bepaalde volgorde van lesgeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

bepaalde volgorde van lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 13:35

Ik geef nu 4 keer in de week aan beginners les . Graag zou ik een soort van structuur in de lessen hebben en over een langere tijd . Ik doe nu aan het begin van de les instappen en alles herhalen . Dan geef ik les over de dingen waar ze op moeten letten en uitleg . en in het midden van de les besteed ik vaak tijd aan draven ed .

Graag zou ik een soort van plan hebben voor over langere tijd.
Bijv dat ze na een bepaalde tijd de pony zelf moeten kunnen rijden ed . wie heeft er al zo ongeveer zo een plan uitgewerkt . Het is op een shetlander van 95 cm en ik geef kinderen les van 6 a 7 tot 10 jaar op dit moment .

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:41

Dit past beter in het Juryleden en Instructie-forum.
Ik heb even geTeMt.

Zelf geef ik opbouwend les. Dus je begint met loswerken,eerst stappen,dan wat draven en evt. een galopje.
Dan zet ik ze wat meer aan het werk. zoals volte sluiten,gebroken lijntje. Afwenden, HH, etc. En dan de afwerking... (even vanuit jou beginnersniveau gezien. )

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 13:43

Ok . Wat bedoel je met afwerking .. uitstappen en nog alles een keertje mondeling herhalen etc etc . ?

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:36

VMR -> JI

chelsea82

Re: bepaalde volgorde van lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:12

Heb je de instructeursopleiding niet gevolgd dan?
Daar leer je onder andere hoe je je les kunt indelen en opbouwen, met name in dat soort lesjes.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 10:39

ik ben 16 dus mag die opleiding nog niet volgen

Mies7

Re: bepaalde volgorde van lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:58

chelsea82 schreef:
Heb je de instructeursopleiding niet gevolgd dan?
Daar leer je onder andere hoe je je les kunt indelen en opbouwen, met name in dat soort lesjes.

Ik heb de Paardensportopleiding in Deurne gedaan, en daar leer je echt niet hoe je beginnende ruiters moet lesgeven...
Ik geef inmiddels o.a. les bij 2 maneges en toen ik daar voor het eerst een groep beginners voor m'n neus kreeg wist ik eerst ook niet waar ik moest beginnen. Nu werk ik daar al weer bijna 3 jaar en zijn beginnerslessen geen prbleem meer, maar persoonlijk vind ik het jammer dat er op Deurne niet meer aandacht besteed wordt aan het lesgeven aan beginnende ruiters. Als je klaar bent met zo'n opleiding dan is het voor de meeste afgestudeerden toch niet zo vanzelfsprekend dat ze meteen allemaal M en Z-lesklanten krijgen.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:45

shadowflower schreef:
Ok . Wat bedoel je met afwerking .. uitstappen en nog alles een keertje mondeling herhalen etc etc . ?

Afwerking bedoel ik...In draf halsstrekken...of in stap,en dan uitstappen,stoppen en belonen!
Mondeling hoef je het niet te herhalen,want als het goed is hebben ze tijdens de les goed opgelet. Mits dat er nog vragen zijn,dan kun je daar altijd nog op in gaan.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 09:14

het zijn kleine kinderen die het elke les vergeten . Ik kies hiervoor daar kleine kids les te geven dus zal ik het zo duidelijk mogelijk doen ook .

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:20

hou je wel in de gaten dat je behoorlijk in de stront kan komen te zitten als er wat gebeurd?

Het is allemaal erg leuk, vooral die kids....... maar je bent pas 16, niet gediplomeerd en als het verkeerd gaat dan heb je echt een probleem

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 15:04

Ik heb een contract opgesteld ..... als ze het tekenen gaan ze er mee in dus moeten ze zich daaraan houden . Daarin staat ook dat ze op eigen risico lessen

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:05

dat contract is bij de rechter niks waard.......... Laat je alsjeblieft even goed informeren..... zeker bij je verzekeraar.

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:07

Jaa, dat wilde ik net zeggen