Blik geworpen in het nieuwe proevenboekje...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BiancUgo

Blik geworpen in het nieuwe proevenboekje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 00:29

Zo ik was net bij ons op de vereniging en heb daar even een blik mogen werpen in het nw proevenboekje..ff bij het B begonnen en daar staan een paar kleine dingen bij die je gewoon ff goed moet lezen om het te snappen en zeker thuis een keer gereden te hebben, maar voor de rest valt het nog wel mee wat wel erg vreemd is dat je dus binnen komt en niet meer hoeft te groeten..en dus ook niet meer over de ac lijn binnen komt, maar nu is mijn vraag moet je dan binnen komen buiten de ring vandaan of mag je al een rondje gereden hebben in de bak! Ja sommige regels roepen ff vraagtekens op.

En dan deze regel vindt ik ook wel apart:

e-b-e grote volte in arbeidsdraf doorzitten dan tussen b-e arbeidsgalop aanspringen en dan weer e-b-e grote volte, je rijdt dus twee voltes ff wennen.

En ik hoorde dat we nu ook 3 mnd achter elkaar dezelfde proef rijden mmmhhh beetje eentonig.

Maar goed toen moest ik het boekje weer inleveren want de persoon waar het van was ging naar huis

Nou ik hoop dat we het volgende week wel in huis hebben!!
Kunnen we het eens goed door gaan nemen..

Angelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 03:54

Ik heb hem al ontvangen via de post. Vind de proeven nog wel meevallen, maar sommige moet je inderdaad wel even een keer goed doorlezen. Ben blij dat ik de DVD er ook bij heb besteld, dan kun je nog even goed zien wat nu precies bedoeld wordt. (Deze heb ik trouwens nog niet ontvangen). Dat je drie maand achter elkaar dezelfde proeven moet rijden, komt denk ik, omdat bij voorbeeld in de M2 niet meer in elke proef travers wordt gevraagd. Als dat bijvoorbeeld een minder punt is van je paard, dan zou je kunnen besluiten in die betreffende maand niet op concours te gaan en zo toch aan je winstpunten te komen (maarja.....drie maand niet op concours gaan....). Wat mij verder opvalt is, dat er in het Z1 nog maar weinig contragalop wordt gevraagd maar meer eenvoudige wissels. Slangenvolte met drie bogen en op AC lijn eenvoudige galopwissel......Ook moet je nu van hand veranderen in middengalop en daarna doorgaan in contragalop (dat lokt denk ik aan het eind wel een wissel uit....)

Sylhouet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 08:10

Volgens mij is er GEEN sprake van drie maanden achtereen dezelfde proef.
Hier is ooit sprake van geweest (heb het vaker gehoord) maar dit zou later aangepast zijn, gewoon elke maand een nieuwe proef!

(Pfff je moet er toch ook niet aan denken, 3 !! maanden dezelfde proef...)

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 08:13

grandeur schreef:
Volgens mij is er GEEN sprake van drie maanden achtereen dezelfde proef.
Hier is ooit sprake van geweest (heb het vaker gehoord) maar dit zou later aangepast zijn, gewoon elke maand een nieuwe proef!

(Pfff je moet er toch ook niet aan denken, 3 !! maanden dezelfde proef...)

dat dacht ik dus ook, maar op de knhs site staat wat anders. Overigens zet ik deze op slot, zie mijn link hiervoor.

/edit
link erin gezet, ik was in de war met een ander topic.