Rare cijfers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Rare cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 17:26

Ok ik was 2 weken terug op wedstrijd. Ging wel aardig. Kreeg de punten en had 155. Nou ja jammer. Maar nou keek ik even naar de punten. Had ik op van hand veranderen in middendraf een 8. Op van hand veranderen in middenstap een 3 met als commentaar onregelmatig. Op de gangen had ik een 4. Deze combi vind ik een beetje raar. Wat is de motivatie van een jurylid om zulke cijfers te geven??

chelsea82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 06:37

De stap is bij veel paarden slecht, vaak zeer onregelmatig.Dat je hier dan een 3 voor krijgt is dan logisch.Dit wordt helaas dan ook in het onderdeel gangen verwerkt, en een onregelmatigheid wordt erg bestraft.Regelmaat en zuiverheid zijn de belangrijkste punten waar op gelet moet worden, en wroden streng beoordeeld.Maar daarom kun je voor een middendraf nog wel een hoog cijfer scoren, als die netjes gaat.Wees blij dat je een jury had die een 3 en een 8 geeft.Je hebt genoeg jury's die dan op een 5/6 blijven hangen.
Train wel aan je stap, want als deze onregelmatig is zul je dit nog wel vaker krijgen, en dat scheeld je veel punten.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 17:08

Ja ok idd! Bedankt voor je uitleg vond het er een beetje krom uitzien zeg maar. Gister was het idd weer gewoon een 6!

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:09

Vanaf 1 april wordt er voor iedere gang een apart cijfer gegeven, maar hier had je toch hoger dan een 4 moeten uitkomen, want het moet een gemiddelde zijn van de 3 gangen.