Hoelang duurde het bij jullie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_San_

Hoelang duurde het bij jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 12:17

Hoelang duurde het bij jullie tot jullie achterelkaar winstpunten gingen rijden met officieele wedstrijden? Ik heb mijn eerste wedstrijd(LI) een winstpunt gereden(soepele jury) en daarna twee keer niet. Nu maar afwachten wat er de volgende keer gebeurd

silverking

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:29

Wij hebben er 21 proeven over gedaan om 5 winstpunten in de B te krijgen. De jury was erg streng, en we werden vaak afgerekend op dat hij niet aan de teugel liep in de galop. terwijl dat in de B nog niet eens nodig is

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:47

Mijn eerste wedstrijden reed ik steeds winst, daarna begon ik te verwachten in de prijzen te vallen en werd ik nerveus, toen heeft het een tijdje erg gewisseld.
@Silverking: liep het paard wel nageeflijk? Want dat moet wel!

chelsea82

Re: Hoelang duurde het bij jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:54

silverking schreef:
De jury was erg streng, en we werden vaak afgerekend op dat hij niet aan de teugel liep in de galop. terwijl dat in de B nog niet eens nodig is

Dat is niet waar.Je paard moet in alle klasses nageeflijk zijn, zowel in de B als in de Z als in de grand prix.Het verschil is alleen de mate van oprichting.Een paard moet altijd in aanleuning lopen en dat kan alleen als een paard nageeflijk is, dus ontspant in nek en kaakgewricht.
Een paard behoort altijd correct te lopen alleen de mate van verzameling, oprichting, enz. is afhankelijk van de africhting en klasse.
Een B paard behoord ook in correcte aanleuning te lopen en met regelmaat en zuiverheid te bewegen.Dus als jou paard tijdens de galop geen correcte aanleuning aanneemt, dus niet nageeft is het logisch dat je daar geen punten op scoort.Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat de kop er voor getrokken wordt wat je bij veel B combinaties ziet.Jij rijdt je paard op alle niveaus met je been naar je hand toe, het paard moet jou hand accepteren en het bit aannemen, dan heb je aanleuning en ontspand het paard in nek en kaakgewricht en ontstaat er nageeflijkheid.

sunnysunny, je mag heus wel eens geen winstpunt rijden hoor.Daar moet je niet gelijk druk om maken.Misschien dat je straks wel weer een aantal keren achter elkaar winst rijdt.Als je je paard rijtechnisch voor elkaar hebt, dus correcte aanleunig, regelmaat en zuiverheid in de bewegingen, voldoende impuls dan zit je bijna altijd in de winstpunten.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:27

Nou ik heb op mijn 3e wedstrijd in de L een WP gereden! Maar ach als ik de volgende keer geen wp rij dan de volgende keer maar weer!

alette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:37

Ik heb net mijn eerste wedstrijd in de B gehad!
geen winstpunt gehaald
maar goed, paard is jong, ik heb weinig ervaring met wedstrijden, dus volgende keer beginnen we weer vol goede moed

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:13

Ik heb mijn paard nu 7 keer gestart, 4 keer in de B en 3 keer in de L1. We hebben de B met 11 punten afgesloten en nu 7 punten in de L1, dus altijd 2 tot 4 punten per keer.

Ik start dr nu al 2 maanden niet meer omdat ze drachtig is, maar daarna ga ik even een tijdje doortrainen. Ik streef namelijk altijd naar de 170 dus ik train liever iets langer voor een bepaalde klasse dan dat ik lage punten rijd, dat vind ik zonde van mn tijd en geld

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:13

Ik heb deze winter wel een behoorlijke dip gehad, mijn paard is binnen gewoon minder fijn te rijden, ze weet hoe ze mij 'uit kan schakelen' tijdens de proef en heeft dat dus 3 proeven achter elkaar gedaan.
Daarvoor heb ik in de B en L1 gereden (B tot 12 wp's en L1 + 6) met één proef zonder winstpunt, dus eigenlijk alles zo achter elkaar, zat ook meestal wel bij de prijzen.
De laatste 2 proeven die ik heb gereden was ze weer aardig normaal, ook weer wp.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:22

Volgens mij heb ik er met mijn vorige paard minstens 8 maanden over gedaan om een winstpunt in de B-dressuur te rijden
Mocht ondertussen al M-springen starten met dat paard (reed niet heel veel dressuurwedstrijden trouwens, maar het wilde ook niet echt lukken in de ring )

Met mijn huidige paard waag ik me er maar helemaal niet aan

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:24

gomir schreef:
Volgens mij heb ik er met mijn vorige paard minstens 8 maanden over gedaan om een winstpunt in de B-dressuur te rijden
Mocht ondertussen al M-springen starten met dat paard (reed niet heel veel dressuurwedstrijden trouwens, maar het wilde ook niet echt lukken in de ring )

Met mijn huidige paard waag ik me er maar helemaal niet aan

Je moet toch eerst een punt in de dressuur in de B hebben voor je mag springen of heb ik het verkeerd?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:40

