Belgie! Hulp gevraagd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Noname

Belgie! Hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 20:35

Hey!
Ik en m'n beste vriendin willen starten in belgie, regio Oost-vlaanderen.
Kan iemand ons de prijzen geven?
De verplichtingen (waar we over moeten beschikken om te starten)?
Worden bonte paarden ook zo 'afgekraakt'?
Moeten we ook iets doen om te mogen springen?

Alvast bedankt!

elkie

Re: Belgie! Hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:41

je kan ofwel bij lrv gaan, dan zoek je op www.lrv.be een club in je buurt, neem contact op en dan leggen ze je alles verder wel uit.
Ofwel ga je bij vlp rijden, dan moet je ook lid worden van een club (kijk op www.vlp.be). De club kan je dan helpen om je licentie aan te vragen en eventueel heb je een immatriculatie van je paard nodig (afhankelijk van welk niveau je hebt). Afhankelijk van je leeftijd en het niveau waarvoor je licentie wil moet je bij vlp A- of B-brevet hebben.

Op die twee websites kom je al een eind verder denk ik. Als je aangesloten bent bij een club kunnen zij je normaal verder helpen.
succes!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 20:43

elkie schreef:
je kan ofwel bij lrv gaan, dan zoek je op www.lrv.be een club in je buurt, neem contact op en dan leggen ze je alles verder wel uit.
Ofwel ga je bij vlp rijden, dan moet je ook lid worden van een club (kijk op www.vlp.be). De club kan je dan helpen om je licentie aan te vragen en eventueel heb je een immatriculatie van je paard nodig (afhankelijk van welk niveau je hebt). Afhankelijk van je leeftijd en het niveau waarvoor je licentie wil moet je bij vlp A- of B-brevet hebben.

Op die twee websites kom je al een eind verder denk ik. Als je aangesloten bent bij een club kunnen zij je normaal verder helpen.
succes!

Ik zou waarschijnlijk bij de HROV gaan. Wat betekend immatriculatie. En dat niveau begrijp ik ook niet echt.. Bedankt!

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 20:54

niemand meer??

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:59

immatriculatie is een soort registratie van het paard bij de kbrsf (http://www.equibel.be/ned/kbrsf/immatriculatie.html)

via je hrov club kun je een licentie aanvragen bij vlp, als jij en je paard nog geen wedstrijden hebben gereden moet je vb. voor dressuur bij de E4/E5 beginnen, dus moet je Do2 of D03 licentie hebben (met D02 mag je enkel het allerlaagste proefje doen, met D03 kan je ook hoger doen), voor D03 heb je een b-brevet nodig. Springen is op dezelfde manier en ik denk dat je met een springlicentie ook mee mag dressuren en omgekeerd.
Maar als je bij een hrov club bent moet je daar echt hulp vragen, zij weten precies hoe het allemaal werkt.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:00

Bonten afgekraakt??
Word dat ergens anders wel dan??

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:44

ja, een vriendin van mij heeft -2 gehad omwille van een bonte!

Ik ben er toch nog niet helemaal uit hoor met die Do2 of D03 ..

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:48

Hoi,

Je moet eens kijken op de site

www.dressuurstal.be

daar staat alles uitgelegd hoe het in Belgie in de dressuursport toegaat. Wij hebben toevallig onze pony in Belgie gekocht en zijn zo ook met die site in contact gekomen! Succes