Losse vaccinatieboekjes hebben tegenwoordig geen enkele waarde meer. En de vaccinaties die erin staan, moet je t.z.t laten overschrijven naar het paspoort.
Ik begrijp dat je paard uit het buitenland afkomstig is? Heb je een idee bij welk buitenlands (draver)stamboek hij ingeschreven kan zijn?
Als het je verder weinig uitmaakt wat zijn afstamming is, kun je een paspoort aanvragen bij de KNHS. Even een telefoontje daar naartoe en dan leggen ze je uit hoe en wat. Of even overleggen met je DA, dat is degene die je paard moet chippen.
Dommigheid vind ik het niet, wel vind ik het wat apart dat je geen paspoort bij je paard hebt. Dat is niet alleen al jaren verplicht als je wedstrijden wilt rijden, maar ook als je je paard over de weg vervoert in een trailer of vrachtwagen (bijvoorbeeld als je paard met spoed naar een kliniek moet). Je kunt een flinke boete krijgen als je het paspoort niet bij je hebt.
Maar goed, even navragen bij DA en/of KNHS dus. In principe kan chippen en een paspoort aanvragen zo geregeld zijn. 
[Edit] Ik zie nu je laatste berichtje dat het om een Zweedse draver gaat. Ik ken iemand met een paard met Franse papieren, zij heeft een paspoort aangevraagd bij de KNHS met daarop gewoon de volledige stamboom van haar paard, ondanks dat hij buitenlandse papieren heeft. Ik lees dat jouw paard ook al zeker een chip heeft, opnieuw chippen hoeft dan niet lijkt mij, gewoon dit even voorleggen als je naar de KNHS belt.