Ik had vandaag de brabantse kampioenschappen. Ik was natuurlijk heel erg zenuwachtig (ik rijd pas sinds oktober wedstrijden), maar aan de andere kant al heel blij dat ik mee mocht doen. ik zou om 10.00 uur moeten rijden dus om half 8 thuis weg moeten gaan. Ik had besloten dat het wel een beetje vroeg zou zijn als ik dan nog moesten vlechten, dus ik had de dag vantevoren alles helemaal in orde gemaakt. Gevlochten, gewassen, trailer gewassen, hoofdstel + zadel gepoest, hoeven gedaan. Vandaag om 6 uur opgestaan (was al om 3 uur wakker), en samen met mijn vriendin naar stal gegaan. Alles zat nog goed, dus rustig gepoetst enzo. Toen op de trailer en gaan rijden. Daar aangekomen even rondgekeken. Toen gaan opzadelen en losrijden. Het losrijden ging niet helemaal lekker, ze hield ene paar keer haar bit vast enzo.. Toen naar de proef... Ze liep echt super, heel rustig (ik krijg vaak het commentaar dat het tempo omlaag moet, en rustiger moet rijden), en het ging echt heel goed. Ze stond 3 keer vierkant en alles ging eigenlijk zoals het moet, zelfs het halsstrekken. Ik kwam eigenlijk zonder verwachtingen, vooral met het idee dat iedereen daar kei goed kon rijden.... Maar ik hoopte natuurlijk op een plaats en natuurlijk helemaal op nummer 1. Ik zat aan een tafel te wachten op de uitslag, en toen hoorde ik die mensen naast mij praten. Ze waren aan het soort van wedden voor de grap over wie door mocht. ik kende heel die mensen niet en zij mij ook niet. En ze zeiden allemaal zo van nummer 241 die was wel goed (ik dus). Dus ik kreeg best goede hoop. Ik hoorde het van meer mensen om mij heen... Toen kwam de uitslag. Er waren 3 ruiters in de prijzen gevallen, en die moesten allemaal aan het begin van de groep starten. Toen ik mijn startcoupon op ging halen, was ik 8e. Daar was ik natuurlijk ook best blij mee, voor mijn eerste keer. Er deden 12 mensen mee. Maar de juryleden gaven heel verschillend commentaar. De ene vond dat het activer moest en van de ander mocht het nog rustiger. Een beetje vreemd. Maar al met al ben ik al blij dat ik het mee heb mogen maken!!! Dat wilde ik even kwijt. groetjes Rachel
Rachel jij ook hier haha. Ik zat dat verhaaltje zo eens te lezen en dacht.. Hmm volgens mij moest Rachel ook rijden vandaag, ben gewoon vergeten te vragen hoe het is gegaan! Maar, ik ben trots op je hoor
Heey Mandy, Jij ook hier?! Maakt niet uit hoor dat je het bent vergeten te vragen En horsePicasso er zijn wel foto's gemaakt, maar die van het rijden zijn mislukt, moet nog even kijken of ik stills kan maken van de film.
Een leerling van mij Eefje met de pony Fredo is derde geworden in de klasse L2 voor A/B pony's ben erg trots op haar vooral omdat ze nog maar acht jaar oud is! Helaas mogen alleen de nr's 1 & 2 door naar het N.K.