slechte F5 proef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

slechte F5 proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 18:11

ik zit toch zo te balen,ik heb vandaag mijn 1e F5 proef gereden,met slechts 215 punten.
oke,een promotiepunt heb ik dan wel,maarja het is ook niet geweldig gereden volgens de jury.
nu reed ik op een paard wat vaak erg sloom is en slecht aan je been,en we mogen ook niet losrijden dus tijd om hem even aan je been te krijgen heb je helemaal niet.
dus uiteindelijk kreeg ik als commentaar dat ik niet te veel moest drijven.
nu kreeg ik van iemand het advies om met hele kleine knopspoortjes te gaan rijden omdat hij dan net wat vlotter zou reageren op mijn beenhulpen,maar dat is dan toch een verkeerd gebruik van de spoor,ook als je je benen gewoon netjes stilhoudt?

en hoe zouden jullie het oplossen,als je niet mag losrijden.
want mijn gedachte was,liever een proef die iets te traag,maar wel netjes gereden word dan een proef die met onrustig aandrijven gereden word

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:32

Allereerst vind ik het heel erg raar dat je niet los mag rijden, die paarden worden zo de bak "ingejaagd", maar goed, daar kan jij ook niks aan doen, daar hebben ze de ruiters ook nog eens mee....
Aan je been krijgen doe je normaal door overgangen te rijden, tijdens het losrijden, maar dat kan dus niet, dus misschien vragen of je de volgende keer op een ander mag? .
Maar 215 is goed hoor!
Heb zelf ook F-proefjes gereden, en was dan meestal best blij als ik 215 had!

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:49

haha ik rij eigenlijk altijd op hetzelfde paard met wedstrijden(in de les wissel ik gewoon af)gewoon omdat ik zo gek met hem ben