Instructietips..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xZolox

Instructietips..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 20:06

Ik geef les aan een beginnend meisje van 10.
Nog algemene tips..??

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:28

Ga een cursus volgen, maar daar ben je nog wat te jong voor....

Houding en zit, basis.

chelsea82

Re: Instructietips..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:12

Ga een opleiding of een cursus volgen.Daar leer je alles van beginnend tot hoog niveau.
Maar je bent 13 dus daar ben je helaas te jong voor.
Kijk wel uit met lesgeven, vanwege ongediplomeerd instructrice, verzekering enz.Zijn meerdere topics over.
Je moet het zelf weten hoor maar er is wel enig risico.

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 19:48

Ze staat ook niet op een verzekerde stal geloof ik,gewoon bij mensen thuis.. (Ik weet niet of dat ook bij haar verzekerd is, bij haar eigen huis is het niet)

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:17

Waar ze staat dat maakt niet uit.Het gaat om het feit dat jij haar instructie geeft en jij niet gediplomeerd bent en dus niet verzekerd bent voor vervelende situaties die tijdens de les kunnen gebeuren.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:07

Ach aks jij het leuk vind om haar af en toe te helpen dan kan dat best. \noem het geen lesgeven ivm de verzekering, maar gewoon helpen...

Let er op dat ze niet in de mond trekt, mooi rechtop zit en bv netjes door de hoeken rijdt. Ook kun je haar de figuren leren als een volte, slangevolte en een grote acht. Veel plezier!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:24

Eerste les, meelopen en een paar keer halt laten houden, zodat de pony snapt wat zij bedoelt. Het is mijn zoon meermalen overkomen dat de pony alleen maar harder ging als hij wilde stoppen, ze snapten elkaar niet.

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 23:11

Pauline schreef:
Ach aks jij het leuk vind om haar af en toe te helpen dan kan dat best. \noem het geen lesgeven ivm de verzekering, maar gewoon helpen...

Let er op dat ze niet in de mond trekt, mooi rechtop zit en bv netjes door de hoeken rijdt. Ook kun je haar de figuren leren als een volte, slangevolte en een grote acht. Veel plezier!

Figuren kan ze wel enzo..
Ze heeft vroeger les gehad van mijn moeder op een manege maar ze heeft nu een eigen pony en wilde les van iemand die jonger was..
Begint die pony nu ook even aan de teugel te rijden maar ze krijgt dan last van haar schouders (?!) ofzo zegt ze en ik werk tot nu toe mee aan haar dan aan die pony, die kan alles al..
Heb ook al op die pony gereden, omdattie een beetje heet was..
Toen ging het wel goed.. (Pony is trouwens al 22)

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:34

Ik zou dat meisje ook gewoon lekker helpen! Noem het idd helpen ipv. lesgeven. Ik 'help'ook altijd een meisje met haar pony! wil ook zeker nog een cursus doen in de toekomst.

Ik weet niet wat dat meisje allemaal kan, maar ik zou ene beetje basis beginnen. Gewoon stap, draf, galop....goede houding en zit en de beginselen..kan je daarna verder. Suc6!!

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:41

Ik help ook altijd iemand, en wil in de toekomst zeker ORUN gaan doen of meer De houding en zit is erg belangrijk dus daar meot je goed opletten ooit iets verkeerd geleerd is er moeilijk uit te krijgen, ik spreek uit ervaring Heb vroeger erg verkeerd leren rijden. Geef daar echt heel veel aandacht aan, aan de longe ofzo heb je haar lekker bij je kan je de meeste foutjes betrappen, wacht ook met draven en galopperen, leer haar hulpen kopieer een blaadje met figuren enzo en laat haar die maar leren En die test je dan op laatst ofzo. Voor jonge kinderen moet je er veel speelsheid in leggen, dus begin niet over tact, impuls enzo dan zullen hun het niet leuk vinden. Doe bijvoorbeeld als beloning (pony vind het ook zeker leuk) een klein spelletje waardoor je ook iets traint. Als je iets wil vragen of een spelletje wil ofzo mag je PB-en...
Succes!!!

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 15:21

Bedankt..

Even een off topic vraagje..
Aan het einde van de les doen we meestal een spelletje, maar zij weet er geen en ik weet alleen groepsspelletjes.. Weten jullie iets??

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:33

Stuur maar PB met je email heb heel veel spelletjes (nouja stuk of 40 zal vast wel iets tussen zitten Hoop ik)