Die had ik allang, alleen niet met dat paard.
Dat hoef je gelukkig maar een keer in je leven te halen

esmeejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:44

Uhm.. ik rij eigelijk over het algemeen wel winspunten alleen ik zit met een 4-jarige pony maar B kwamen we met elke keer 1 a 2 punten PER proef uit en in de L heb ik vandaag voor het eerst 1proefje zonder winspunt gereden, ach maakt niet zoveel uit vond het toch te snel gaan.. en rij amper dressuur. ennee.. een keer geen winspunt maakt je alleen maar weer stukje scherper.. helemaal niet erg dus!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:47

ik heb met willem 18 proefjes gereden en daaruit 10 punten gehaald(15 maanden tijd)
de 1e keer gelijk 1e en 2e, daarna werd het gewoon net 156 of net 154. heb ook 8 proefjes gehad dat het echt niet lukte en ik rond de 150 zat(was de periode dat meneer veel te diep liep, maar nodig was om zijn rug losser te maken, kreeg hem alleen niet meer omhoog) daarna schootie weer omhoog en haalde ik zelfs 164 punten.
nu in het L1 heb ik 3 proefjes gereden en die waren 133, 139 en 149. zondag ga ik weer een poging wagen.. ik wil maar 1 puntje en die komt vanzelf wel.

punten zijn leuk.. maar als je geen winstwaardige proef kan neerzetten, moet je er ook niet echt verbaasd over zijn. willem en ik zijn weer een stapje terug gegaan in de training, maar voor de ervaring blijf ik wel starten, willem en ik hebben gewoon ff tijd nodig om te groeien in een klasse(diesel )

als je gewoon goed door gaat met trainen, zal je vanzelf zien dat de puntjes komen. het gaat immers dalijk om het correct gereden paard.

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:00

In de B heb ik alleen de eerste wedstrijd (2 proeven), geen winst gereden (154 en 153 of zo). Ik had mijn paard toen pas 2 maanden en we hadden nog geen goed passend zadel. De wedstrijd daarop had ik een nieuw zadel en reed ik gelijk iets van 160 punten. Daarna elke wedstrijd in de B winst gereden, met 10 punten over gegaan.

In de L1 heb ik iedere proef die ik gereden heb winst gereden, en met iets van 13 punten ben ik over gegaan.

In de L2 ook iedere wedstrijd wel een winstpunt gereden. Ben nu L2+10. Wegens omstandigheden is m'n paard de laatste paar weken niet erg fanatiek getraind. Zodra het weer kan pak ik de training weer op en als ik het goed genoeg vind gaan dan start ik misschien nog één wedstrijdje L2 en daarna gaan we over naar de M1.

Moet eerlijk zeggen dat ik, ondanks dat ik altijd wel een winstpunt rijd, de L2 op het moment niet zo lekker vind gaan. Ik ben absoluut niet tevreden als ik net onder of net aan de 156 punten zit. Mijn streven is dan ook gewoon iedere proef ruim winst te pakken. Daarom ga ik zodra het weer kan ook eerst goed trainen en daarna weer starten. Met 145 punten zou ik op z'n zachtst gezegd, ongeacht de omstandigheden, diep teleurgesteld zijn in mezelf... Maar misschien leg ik de lat wat hoger dan een ander.

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:57

chelsea82 schreef:
silverking schreef:
De jury was erg streng, en we werden vaak afgerekend op dat hij niet aan de teugel liep in de galop. terwijl dat in de B nog niet eens nodig is

Dat is niet waar.Je paard moet in alle klasses nageeflijk zijn, zowel in de B als in de Z als in de grand prix.Het verschil is alleen de mate van oprichting.Een paard moet altijd in aanleuning lopen en dat kan alleen als een paard nageeflijk is, dus ontspant in nek en kaakgewricht.
Een paard behoort altijd correct te lopen alleen de mate van verzameling, oprichting, enz. is afhankelijk van de africhting en klasse.
Een B paard behoord ook in correcte aanleuning te lopen en met regelmaat en zuiverheid te bewegen.Dus als jou paard tijdens de galop geen correcte aanleuning aanneemt, dus niet nageeft is het logisch dat je daar geen punten op scoort.Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat de kop er voor getrokken wordt wat je bij veel B combinaties ziet.Jij rijdt je paard op alle niveaus met je been naar je hand toe, het paard moet jou hand accepteren en het bit aannemen, dan heb je aanleuning en ontspand het paard in nek en kaakgewricht en ontstaat er nageeflijkheid.

sunnysunny, je mag heus wel eens geen winstpunt rijden hoor.Daar moet je niet gelijk druk om maken.Misschien dat je straks wel weer een aantal keren achter elkaar winst rijdt.Als je je paard rijtechnisch voor elkaar hebt, dus correcte aanleunig, regelmaat en zuiverheid in de bewegingen, voldoende impuls dan zit je bijna altijd in de winstpunten.

