan is er niks aan de hand.
Ik zit nu in twijfel of ik nu gewoon in het ootje wordt genomen en dat hij gewoon weet dat het na proef twee klaar is en dus al begint in te kakken.
Of dat hij het paard er (nog) niet naar is om twee proeven te rijden en gewoon op is.
Sjaak (14 jaar dus ook geen jonkie) is goed in conditie en loopt 5 maal per week minimaal drie kwartier. Ik rijd bewust maar 20 minuten los voor de aanvang van de eerste proef. Tussen de proeven in wordt hij al wat zuur in zijn gedrag (lees; chagerijnig naar de andere paarden, zwiepen met de start, slaan met het achterbeen). Na de proef is er echter niks meer aan de hand
Volgende week gaan we weer van start. Ik wil dan iig bij het voor de tweede keer de ring ingaan een zweepje meenemen om achter de hand te houden.
In de training wil ik meer gaan werken met pauzes en weer oppakken daarna.
Ik heb de zomer er voor uitgetrokken om te achterhalen of hij me in het ootje neemt of dat het voor hem niet weggelegd is om 2 proeven te rijden.
Maar heeft iemand nog tips, suggesties of een andere manier om het "probleem"te bekijken?
Ik wil het morgen sowieso ook even met mijn instructrice kortsluiten, maar hoe meer ideeen hoe verder ik er mee kan komen

anders valt ie echt niet te rijden..