achterhand er niet bij met paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

achterhand er niet bij met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 21:25

Ik zie het tegenwoordig zo vaak dat mensen hun paard compleet in de krul trekken en de achterhand er achteraan slingerd . Ook hoor ik dat die mensen vaak prijzen winnen ... Hoe denken jullie als jurie daar over ? het is toch het belangrijkst dat de achterhand er onder zit lijkt mij ?

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:46

Ik ben geen jury, maar het viel mij ook enorm op! Ik kijk veel bij wedstrijden en de jury's kijken alleen naar dat het paard mooi omhoog gesteld is en niet naar de gangen. Ik vind dat iemand die in de Z zit en niet eens de achterhand erbij heeft (dat erg vaak ook zo is) nog niet eens in de L mag zitten.
ik ben van blij als die nieuwe proeven er zijn, dan moeten de juryleden wel naar de gangen kijken. Dan denk ik dat degene die zijn paardje alleen maar in de krul heeft en met de gangen niets doet, het erg moeilijk krijgen

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 19:04

Dat zegen ze al de hele tijd toch ? Ik ken genoegt mensen die aan het snok en trek werk doen . en die verdorie de hele tijd in de prijzen vallen

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:30

Ja... Eigelijk heeel irritant..

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 16:49

Vandaag weer iemand die 2e ofzo van de 3 was terwijl er op het protocol ofzo stond dat de achterhand er meer bij moest

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:51

Helemaal mee eens. Het niveau is erg laag van de Nederlandse dressuur helaas. Ik hoop dat het met de nieuwe proeven meer gaat verbeteren.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 17:17

wanneer gaan die proeven in ?

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:53

Per 1 april gaan ze in.
Ik zie ook steeds meer paarden die mooi met hun voorbenen 'zwaaien'(weet niet hoe ik het anders moet noemen ) en de achterhand er totaal niet bij hebben.
Heb het hier over de B/L/M de Z zie ik niet zo vaak.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 15:17

Gelukkig gaat het in april in want ik wil in april eerst manege wedstrijden gaan rijden en daarna mischien met startkaart etc .
Ik zal eens een proevenboekje gaan kopen en kijken wat de veranderingen zijn .

Naide_and_me

Re: achterhand er niet bij met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:30

Vraagje!
Hoe rij je je paard meer op de achterhand. Want die van mij is vanvoor goed gespierd, maar vanachter nog niet.
X

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:47

Ik vet het aller belangrijkste onderdeel van de basis, bij jonge paarden snap ik het soms. Spreek uit ervaring dat een paard sterk moet worden. Maar ik vind dat ze vanaf de L1/L2 er strenger op moeten worden. Ik had laatst dat een jury mij er op 'afgestraft' had, ik had bij hem 181 en bij de andere jury 193. Tja.. Hij had gelijk maar de omstandigheden waren ook niet optimaal.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:49

Naide_and_me schreef:
Vraagje!
Hoe rij je je paard meer op de achterhand. Want die van mij is vanvoor goed gespierd, maar vanachter nog niet.
X

overgangen rijden, en door je paard op zijn achterhand te 'zetten' en niet op zijn voorhand te laten vallen. tja, hoe leg je dat uit. Een actief paard(dus geen rennerig paard) heeft vaak zijn achterhand er beter bij dan een sloom paard

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:49

Naide_and_me schreef:
Vraagje!
X

Dit is wel een heel oud topic........ Misschien maar even een nieuwe starten? Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:56

Topic van 2 jaar oud!