overstap paarden naar pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

overstap paarden naar pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 15:32

Ik heb eigenlijk een vraagje, hoop dat mensen me verder kunnen helpen.

Ik heb nu met een pony wedstrijden gereden, gewoon bij de pony's tot L2+16 ofzo.
Nu ga ik starten bij de paarden, het paard heeft Z2 gelopen maar dit is al zo'n 10 jaar geleden, al een half jaar tot driekwart jaar niet meer gelopen en de jaren daarvoor alleen L1 gelopen, volgens mij zelfs zonder winstpunten, of met maar een paar winstpunten.
Ik heb al gekeken op de site van de KNHS, daar stond dit in het reglement:

Citaat:
Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct
voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen, overgenomen, inclusief behaalde
winst- of verliespunten.

Dat zou dus betekenen dat ik met dat paard meteen L2+16 sta, niet echt prettig dus, aangezien hij gewoon totaal niet meer wedstrijden kan starten.

Daar komt bij dat ik gigantische problemen heb gehad het laatste half jaar met wedstrijden, grote stress, heb mijn laatste wedstrijd moeten rijden onder kalmeringsmiddelen en zal dat morgen ook doen (laatste wedstrijd met de pony), daar ook verder geen commentaar op, zit een lang verhaal achter.

Ik had dus eigenlijk gehoopt dat ik gewoon B kon starten, desnoods L1, gewoon om weer plezier te krijgen, maar ik neem aan dat dat dus niet kan?

En is er ook geen mogelijkheid om dispensatie aan te vragen bij de KNHS, zodat ik toch eventueel L1 kan gaan starten? Of schatten jullie de kans dat dat mag klein in?

EDIT: en als ik dispensatie aanvraag, hoe moet ik dat doen? Gewoon een mail sturen naar KNHS? Kan er niets over vinden op de site, zoekwoord dispensatie kent hij niet..
Alvast bedankt

EDIT2: zit nu ook even te denken, gaat dat stukje niet over als je met dezelfde pony naar de paarden gaat? In dat geval snap ik echt niet meer waar ik nu moet starten...

Anoniem

Re: overstap paarden naar pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:29

secricible schreef:
EDIT2: zit nu ook even te denken, gaat dat stukje niet over als je met dezelfde pony naar de paarden gaat? In dat geval snap ik echt niet meer waar ik nu moet starten...

Gaat er idd over als je met dezelfde pony bij de paarden gaat starten.

Jij moet/mag in dit geval L1 starten. Je bent zelf L2 pony's, je paard Z2; je mag dan 1 klasse lager starten dan hoogstgemeenschappelijk. Komt bij jullie dus uit op L1

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 16:57

En heb net ook nog zitten lezen, dat ik eventuele dispensatie zou kunnen aanvragen omdat hij al meer als 3 jaar niet meer hoger heeft gelopen als L1.. Of geldt dat in dit geval niet?
Geen idee of ik dat doe hoor, start de eerste maanden toch nog geen wedstrijden, maar wel prettig om te weten, wil gewoon zo laag mogelijk beginnen en lekker vertrouwen opbouwen.

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:02

[Niet echt on-topic, maar de titel trok mijn aandacht: overstap paarden naar pony's. Dat zie je meestal andersom... (pony's naar paarden) ]

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 17:28

woeps, ja, dat bedoel ik ook

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 18:56

Nog even een vraagje, moet ik de KNHS hier gewoon voor bellen? Of een brief schrijven of wat?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:26

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 19:56

ja, maar omdat het paard al 3 jaar niet hoger heeft gelopen als L1, telt die verjaringsregeling in dit geval ook?
En als die geld, hoe moet ik die dispensatie dan aanvragen

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:17

Secricible, die quote die jij aanhaalt geldt idd zoals Haike al zegt voor een combinatie (dus pony + ruiter) die eerst in de ponysport start en op een bepaald moment overgaat naar de paardensport. Alleen dan behoud je je winstpunten.

Als je een nieuw paard gaat starten, start je in de hoogste gemeenschappelijke klasse - hoewel je van pony's naar paarden vaak ook mag kiezen of je een klasse lager start - maar je begint in die klasse dan wel met 0 winstpunten.