Nageeflijk en ´aan de teugel´ zijn 2 verschillende dingen. Je paard kan nageeflijk zijn maar niet aan de teugel lopen. Het verschil zit hem in het ´rond maken van het paard´. Dan komt er eerst de nageeflijkheid, die in de B wel wordt verwacht, en dan pas het rond rijden, het aan de teugel rijden dus. Maargoed....oefening Baart Kunst!
gr. marjolein

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:00

In de B heb ik 10 proeven gereden en 11 winstpunten behaald.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:00

Ik heb 2 jaar over de B gedaan, maar het eerste jaar heb ik niet zo veel wedstrijden gereden. Het laatste jaar ging het super goed, mocht naar het FK en had daar ook een dikke winstpunt, ben uiteindelijk met 18 wp over gegaan naar L, mijn eerste wedstrijd had ik geen winstpunt, maar toen ging het ook niet goed, het wou niet egt, en zag er heel gespannen uit, toch nog 151 pt, niej slecht voor de eerste keer

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:02

ik deed er trouwens 11 wedstrijden over om 11 winstpunten in de B te halen. 5 maanden over gedaan. Met een tinker notabene. Deze:

Afbeelding

Afewglopen zaterdag eerste L1, meteen 1 winstpunt. 9e van de 30 met 157 punten.
Maar ik heb de eerste 5 wedstrijden ook geen winstpunten gehaald in de B hoor! Ik wilde het al bijna opgeven. Maar iedereen zei dat we gewoon moesten wennen en de tijd komt vanzelf dat je langzaam opwerkt naar meer punten en dus winstpunten gaat halen. Zo heb ik het gedaan en ik heb toen in 2 wedstrijden 6 winstpunten gehaald en toen weer niets en toen weer in een wedstrijd 1. Je weet het nooit en natuurlijk altijd goed letten op het jury commentaar, daar kan je veel vn leren.
Ik hoop genoeg te hebben gezegd, groetjes marjolein
Laatst bijgewerkt door Marjolein117 op 06-02-06 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:04

jarrah schreef:
Ik heb mijn paard nu 7 keer gestart, 4 keer in de B en 3 keer in de L1. We hebben de B met 11 punten afgesloten en nu 7 punten in de L1, dus altijd 2 tot 4 punten per keer.

Ik start dr nu al 2 maanden niet meer omdat ze drachtig is, maar daarna ga ik even een tijdje doortrainen. Ik streef namelijk altijd naar de 170 dus ik train liever iets langer voor een bepaalde klasse dan dat ik lage punten rijd, dat vind ik zonde van mn tijd en geld

Het ligt ook aan je paard. Ik heb een tinker en je weet het: een tinker wordt altijd anders aangekeken dan een KWPN waar ik meestal tussen rijd, maar het zegt niets, ik kick ze er vaak genoeg uit. Dat is zooooo raar! Mijn tinker heeft wel echt een beenactie als een fries (waarmee hij gekruist is). maar ik had niet verwacht dat hij zo succescvol was. Ik heb na die eerste 5 wedstrijden dan ook nooit meer zonder winstpunt gereden!

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:06

In het begin was het erg wennen voor ons allebei, paard was net een klein jaar onder het zadel. En voor mij waren het ook de eerste officiële wedstrijden (en heeft in tussen tijd ook nog een veulen gehad). De eerste tijd reden we heel wisselend van 142 tot 155. Na een maand of 4 reden we onze eerste wp daarna nog erg wisselend meestal een wp en dan 1 of 2 keer niet en dan weer wel.
De laatste tijd rijden we contstant wel in de wp gelukkig

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:07

In de B heb ik 14 winstpunten gehaald in 17 proeven.

In de L1 15 winstpunten in 20 proeven.

De L2 gaat iets minder snel, 12 winstpunten in 24 proeven, maar de laatste 3 wedstrijden wel winstpunten, dus het gaat de goede kant weer op!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:09

Ik heb altijd winst gereden.... 5 starts in de B met 14 wp en 6 keer 1ste geplaatst, 5 starts in de L1 met 12 wp en 4 keer eerste geplaatst... het is dat mijn paardje 2 keer geblesseerd is geraakt waardoor we uit de roulatie raakten, anders was ik al veel verder geweest. Ga nu eind deze maand in de L2 starten.
En niks geen vooroordelen... (over de Tinker) ik start namelijk met een FJORD.....

Marjolein117

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:12

zeker! Mooi om te horen! Ik vind ook al de vooroordelen nergens op slaan, maarja....mensen kijken me eerst inderwaardig aan als ik binnenkom, en als hij dan moet lopen, aan het werk moet. Dan valt iedereen de mond los. Echt dom. Maargoed....zonder vooroordelen zou het een stuk leuker zijn.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:15

ben maart 2005 begonnen met me eerste wedstrijd, elke keer 2 proeven gereden in de b, oh nee 1ste keer niet, en elke keer 1 winstpunt en soms 2, ben met 18 over gegaan en nu in de l1 heb ik 9 wedstrijden gereden elke keer 1 proef en heb nu ook 9 winstpunten

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:17

Ben ik helemaal met je eens. Wat ik zoal meegemaakt heb is ook niet normaal, dat mensen gaan lachen als ik hem van de trailer haal en dat ze me snijden cq proberen plat te rijden op losrijterreinen.... werkelijk diep triest! Maargoed ik heb er LAK aan. Trouwens cool dat je met een tinker start, haha koudbloedenpower