Beginnen met wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eline_di

Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 21:05

Ik heb misschien een rare vraag mara ik heb weinig verstand van wedstrijd rijden.

Ik heb net een eigen paard (een nrps). Nou wil ik ,waarschijnlijk, met haar wedstrijden gaan rijden. Maar niet elke week, gewoon een paar in het jaar. Het liefst springen en dressuur.

Hoe pak ik dat aan? Waar moet ik mee beginnen? Wat moet ik doen?

Help!

Liess__

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:17

Hoi,

Als allereerst moet je jou en je paard natuurlijk fit zijn.
In de B word stelling enz ook gevraagt op de volte, maar ik denk dat je dat allemaal wel weet.

Daarna kan je via de KNHS inschrijfformulieren aanvragen, en je moet een vereniging zoeken, waar je lid van wilt worden, hier moet je ook een formulier over invullen,

Alles samen moet je naar de KNHS opsturen, en dan wachten op je startkaart.(vergeet je startcoupons niet, die moet je ook aanvragen) Als je je startkaart hebt kan je via www.startlijsten.nl een provincie zoeken waar jij wilt rijden, dan bel je een vereniging waar je wilt wedstrijd rijden, vraagt of er nog plek is en je vraagt het adres.

Dan moet je je startcoupon invullen (vaak 2 proeven) en opsturen naar de vereniging waar jij wilt rijden.

Neem ook altijd je paspoort mee waar je basis entingen en de daarna volgende entingen in staan! anders mag je niet starten, Het vacinatieboekje is zeg maar niet meer geldig (altans bij ons in de regio).

Ik hoop dat je het snapt zo doe ik het nl. ook altijd en is nog nooit fout gegaan !!

eline_di

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 21:23

Oke dankje wel!

Maar kan ik nu gewoon de KNHS vragen om inschrijfformulieren?
Hoeveel kost zoiets eigenlijk?
Maar ik kan (zonder dan mn pony wedstrijdervaring heeft) gewoon een startkaart aanvragen?

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:36

Op www.knhs.nl staat nog meer info.
En misschien kan je eerst wat onderlinge wedstrijden rijden, maar als je geen wedstrijden gaat rijden krijg je pony nooit wedstrijdervaring

Liess__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:39

Ja zonder dat jij of je pony ooit een wedstrijd heeft gereden kan je gewoon beginnen! Je kan de KNHS het beste denk ik morgen tussen 12.00 en 17.00 ofzo bellen, om te vragen.

De knhs site is veranderd en kan hier niet mee overweg :@

Je zult even moeten zoeken op die site naar het wedstrijdregelement, dan vind je vanzelf ook die prijzen

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 08:24