proevenboekje gekocht; geld weggegooid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

proevenboekje gekocht; geld weggegooid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 01:04

Nou zeg,
heb ik net het proevenboekje gekocht, zie ik dat de proeven inmiddels allemaal op de site van de KNHS staan.

Ik voel me bekocht. Ik rijd maar weinig wedstrijden per jaar, dus die 4 B-proefjes die ik voorlopig nodig heb, had ik zo even kunnen uitprinten.
Hadden ze die nou niet even eerder kunnen publiceren?

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 01:22

Tja hun hebben hun geld binnen he..
Je had ook nog even kunnen wachten,met het aanvragen haha
En anders zet je het boekje te koop ofzo..

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 08:32

Gelukkig heeft het boekje je niet de 100.000 gekost...

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 09:43

zo duur was het boekje toch ook weer niet...
de oude proeven stonden ook overal op internet maar iedereen had een boekje omdat het ten eerste veel netter is dan allemaal losse papieren en je raakt ze niet zomaar kwijt

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:06

Misschien kan je hem gaan verhuren ?
Of je gaat meer wedstrijden starten zodat je, voor jouw gevoel, het geld van het proevenboekje er wel uit haalt ?!

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:28

Beetje raar berichtje.. Maargoed, ik werd ingelicht dat ze op de site stonden. Maar ik heb het boekje nog niet. Wel gekocht want ik vind hem altijd handig voor op wedstrijd! Anders kom je met die A-4tjes aanlopen. En heb je toevallig je verkeerde proef bij je ofzo. 1 boekje = Alle proeven bij elkaar voor maar 12 euro.
Aangezien jij niet zo veel wedstrijden rijdt kun je um natuurlijk ook verkopen.. En dan de proefjes WEL van internet halen met A-4tjes.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:29

narrator schreef:
Beetje raar berichtje.. Maargoed, ik werd ingelicht dat ze op de site stonden. Maar ik heb het boekje nog niet. Wel gekocht want ik vind hem altijd handig voor op wedstrijd! Anders kom je met die A-4tjes aanlopen. En heb je toevallig je verkeerde proef bij je ofzo. 1 boekje = Alle proeven bij elkaar voor maar 12 euro.
Aangezien jij niet zo veel wedstrijden rijdt kun je um natuurlijk ook verkopen.. En dan de proefjes WEL van internet halen met A-4tjes.

idd. dit lijkt mij ook handiger.
Rijdt dan zelf geen wedstrijden maar zou ook het proeven boekje kopen als ik het wel deed hoor

jeroen_

Re: proevenboekje gekocht; geld weggegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:30

ik heb mijn proevenboekje lekker gratis
ons pap maakt die dingen
maar ik vind dat het geen weggegooid geld is hoor, een boekje is tog veel makkelijker dan al die uitgeprinte texten

arinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:36

zou hem dan verkopen als je hem toch niet gebruikt..
maar das handig dat die op internet staan (spaart mij geld )
en boekje is wel netter idd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:39

ik zou me ook ge***d voelen als me dit zou overkomen. Gewoon geldzucht van uit de organisatie lijkt me. Paardensport is al duur genoeg.. ( zegt iemand die nog geen eens wedstrijden rijdt) Ben het dus geheel met ts eens..

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:48

De 'oude' proeven stonden ook op internet, dus had je kunnen verwachten dat deze er ook op kwamen

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:48

mareno_lover schreef:
ik heb mijn proevenboekje lekker gratis
ons pap maakt die dingen
maar ik vind dat het geen weggegooid geld is hoor, een boekje is tog veel makkelijker dan al die uitgeprinte texten

kun jij even trots zijn op jullie pap, met die boekjes die veel te laat waren.......

Esprietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:41

Wat een onzin zeg. Ten eerste stonden de oude proeven ook op internet, dus je had kunnen verwachten dat de nieuwe proeven ook op internet te vinden zouden zijn. En ten tweede is zo'n compact boekje waar alle proeven in verzameld staan, een heel handig en handzaam iets om mee te nemen op concourus. Draai jij maar lekker alle proeven uit (wat kost dat niet??), doe er een nietje in, en ga met je stapeltje papier lekker op wedstrijd. Ik ben toch blij dat ik die tien euro besteed heb aan het boekje.

