hoe lang wachten op startkaart, welke klasse starten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

hoe lang wachten op startkaart, welke klasse starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 21:57

Ik heb met mijn merrie L2 gereden (zonder winst), helaas kreeg mijn merrie een blessure waardoor ze nooit meer de sport in kon (afgescheurde pees) volgens de veearts.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, want nu 17 mnd later rij ik mijn merrie weer.
Ik ben vorige week H.C. gestart en had dikke winst.
Nu wil ik dus weer een startkaart aanvragen (papieren liggen hier al ingevuld), maar hebben jullie enig idee hoelang dit duurt voordat hij er weer is?
En welke klasse mag ik nu starten? Moet ik nu L2 starten? Ik wil het liefst gewoon L2 starten, maar ben bang dat ik helemaal opnieuw moet beginnen!!
Wie kan mijn vragen beantwoorden?!

_Dunja_

Re: hoe lang wachten op startkaart, welke klasse starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:06

Ik heb aangevraagd vorige week en het duurt op dit moment 1 week voordat je hem krijgt.
Ik heb wel bijna iedere dag gebeld hoor
Ik denk dat je moet starten waar je gebleven bent, dus als jij L2 gestart hebt zul je daar ook weer in verder moeten denk ik.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:09

Meestal duurt het aanvragen van een startkaart twee weken. Volgens mij mag je met je paard gewoon weer in dezelfde klasse starten als waar je gebleven was, op de papieren kun je je oude combinatie nummer weer invullen en wordt de combinatie weer actief gemaakt. Voor de zekerheid kun je even bellen met de KNHS.

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:12

ik ga morgen eerst eens bellen hoe en wat, want op mijn papieren staat dus geen combinatie nr die ik mag invullen.
Ze vragen alleen om mijn lidnummer, en het paard zijn levensnummer.
Maar Vlasta, waarom heb je iedere dag gebeld? Zat er bij jou ook spoed achter?
Ohh ik hoop dat ik eind van deze maand nog mag starten!!

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:14

[quote="horselover21"].
quote]

Ik moet aanstaande zondag starten en heb hem vorige week aangevraagd.
Ik heb het via de fax verstuurd en ze zeiden dat er op dit moment een week levertijd op zit.
Ik heb niet letterlijk iedere dag gebeld hoor maar wel 2 of 3 keer in een week tijd.

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:15

vlasta schreef:
horselover21 schreef:
.
quote]

Ik moet aanstaande zondag starten en heb hem vorige week aangevraagd.
Ik heb het via de fax verstuurd en ze zeiden dat er op dit moment een week levertijd op zit.
Ik heb niet letterlijk iedere dag gebeld hoor maar wel 2 of 3 keer in een week tijd.

Dat zou super zijn!!! Wil ook!! Wil ook!!
Ik ga hem ook fax-en! Super slim van je!!

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:24

ik heb 3 weken op mn startkaart moeten wachten (heb hem sinds zaterdag binnen, met nog een leuke rekening die ik volgens mij al betaald heb?!)

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 08:38

@ horselover21

je moet wel als hem gaat faxen 10 minuten later bellen hè.
anders beland je op de stapel en dan kunnen ze niks meer voor je regelen om het sneller te doen.
je moet dan even bellen naar de knhs en dan vragen naar het faxnummer van de afdeling startkaarten, dan is die gelijk op de juiste afdeling.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 09:06

VMR -> WD

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:14

er achteraan bellen moet je zeker.
want ik hen afgelopen vrijdag mijn startkaart pas gehad en hem hem 28 november aangevraagd!
ze waren mijn gegevens kwijt geraakt en nadat ze opnieuw gefaxt waren heb ik nog 3 weken moeten wachten.

dus reken er maar niet teveel op dat het snel zal gebeuren, leuk als het bij iemand zo is, maar als je op bokt alle verhalen hebt gelezen zijn er meer mensen geweest die heel lang hebben moeten wachten. dus bel ff voor de zekerheid

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:34

Volgensmij mag je gewoon doorgaan in de L2. Anders bel je de KNHS even?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:05

Je mag zeker weten gewoon L2 starten! Sterker nog, het moet zelfs

Combinatienummer kun je gewoon bovenaan op het papier zetten. Komt als het goed is ook wel uit de computer rollen als ze het lidnummer en paardnummer intikken, maar erbij zetten is een kleine moeite.

Ik heb eigenlijk altijd alles met 1 a 2 weken binnen. Hangt weleens van de drukte af.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:23

Is het lang geleden dat je die startkaart toen hebt afgemeld?Ik heb dit met een drachtige merrie gehad.Had mijn startkaart afgemeld en na 1,5 jaar weer aangemeld.Kreeg geen nieuwe startkaart, kon mijn oude gewoon gebruiken.Ze hebben toen alleen ons combinatienummer weer geactiveerd.Tenzij je natuurlijk je startkaart hebt weggegooid.Maar in principe staan jullie al bekend als een bestaande combinatie en hoeft jullie combinatienummer alleen maar geactiveerd te worden.Dat kan in een week gebeurd zijn.

En je mag dan gewoon L2 starten.Tot een bepaald aantal jaren (staat wel in de reglementen) blijft je behaalde stand staan.Je mag doordat je paard een blessure heeft gehad dispensatie aanvragen om L1 te starten.Hiervoor moet je zware argumenten hebben.Maar als je L2 wilt starten is er dus niks aan de hand.Dat kan gewoon.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:14

Als je hem snel nodig hebt moet je inderdaad blijven bellen. Ik had geen haast, maar heb er wel ruim 3 maanden op moeten wachten!
Volgens mij moet je binnen 2-3 jaar weer starten wil je in dezelfde klasse kunnen blijven uitkomen.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:49

Ik ben ook 13mnd gestopt geweest, ik heb juni vorig jaar (drachtig) mijn laatste wedstrijd gereden, en daarna raakte ze geblesseerd.
Mijn startkaart heb ik hier nog.. ik bel morgen en geef het combinatie nummer door!
Heel erg bedankt allemaal!!