Dit topic vind ik echt een typisch voorbeeld van 'spijkers op laag water zoeken'. Nog even verder zoeken zou ik zeggen, en kom dan een keer met wat zinnige kritiek over instanties als de KNHS.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:58

T is maar waar je je druk om maakt.. Boeiend, zo'n boekje is altijd handig. Waarschijnlijk veranderen de proeven de komende 10jr. niet, dus je zult er vast wel wat aan hebben. Veel handiger dan al die losse blaadjes toch
Dat boekje was zo duur ook weer niet..

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:58

fretje schreef:
ik zou me ook ge***d voelen als me dit zou overkomen. Gewoon geldzucht van uit de organisatie lijkt me. Paardensport is al duur genoeg.. ( zegt iemand die nog geen eens wedstrijden rijdt) Ben het dus geheel met ts eens..

Je had het toch echt kunnen verwachten.
Al jaren worden de proefen gewoon openbaar gepubliceert.
Dus waarom zou dat nu anders zijn?
Sorry maar vind het echt dom van TS.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:34

De proeven staan er toch al zeker 2 weken op?

fabienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:37

Ondanks dat ik altijd een boekje had, had ik toch de proeven voor de klasse waarin ik reed altijd keurig uitgetypt (zelf) en in handzaam formaat geplastificeerd bij me!

Altijd handig tijdens het oefenen en vlak voor de wedstrijd om dat uit de zak van je rijjas te kunnen trekken en ff na te lezen!!!!!

Bovendien kon het zo ook niet verregenen!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:49

dat was bij het vorige proevenboekje ook zo, dat ze op het net stonden. erug handig want ik ben regelmatig mijn boekje kwijt geweest vlak voor een wedstrijd

het is nou niet bepaald een grote uitgave dat boekje. ik heb de dvd er ook bij, die heb ik 1 keer gezien omdat ik dat leuk vond, maarverders gaatie echt wel de kast in... maar wilde hem toch hebben

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:57

Ik ga geen boekje meer kopen.
Rijd misschien 5 of 6 keer in het jaar een SGW en verder wordt dat ding nooit gebruikt.

mijn zusje reed nog weleens een dressuurwedstrijd, maar dat paard staat met een peesblessure en wordt gedekt. Koop wel een boekje tegen de tijd dat die weer aan de gang raakt

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:32

Als we het er toch over hebben.. waar kun je die proeven vinden op de site? Volgens mij kijk ik er overheen.

Monieck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:53

en als die proeven nu een ker van internet worden gehaald en je bent ze kwijt, of je internet doet het even niet. waar haal je je poreven dan vandaan? Boekje is dan toch wel handiger vind ik

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:19

proeven.. www.knhs.nl -- service& bestellen --dan downloads

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:44

Thanx!

*edit: haha, ik lach me een kriek, die nieuwe proeven slaan echt nergens op! In de B/L niet meer groeten en de rest is behalve het laatste gedeelte van de beoordeling in grote lijnen hetzelfde!

celintjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:08

Wat een onzin allemaal!!
Je koopt dat boekje en dan voel je je genaaid :s
hoezo dat nou weer? Volges mij is 10 of 12 € niet echt veel geld.. Pff.. Als je een paard koopt kun je die ook niet voor 100€ kopen.. enn dan zeggen he oliebol ik had dat niet moeten doen..
Pff bulshit!!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 18:53

Nee, 12 euro is niet veel geld, maar ik vind het uit principe gewoon niet zuiver van de bond. Vermenigvuldig die 12 euro eens met het aantal boekjes dat verkocht wordt, dan heb je het over veel geld!

Ze hadden best wel kunnen publiceren dat de proeven op internet gezet zouden worden. Dat hebben ze nergens gedaan. Zijn ze soms bang dat ze dan minder boekjes verkopen?

Ik zal het boekje overigens toch niet gebruiken; voor mijn voorlezer zijn de letters te klein. Ik had dus toch moeten kopieren/vergroten.